Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:22:15 GMT

کرمانشاه میزبان جشن بزرگ آیین‌های نوروزی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۹۷۹۱

کرمانشاه میزبان جشن بزرگ آیین‌های نوروزی شد

ایسنا/کرمانشاه به گفته سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه، با همکاری سازمان یونسکو و اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شهرداری کرمانشاه، جشن بزرگ آیین‌های نوروزی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

جبار گوهری در نشست هماهنگی این رویداد اظهار کرد: این برنامه یک رویداد کشوری است که در چهار استان کشور برگزار می شود که پس از مراسم افتتاحیه در تهران، از مسیر همدان  آغاز و در کرمانشاه ادامه و  در کردستان خاتمه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسیر همدان - کرمانشاه - کردستان به عنوان مسیر تاریخ و تمدن شناخته می شود، این جشن ها از 23 تا 26 اسفند در این مسیر برگزار خواهد شد.  

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه کرمانشاه روز 25 اسفند میزبانی این رویداد را برعهده دارد، افزود: این رویداد در شهر کرمانشاه با همکاری این اداره‌کل و شهرداری کرمانشاه تحت عنوان «حرکت در بستر تاریخ کرمانشاه» برگزار می شود.

وی ادامه داد: بازدید از معبد آناهیتا، سایت جهانی بیستون و اجرای برنامه‌های آیینی در محوطه تاق‌بستان در این روز انجام می‌شود.

گوهری در ادامه عنوان کرد: نوروز به نام ۱۲ کشور به ثبت رسیده و این فرصت بسیار مناسبی است تا داشته‌های فرهنگی و آیینی خود را در حوزه نوروز که عموما به ثبت ملی نیز رسیده‌اند، معرفی کنیم. 

وی حضور نماینده یونسکو، ۱۴ دیپلمات و ۲۰ خبرنگار خارجی در این رویداد را از جمله ظرفیت‌های آن عنوان کرد و گفت: فرصت مناسبی است تا مجموعه تاق‌بستان به عنوان یک برند جهانی معرفی شود و به ثبت جهانی آن در آینده کمک کنیم. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: همچنین با توجه با اینکه کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو ثبت شده، این برنامه فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت کرمانشاه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آیین نوروزی جشن نوروز میراث فرهنگی كرمانشاه میراث فرهنگی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین گفت: با ثبت سه رویداد دیگر حوزه گردشگری قزوین شامل مراسم آیینی سوم امام( زنان طایفه بنی‌اسد)،سوگواری زنانه در حسینیه آقا سیدجمال و سمنوپزان تا کنون ۶ رویداد در تقویم رویدادهای ملی به‌ثبت رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نادر محمدی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین با اعلام این خبر گفت: با توجه به نقش و تاثیر رویدادها در رونق گردشگری استان، یازده پرونده شامل آیین‌های سمنوپزان، پنجاه‌بدر، تعزیه‌خوانی، سوم امام، سوگواری زنانه حسینیه آقا سیدجمال، آیین تشت‌گذاری الوند، آیین مافی زیاران، جشن فندق، شور زرآباد، جشن سماق منطقه الموت و هفته خوشنویسی قزوین تهیه و اطلاعات آنها در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین افزود: پیش از این سه رویداد شامل جشن فندق، جشن سماق و مراسم شور زرآباد منطقه الموت در این تقویم به ثبت رسیده بود و سه پرونده دیگر شامل مراسم سوم امام( طایفه بنی‌اسد)، سوگواری زنانه در حسینیه آقا سیدجمال و آیین سمنوپزان قزوین موفق به دریافت گواهی ثبت رویداد شدند و باقی پرونده‌ها نیز دردست بررسی هستند.

محمدی ادامه داد: از دیگر رویدادهای شناسایی شده می‌توان به جشن انگور تاکستان، جشن زیتون و انار منطقه طارم‌سفلی، جشن پسته و گل محمدی بویین‌زهرا، جشن گیلاس و زغال‌اخته منطقه رودبار الموت اشاره کرد که با همکاری دستگاه‌های ذیربط قابل معرفی و ثبت هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران