Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس دادگستری اشتهارد از استفاده از زندانیان استان البرز برای جبران کمبود نیروی کار در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی بستامی با اشاره به تلاش دادگستری برای تامین نیروی کار از بین زندانیان استان البرز، اظهار داشت:  این جلسه در سالن کنفرانس دادگستری شهرستان اشتهارد و با حضور برخی صنعتگران متقاضی نیروی کار در شهرک صنعتی این شهرستان برگزار و به تبیین موضوع ‌اشتغال زندانیان و راهکارهای عملیاتی آن پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سالیان اخیر با نگاه خردمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب بحث تولید و صنعت در اولویت قرار گرفت و به وضوح نقش تعیین کننده تولید برای همگان روشن شد، امروزه مشخص شده است که حل خیلی از مسائل ‌و آسیب های اجتماعی کشور نیازمند تقویت و رشد تولید داخلی است‌.

برچسب "زندانی بودن" آسیبی غیر قابل جبران برای زندانی و خانواده‌اش است/ اشتغال‌زایی مددجو مهم‌تر از پرداخت مستمریگلریزانِ زندانیان جرایم غیرعمد با حضور "پهلوان محمودی" در شهرری برگزار شد + فیلمتلاش ستاد دیه برای آزادی تمام زندانیان بدهکار دیه تا پایان اسفند

رئیس دادگستری اشتهارد با بیان اینکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه و اجرای برنامه‌های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه در دادگستری کل استان البرز در حوزه حمایت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی و نیز اشتغال زندانیان تمهیداتی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: با توجه به مشکل کمبود نیروی کار در این حوزه قضایی و با هدف اشتغال و باز اجتماعی کردن زندانیان، دادگستری استان البرز شروع به برنامه ریزی و رفع این مانع نموده است.

وی با اشاره به اینکه در بند پنجم اصل 156 قانون اساسی پس از پیشگیری از وقوع جرم اصلاح مجرمین در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد بیان کرد: ریشه بسیاری از جرایم و بزهکاری‌ها و بعضا تکرار جرایم بیکاری است بنابراین مهمترین هدف ما اصلاح و تربیت و باز اجتماعی کردن زندانیان است که حرفه آموزی و کسب مهارت و متعاقب آن اشتغال زندانیان یکی از مولفه‌های اصلی اصلاح و تربیت است.

بستامی با اعلام آمادگی صنعتگران برای استفاده از این ظرفیت و توافق انجام شده در این زمینه یادآور شد: صنایع اشتهارد در حال حاضر از کمبود 3000 نیروی کار رنج می برند که طبق پیش بینی‌ها در سال آتی با افتتاح طرح‌های توسعه به 10 هزار نیرو  می رسد این درحالی است که در زندانهای استان نیروی کار خوب و بعضا متخصصی وجود دارد که علاوه بر ایجاد اشتغال برای زندانیان، می‌تواند در این وضعیت که صنعت شهرستان اشتهارد از کمبود نیروی کار رنج می برد مشکلات را در این حوزه  برطرف کند.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان البرز نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان گفت، تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیا واحدهای راکد و توسعه واحدهای تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی برازجان نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

کد خبر 6095371

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • بازداشت دو سارق با ۳۰ میلیارد تومان سرقت در اشتهارد
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند