Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور باهدف گسترش و تحکیم همکاری‌ها در حوزه‌های خدمات حقوقی و کارشناسی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور باهدف گسترش و تحکیم همکاری‌های فی‌مابین در حوزه‌های خدمات حقوقی و کارشناسی تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم نامه در راستای سند تحول قضائی با رویکرد تحقق راهبرد تجمیع ظرفیت‌ها و تقویت تعامل و هم‌افزایی میان نهادهای مسئول و به منظور تعمیق همکاری‌های متقابل بین محمد باقری کمار علیا سرپرست معاونت حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور و حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه منعقد گردید.

محمد باقری کمار علیا سرپرست معاونت حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهداف انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین سازمان بازرسی و مرکز وکلای قوه‌قضاییه گفت: این تفاهم‌نامه همکاری، زمینه تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین سازمان بازرسی کل کشور و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاورین خانواده قوه‌قضاییه را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه گزارش‌های سازمان بازرسی، کارشناسی‌مدار است، تصریح کرد: ستون اصلی و پایه‌های اساسی گزارش‌های سازمان بازرسی مبتنی بر نقطه نظرات کارشناسی و حقوقی است و لزوماً باید از نقطه نظرات تخصصی و کاربردی لازم برخوردار بوده تا هنگامی‌که به مراجع مخاطب منعکس می‌شود کارایی و اثرگذاری مدنظر قانون‌گذار را داشته باشد.

باقری تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و آئین‌نامه اجرایی آن به ویژه در مورد گزارش‌های تعقیبی تصریح به سرعت و عدم اطاله رسیدگی شده است ولی آنچه در عمل مشاهده می‌شود با برخی از ارجاعات غیرضرور زمینه این اطاله فراهم‌شده و سازمان بازرسی را به نوعی با تأخیر در حصول نتیجه مواجه کرده است.

سرپرست معاونت حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: در این راستا و با توجه به رویکرد جدی رئیس سازمان بازرسی مبنی بر اتقان هر چه بیشتر گزارش‌ها و افزایش کارآمدی نظارت و بازرسی، مقرر شد تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان بازرسی کل کشور و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاورین خانواده قوه‌قضاییه منعقد شود.

باقری از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به عنوان یکی از بازوان ارزشمند قوه‌قضاییه یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه و همکاری مشترک، اقدام خوبی در راستای اجرای سند تحول قضائی در سازمان بازرسی کل کشور به منصه ظهور و بروز برسد.

تفاهم‌نامه همکاری در راستای احقاق حقوق عامه منعقد می‌شود

حسن عبدلیان‌ پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه گفت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به‌عنوان یک نهاد انقلابی با داشتن وکلا، کارشناسان و مشاورانی در تراز انقلاب اسلامی و در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همکاری‌هایی در راستای منافع نظام و منویات مقام معظم رهبری با نهادها و ارگان‌های مختلف داشته است و از امروز این همکاری میان این مرکز و سازمان بازرسی کل کشور شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این مرکز، احیای حقوق عامه است که برای دستگاه قضائی بسیار حائز اهمیت است. مرکز در همه امور و فعالیت‌های خود این مورد خاص را مد نظر قرار داده و این تفاهم‌نامه همکاری نیز در راستای احیای حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال منعقد می‌شود.

عبدلیان پور تأکید کرد: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه دارای ظرفیت‌هایی در موضوع کارشناسی و وکالت است و کارشناسان ما می‌توانند به‌عنوان یک بازوی اجرایی و مورد اعتماد سازمان بازرسی کل کشور ارائه خدمت کنند و امیدواریم این اقدام، سرآغازی برای فصل همکاری مشترک باشد.

وی تصریح کرد: در برخی کارشناسی‌ها، کارشناس باید مورد وثوق و اعتماد باشد و در یک مقطع زمانی کوتاه یک موضوع کارشناسی را در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و حقوق عامه انجام دهد که امروز مرکز از این توانایی برخوردار است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه با اشاره به سامانه ۱۵۱۵ این مرکز گفت: به‌زودی سامانه ۱۵۱۵ در راستای تلاش برای عدالت‌ورزی دقیق در کارشناسی پرونده‌های قضائی افتتاح می‌شود و به سازمان بازرسی کل کشور نیز دسترسی می‌دهیم که قبل از ارسال گزارش‌های سازمان از ظرفیت تخصصی و قانونی کارشناسان مرکز بهره مند شود.

بنابراین گزارش، گسترش و تحکیم همکاری‌ها در حوزه‌های خدمات حقوقی و کارشناسی، امور آموزشی و پژوهشی و بهره‌مندی از داده‌ها و سامانه‌های اطلاعاتی به منظور نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور، ارتقای اثربخشی دو دستگاه در انجام مأموریت‌ها و شرح وظایف محوله با مدنظر قراردادن امکانات و محدودیت‌های طرفین از جمله اهداف این تفاهم نامه مشترک است.

تمهید ایجاد زیرساخت‌های شبکه ارتباطی بین واحدهای فناوری اطلاعات دو دستگاه به منظور ایجاد بستر لازم برای دسترسی سازمان به سامانه‌های مورد نظر، سهیل شرایط و تخصیص سهمیه ویژه برای اعطای خدمات معاضدتی مرکز (وکیل و کارشناس رسمی) به سازمان، ایجاد زمینه‌های بهره‌مندی کارکنان سازمان از ظرفیت خدمات روانشناختی و مشاوران خانواده مرکز، مشارکت و هم‌افزایی بین واحدهای آموزشی و پژوهشی طرفین و همکاری مرکز با سازمان در زمینه نظارت و بازرسی از واحدهای زیرمجموعه مرکز از موضوعات تفاهم‌نامه مشترک سازمان بازرسی کل کشور و مرکز وکلای قوه‌قضاییه است.

کد خبر 561264

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه احیای حقوق عامه کاهش اطاله دادرسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بین سازمان بازرسی تفاهم نامه همکاری تفاهم نامه مشترک سازمان بازرسی تفاهم نامه همکاری ها حقوق عامه گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی در حاشیه امضا تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با یک سرمایه‌گذار درزمینهٔ گردشگری و میراث فرهنگی در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه‌شده در این نمایشگاه شامل ایجاد مراکز اقامتی، تفریحات آبی، زیستگاه‌های عشایری، تفرجگاه‌های بومی و بهره‌برداری از عناصر بافت تاریخی شیراز به‌عنوان تأسیسات گردشگری و فرهنگی است که توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ارائه‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به رونمایی چند کمپین گردشگری ازجمله خلیج‌فارس، مثلت کرامت نور و مثلت طلایی و همچنین امضای شش تفاهم‌نامه بین استانداران استان‌های مدنظر این کمپین‌ها و مدیران کل میراث فرهنگی افزود: در این نمایشگاه مذاکرات متنوعی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام‌شده است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه اجرای کمپین‌های گردشگری نقش به سزایی در تکمیل زنجیره‌های ارزش دارد گفت: کمپین مثلت طلایی، خلیج‌فارس و کرامت نور همچنین برنامه‌های حوزه صنایع‌دستی به رشد و توسعه اقتصادی هر بخش نیز کمک خواهد کرد.

او در ادامه بابیان اینکه برای نمونه هم تفاهم‌نامه اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با یک سرمایه‌گذار پروژه هتل گردشگری در شهرستان فیروزآباد در این نمایشگاه منعقد شد، گفت: ساخت، تجهیز، راه‌اندازی هتل و همکاری سرمایه‌گذار در پروژه‌های میراث فرهنگی فارس ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس به همکاری متقابل سرمایه‌گذار در ایجاد برخی از زیرساخت‌های گردشگری به‌عنوان دیگر موضوعات مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: این پروژه سرمایه‌گذاری یک هتل در شهرستان فیروزآباد است که در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او همچنین به یک توافق نامه دیگر هم در زمینه زیر ساخت تاسیات گردشگری در استان فارس هم اشاره کرد که در نمایشگاه ایران اکسپو به امضا رسید

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند