Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه آب‌رسانی روستای "بن زرد سفلی" از توابع بخش پاتاوه در شهرستان دنا در شرایط حاضر با دریافت اعتبارات جدید سبب کمک به رونق کشاورزی و همچنین مانع از مهاجرت روستاییان خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امروزه می توان با حمایت از کشاورزی در روستاها از یک سو مانع از مهاجرت به شهرها شد و از سوی دیگر زمینه اشتغال در روستا فراهم شود تا با حمایت از بخش کشاورزی بتوان در تولید رونق ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه یکی از روستاهایی که مستعد اشتغال در حوزه کشاورزی است و جوانان آن روستا می توانند امیدوار به رونق کشاورزی  باشند روستای بن زرد سفلی از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا است، جوانان این روستا مسافت های زیای را برای پیدا کردن کسب و کار فصلی طی می کنند تا بلکه بتوانند معیشت خود را تامین کنند و بنا بر اجبار خانواده را تا مدت زمان حتی یک ماه به منظور کسب و کار رها می کنند.

کشاورزی این روستا در دهه های گذشته رونق داشت و امرار معاش روستائیان از طریق کشاورزی تامین می شد اما در سالیان اخیر تنش آبی و خشکسالی، کشاورزی را در بن زرد سفلی با مشکل مواجه کرده است.

در سال 1394 عملیات اجرایی پروژه ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی بن زرد علیا و سفلی از روستاهای بخش پاتاوه با هدف آبیاری ۳۷۰ هکتار از اراضی دیم این منطقه آغاز شد اما بعد از گذشت 6 سال به بهره برداری نرسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی دنا در همین رابطه در خصوص آخرین وضعیت این پروژه آب رسانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طبق برآورد قبلی  این پروژه آب رسانی یک ایستگاه داشت و اراضی 70 الی 80 هکتاری پایین دست را پوشش می داد و بیشتر مردم خواهان پوشش اراضی بالا دست بودند.

آراسته با بیان اینکه از طریق یک مشاور جدید قرار داد بسته شد تا مطالعات را انجام دهد و اکنون این پروژه آب رسانی دو ایستگاه دارد، بیان کرد: برآورد استخر دوم آب رسانی این پروژه  انجام شده است و در سامانه اطلاع رسانی دولت به مناقصه گذاشته شده است و به زودی پیمانکار آن مشخص می شود.

وی افزود: پمپ، برق، تابلو برق همچنین به مناقصه گذاشته شده است که با مشخص شدن پیمانکار عملیات آن شروع می شود.

رئیس جهاد کشاورزی دنا با بیان اینکه مشکلات در حوزه اراضی حل شد، افزود: در اول فروردین عملیات اجرایی خصوصا استخر شروع می شود و مجموع اعتباری این پروژه 13 میلیارد تومان است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروژه آب رسانی بن زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان