Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی لشگری» امروز (شنبه)‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در سال‌های گذشته و تحریم‌ها صنعت کفش توانسته سهم مصرف از تولید داخلی را از ۷۵ درصد به ۹۵ درصد برساند.

وی بیان‌داشت: انتظار می‌رود در کنار طرح ساماندهی پوشاک و کفش و سر و سامان دادن به واردات، به موضوعاتی نظیر کاهش صادرات کفش و مشکلات صادرکنندگان نیز پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لشگری یادآوری کرد: امروز شرایط فعالیت برای تولیدکنندگان داخلی و خارجی یکسان نیست، به‌طور مثال نرخ بهره بانکی و نرخ حق بیمه‌ای که خارجی‌ها پرداخت می‌کنند و همچنین فضای کسب و کاری که با آن مواجه هستند، قابل قیاس با تولیدکنندگان کشورمان نیست.

این مقام صنفی گفت: معتقدیم تا زمانی که شرایط همسانی برای فعالیت داخلی‌ها و خارجی‌ها فراهم نشده، نباید امتیاز و تسهیلاتی برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفت، زیرا که می‌تواند خطری برای صنعت کفش باشد.

وی ادامه‌داد: انتظار می‌رود در صورت گشایش‌های احتمالی سیاسی بین‌المللی و افزایش درآمدهای نفتی کشور، تولیدکنندگان داخلی و صادرکنندگان که بار اصلی کشور را در زمان تحریم‌ها به دوش کشیدند، فراموش نشوند و واردات کالاهای نهایی به صورت افسارگسیخته انجام نشود.

عضو هیات موسس جامعه صنعت کفش ایران خاطرنشان‌کرد: کفش، صنعتی رقابتی است و نمی‌توان حمایت از صنایع داخلی را به معنای ایجاد رانت، فساد و انحصار (همچون آنچه در صنعت خودروسازی اتفاق افتاد) در نظر گرفت و انتظار داریم دست‌کم اقداماتی در راستای بهبود فضای کسب و کار آن انجام شود.

وی تصریح‌کرد:‌ ما مخالف واردات نیستیم، اما بررسی‌های ما حاکیست از سال ۹۲ تا ۹۹ متوسط قیمت کفش‌های وارداتی در محدوده کمتر از سه دلار و عمده آن از چین و امارات بوده است که نقطه قوت فعالان صنعت کفش ایرانی محسوب می‌شود.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: اکنون حدود ۱۲ هزار واحد تولیدی با اشتغال‌زایی مستقیم ۵۰۰ هزار نفری در زنجیره تولید چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته مشغول به فعالیتند که در صورت عدم مدیرت واردات، لطمه اساسی به آنها وارد خواهد شد.

وی، گردش مالی این صنعت در کشور را سالیانه حدود ۲ میلیارد دلار برشمرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه ۸۲ میلیون دلار صادرات کفش انجام شده که حاکی از کاهش ۲۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

لشگری یادآور شد: در سال ۹۹ حدود ۱۰۵ میلیون دلار صادرات کفش ایرانی به مقاصد صادراتی انجام شد.

برچسب‌ها برجام انجمن جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران واردات صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام واردات برجام واردات صمت صنعت کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن تولید هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ناظمی عصر امروز در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان رزن گفت: به منظور حمایت و تلاش در جهت رفع مشکلات کارگران مصمم هستیم.

ناظمی افزود؛ برای حمایت از کارگران، تشدید اجرای طرح طرد اتباع خارجی از شهرستان با توجه به ممنوعیت به کار گیری اتباع خارجی در شهرستان رزن از جمله مباحث مهمی است که خود را موظف به رعایت آن می‌دانیم.

وی به نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، این نقش را انکارناکردنی و غیر قابل انکار دانست و گفت مدیریت اداره تأمین اجتماعی شهرستان برای کارگران شهرستان رزن جلسات آموزشی را برنامه ریزی و آموزش کارگران در حوزه بیمه را عملیاتی کند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان رزن اضافه کرد؛ وظیفه کارفرمایان است شرایط ایمنی و بهداشت محیط کار را برای کارگران در بالاترین درجه تأمین کنند و همچنین از کارفرمایان خواست تا نسبت به تجلیل از کارگران نمونه در طول سال اقدام کنند.

کد خبر 6090311

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • کارگران رکن تولید هستند
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان