Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:42:41 GMT

۹۰ درصد سارقان استان زنجان معتاد به موادمخدر هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۰۶۰۵

۹۰ درصد سارقان استان زنجان معتاد به موادمخدر هستند

گروه استان‌ها - دادستان زنجان گفت: بر اساس بررسی‌ها ۹۰ درصد از سارقین در استان معتاد به مواد مخدر هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در بازدید از زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان زندان مرکزی زنجان که به اتفاق معاونینش، دادیاران اجرای احکام و ناظر زندان انجام شد، با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات زندانیان، اظهار داشت: باید به این مساله جدی توجه شود که مجرم سابقه دار نهادهای ارفاقی بهره‌مند نمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه به اصلاح و بازپروری و سند تحول قوه قضاییه ضروری است و همه باید به آن بپردازند، تصریح کرد: سختگیری نسبت به مجرمان حرفه‌ای که موجب سلب آرامش جامعه شوند، رویکرد مهمی است که دادسراها دنبال می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری: سارقان سنگ قبور بهشت زهرا(ع) دستگیر شدندرئیس‌کل دادگستری استان زنجان: اعطای مرخصی به مجرمان سابق‌دار و سارقان در ایام نوروز ممنوع استاعطای مرخصی به سارقان سابقه‌دار در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

دادستان زنجان با بیان اینکه حدود 90 درصد از سارقین معتاد به مواد مخدر هستند و این گروه نباید در ایام تعطیلات نوروز از ارفاقات قانونی مرخصی برخوردار شوند، افزود: آرامش مردم برای ما اهمیت بالایی دارد و باید در اولویت باشد.

وی یادآور شد: حفظ قرآن کریم و ادعیه و شرکت در مراسمات مذهبی و فرهنگی در ارائه نهادهای ارفاقی و مساعدت های قانونی برای زندانیان موثر است و با احتساب این عوامل به آنها مرخصی داده می‌شود.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان