Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سید جواد ساداتی نژاد» در اولین جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری در دولت سیزدهم که با حضور «محمدرضا یزدی» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و رییس سازمان امور اراضی کشور و تعدادی نمایندگان دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، افزود: اکنون نزدیک ۱۳ هزار حکم مقابله با زمین خواری داریم که به دلیل هزینه‌های بالا اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در چنین موضوعاتی قبل از اینکه آجری روی آجری دیگر گذاشته شود، باید از چنین تصرفاتی جلوگیری به عمل آید.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه زمین میراث آیندگان است و باید در حفظ آن کوشید، تصریح کرد: بحث زمین‌ خواری‌ از گذشته وجود داشته است، اما طی سال‌های اخیر این جریان به سمت منابع طبیعی از جمله کوه خواری و جنگل خواری سوق داده شده است.

بهترین اراضی کشاورزی از دست رفته است

وی مبارزه با زمین‌خواری در اراضی شمالی کشور را الزامی دانست و اضافه کرد: اراضی کشاورزی به دلیل جایگاه در تامین امنیت غذایی کشور و اراضی جنگلی به دلیل حفظ منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ساداتی نژاد گفت: با مشاهده تصاویر چند سال گذشته استان‌های شمالی کشور به ویژه مازندران مشخص است که بهترین اراضی کشاورزی از دست رفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی رییس جمهوری از ابتدای دولت تاکنون، مبارزه با فساد بوده و اکنون نیز این مهم مورد تاکید ما قرار دارد، افزود: ستاد هماهنگی مبارزه با فساد که به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار می‌شود، دارای کارگروه‌هایی از جمله کارگروه مبارزه با زمین خواری است. بنابراین هرچقدر این کارگروه در مبارزه با زمین‌خواری بهتر عمل کند، می‌تواند این میراث را برای آیندگان حفظ کند.

وی اظهارداشت: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر هزینه بالا، این دغدغه را ایجاد می‌کند که این اراضی چگونه دوباره به حالت اولیه اراضی کشاورزی تبدیل خواهند شد؛ بنابراین پیشگیری می‌تواند در این بخش موثر باشد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه برای پیشگیری از وقوع زمین خواری نیازمند یک برنامه جامع هستیم، گفت: تمام دستگاه‌های ذیربط برای رصد، پایش و برخورد باید تجهیز شوند.

وی با بیان اینکه کاهش توان مقابله و ضعف در قوانین موجب افزایش زمین خواری می‌شود، افزود: در کنار نیروهای سازمانی باید از نیروهای مردمی داوطلب و همچنین تکنولوژی و فناوری‌های روز بهره مند شد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: برای مبارزه با زمین خواری به تقویت قوانین و سازوکارهای اجرایی نیاز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان امور اراضی کشور سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان امور اراضی کشور سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی سازمان امور اراضی کشور سید جواد ساداتی نژاد مبارزه با زمین خواری اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی ساداتی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو از آزادسازی بیش ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو در محدوده روستا و شهرک صنعتی عشق‌آباد خبر داد و گفت: قلع‌وقمع ۸۶ فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با هدف حفظ اراضی کشاورزی انجام شد. - اخبار استانها -

یاسر حسین یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه قلعه‌نو اظهار داشت: در روستای عشق‌آباد بخش قلعه‌نو شهرستان ری و شهرک صنعتی از حدود 7 سال گذشته تا به حال هیچ‌گونه برخوردی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز که اغلب با هدف تبدیل اراضی کشاورزی به باغچه، سوله، دامداری و ... احداث شده، صورت نگرفته است.

وی افزود: در راستای دستور رئیس‌کل دادگستری استان تهران در خصوص حفظ حقوق عامه، اقدامات لازم به جهت قلع‌وقمع 86 فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی موسوم به عشق‌آباد واقع در حوزه قضایی بخش قلعه‌نو، انجام شد.

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو در ادامه گفت: در این منطقه افراد سودجو به‌صورت غیرمجاز اقدام به قطعه‌بندی، احداث بنا و سوله و محوطه‌سازی و دیوارکشی کرده بودند که با اجرای قانون 293 هزار و 600 مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

یزدی در پایان خاطرنشان کرد: مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در بخش قلعه‌نو از یک سال پیش در روستاهای زمان‌آباد، فیروزآباد، کریم‌آباد و ... آغازشده و در روزهای گذشته نیز تخریب و آزادسازی اراضی کشاورزی در عشق‌آباد اجرایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در مزارع پلدشت 
  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • آزادسازی بیش از ۱۷ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی محمودآباد
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع