Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با مطلوب ارزیابی کردن تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته در استان کرمانشاه برای مقابله و کنترل ویروس کرونا در پیک ششم از «بهمن امیری‌مقدم» استاندار کرمانشاه به صورت ویژه تقدیر کرد.

به گزارش ایران آنلاین، آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، پس از ارائه گزارش اقدامات استاندار کرمانشاه در کنترل بیماری کرونا از تلاش‌های استان تقدیر کرد و گفت: لازم است که از اقدامات، خدمات و تلاش‌های صورت گرفته توسط همه دست اندرکاران مقابله با کرونا و کادر درمان نیز تقدیر و تشکر داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که به صورت وبینار برگزار شد، استاندار کرمانشاه به تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا پرداخت و گفت: خوشبختانه با مشارکت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان در استان شاهد روند کاهشی تعداد مبتلایان و بستری ها در پیک ششم هستیم.

وی افزود: در ۲ هفته گذشته روند بیماری کاهشی و تعداد بستری در استان کمتر از میانگین کشوری بوده است و تقریباً تعداد بیماران بستری به نصف کاهش یافته است.

امیری مقدم تصریح کرد: پیک ششم نسبت به پیک پنجم کوتاهتر و با تعداد موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کمتری همراه بوده است، همچنین ضریب اشغال تخت روزانه که در پیک پنجم ۳.۵ برابر پیک ششم بود کاهش داشته و این کاهش قابل توجه در پیک ششم ناشی از اثر واکسیناسیون عمومی و خدمات دولت مردمی است.

افزایش واکسیناسیون عمومی در کرمانشاه

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه از توجه ویژه دکتر رئیسی و دولت سیزدهم برای تسریع در روند انجام واکسیناسیون از اولین روز فعالیت دولت تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه گزارش های آماری دانشگاه علوم پزشکی نشان می دهد، سرعت در انجام واکسیناسیون عمومی ایمنی جمعی ارتقا یافته و تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها کاهش یافته است.

امیری مقدم، حمایت دولت خدمتگزار از تلاش های محققان داخلی و افزایش تولید واکسن داخلی را نیز عاملی مهم برای حفظ سلامت عمومی و اجرای واکسیناسیون گسترده دانست و افزود: در اوایل فعالیت دولت با افزاش واردات و در ادامه با حمایت از تولید واکسن داخلی و عرضه گسترده برای تزریق این واکسن به مردم سرعت بخشی مناسبی به روند انجام واکسیناسیون شکل گرفت و امروز در پیک ششم اثرات اقدامات موثر دولت سیزدهم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: تعداد بستری ها، مبتلایان و فوتی های استان بر اساس گزارش جامع دانشگاه علوم پزشکی پایین تر از میانگین کشوری است و این بررسی صورت براساس روند پیک های دو سال گذشته انجام شده است.

امیری مقدم خاطر نشان ساخت: براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده اند کمتر مبتلا شده و در واقع این مهم اثر واکسیناسیون به عنوان اقدام مطلوب دولت موثر بوده است و تکمیل روند واکسیناسیون گروه های هدف را در کرمانشاه با مشارکت مردم ادامه خواهیم داد.

واکسیناسیون ۹۱ درصد جامعه هدف استان

استاندار کرمانشاه در ادامه به تشریح وضعیت واکسیناسیون در گروه های هدف استان کرمانشاه پرداخت و گفت: تا کنون ۹۱ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال دُز اول، ۸۲ درصد دُز دوم و ۳۷.۶ درصد نیز دُزسوم را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: گروه های سنی ۹ الی ۱۲ سال ۲۱.۷ درصد و گروه سنی ۵ الی ۹ سال نیز ۸.۵ درصد واکسن دریافت کرده اند که این همراهی و همکاری مطلوب برای حفظ سلامت عمومی با مشارکت مردم تداوم و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

امیری مقدم در پایان و با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی گفت: از مردم می خواهیم با مشارکت مطلوب برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و هرچند روند مدیریت پیک ششم مطلوب بوده اما ضرورت دارد اجرای مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در آستانه نوروز با جدیت دنبال شود.

شهرستان‌های قرمز کرونایی کرمانشاه کاهش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۶ شهرستان استان از جمعه ۲۰ اسفند در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند که نسبت به رنگ‌بندی قبلی ۲ شهرستان کاهش یافته است.

«مهدی محمدی» افزود: شهرستان‌های قرمز استان شامل کرمانشاه، کنگاور، هرسین، صحنه، پاوه و ثلاث باباجانی است و براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های اسلام آبادغرب، روانسر، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، جوانرود، سنقروکلیایی و دالاهو در وضعیت نارنجی قرار دارند و تنها شهرستان زرد استان کرمانشاه، قصرشیرین است.

وی خاطرنشان کرد: براساس رنگ بندی قبلی (جمعه ۱۳ اسفند) شهرستان های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، کنگاور، هرسین، روانسر، پاوه، قصرشیرین و گیلانغرب در وضعیت قرمز و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، صحنه، سرپل‌ذهاب، جوانرود، سنقروکلیایی و دالاهو نیز در وضعیت نارنجی قرار داشتند.


انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه دانشگاه علوم امیری مقدم پیک ششم رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است

محمد صادق صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش مؤثر استاندار کردستان برای زدودن موانع ارتباط بی‌واسطه با مردم استان اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی ایران قوی، وجود و پای کار بودن مردم استان در تمام جوانب زیست مومنانه است.

وی افزود: بحمدالله با شبکه سازی عملیاتی حلقه‌های میانی، پاسخگویی به مسائل مردمی در مسیر بسیار ارزشمندی از همدلی و تقویت مبانی مردمی سازی دولت در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر تحقق شفافیت در عملکرد به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پویایی و میدان داری در جامعه با جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار تحقق خواهد یافت و نقش بزرگان خانواده و محلات به عنوان حلقه میانی تأثیرگذار در تحقق این معروف، انکار ناپذیر است.

صادقی بازدیدهای میدانی استاندار کردستان را مصداق خدمت بی منت جهت حل مسائل خرد و کلان در استان عنوان کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: مردم کردستان همواره سرآمد در خدمت مضاعف و تکریم کرامت انسانی هستند.

کد خبر 6090083

دیگر خبرها

  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد