Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت آمریکا مساله تامین مالی این لابراتوارها در اوکراین را زمانی زیر سوال برد که ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی هشتم مارس ۲۰۲۲ اذعان داشت واشنگتن برای این لابراتوارها کمک تامین می‌کرده اما همچنان اتهامات مطرح شده از سوی مسکو درباره اینکه کی‌یف در این مکان‌های تسلیحات پیشرفته بیولوژیکی تولید می‌کند، رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز مشخص نیست که آمریکا از چه زمانی این کمک مالی را به لابراتوارها در اوکراین داشته اما آنچه که شواهد نشان می‌دهد بیش از یک دهه از عمر این کمک مالی می‌گذرد.

همچنین با اطلاعات مرکز مقابله با عدم اشاعه نیروهای مسلح آمریکا مربوط به ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰، مشخص شد که چطور ریچارد لوگار سناتور وقت آمریکا افتتاحیه آزمایشگاه مرجع مرکزی موقت در اودسا، اوکراین را مورد استقبال قرار داده بود.

لوگار در آن زمان گفته بود: این همکاری مداوم بین شرکای "لوگار-نان" باعث امنیت برای همه در مقابل تسلیحات کشتار جمعی و استفاده احتمالی تروریستی می‌شود و همچنین از بروز پاندمی‌ها و پیامدهای سلامت همگانی نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

بر اساس این مقاله که در ابتدا توسط سایت BioPrepWatch.com منتشر شد، این تاسیسات "یک لابراتوار سطح ۳ امنیت بیولوژیکی است که خطرناکترین پاتوژن‌ها در زمین مانند سیاه زخم و تب کیو را نگهداری می‌کند. این مرکز به ویژه برای بررسی این پاتوژن‌ها تاسیس شد."

درضمن، بر اساس گزارش آرشیوی مربوط به این لابراتوار، مذاکرات برای ایجاد این مرکز در اوکراین به ۲۰۰۵ برمی‌گردد.

در آن زمان، لوگار و باراک اوباما که در آن زمان سناتور بود، تلاش‌هایی را با مقام‌های اوکراینی برای مطالعه و کمک به جلوگیری از شیوع آنفلوانزای مرغی هماهنگ می‌کردند. بر اساس یافته‌های وزارت دفاع روسیه، آنفلوانزای مرغی "به صورت تصادفی یکی از پاتوژن‌هایی بود که آزمایشگاه‌های کی‌یف در زمینه گسترش احتمالی پاتوژن‌های خطرناک از طریق مهاجرت پرندگان از اوکراین به روسیه روی آن مطالعه می‌کردند."

سرانجام، اوکراین توافق نامه‌ای را با ایالات متحده بر اساس قانون نون-لوگار امضا کرد که به دنبال حذف تسلیحات کشتار جمعی از کشورهای جدا شده از شوروی بود و با ساخت یک آزمایشگاه مدرن برای رسیدگی و مطالعه "پاتوژن‌های خطرناک" در خاک خود موافقت کرد.

این یافته‌ها در حالی منتشر شده که ویلیام برنز، مدیر سیا گفته که اوکراین هیچ تحقیقاتی درباره "پاتوژن‌های خطرناک که به عنوان تسلیحات بیولوژیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند" انجام نداده است. وی همچنین این موضع‌گیری روسیه را "پروپاگاندا" و توجیهی برای "حملات با پرچم دروغین" دانسته است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: اوکراین پاتوژن ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل

در حالی که پیش از این شاهدان عینی علاوه بر حمله انتحاری از تیراندازی نظامیان آمریکایی به سوی مردم خبرداده بودند به تازگی نیز «سی.ان.ان» گزارش داد که بخشی از تلفات ناشی از شلیک بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد به شواد جدیدی دست یافته است که روایت وزارت دفاع آمریکا از تلفات حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل در سال 1400 را به چالش می‌کشد.

بر اساس این گزارش، ویدئوها و شواهد و شاهدان جدید نشان می‌دهد که بخشی از تلفات مردم در فرودگاه کابل ناشی از تیراندازی‌های گسترده و مستقیم بوده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تحقیقاتش اعلام کرده بود تلفات حمله دو سال پیش داعش در خارج از فرودگاه کابل به دلیل انفجار بوده است و نظامیان آمریکایی فقط سه بار برای هشدار هوایی شلیک کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در رویداد فاجعه‌بار فرودگاه کابل در 26 آگوست 2021 میلادی 13 نظامی آمریکایی و دستکم 170 غیرنظامی افغان جان خود را از دست دادند.

این شبکه خبری پس از بررسی ویدئوهای جدید ضبط شده توسط یک تفنگدار دریایی و همچنین براساس شهادت ‌10 نظامی دیگر آمریکایی و شاهدان محلی در گزارش خود آورده است تیراندازی‌های متعددی پس از انفجار رخ داده است.

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بودپنتاگون انفجار فرودگاه کابل را بار دیگر بررسی می‌کندعضو کنگره: عدم پاسخگویی بایدن در جریان حمله مرگبار به فرودگاه کابل قابل درک نیست

برخی از پزشکان افغان هم که توسط تماس ناشناس تهدید شده بودند اکنون به سی.ان.ان گفته‌اند که گلوله‌های زیادی را از بدن زخمی‌ها خارج کردند.

یک تفنگدار که به شرط محفوظ ماندن هویتش با سی‌ان‌ان مصاحبه کرده گفته که شاهد شلیک‌ها از جایی بوده که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر بودند.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که پیش‌تر واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد  آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود