دلایل اصلی تمیز کردن ماشین لباسشویی و یخچال فریزر از نظر شرکت اس پی یار
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۲۳۳۲
باقی مانده صابون، مواد معدنی و مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده شما می توانند در داخل ماشین لباسشویی شما قفل شوند و یک لایه نازک ایجاد کنند که باکتری ها را به دام می اندازد.
به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکت اس پی یار، این باکتریها میتوانند مکانیسمهای درونی را مسدود کنند، بنابراین آب شما به این اندازه گرم نمیشود و مواد شویندهتان آنقدر قوی نخواهد بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
هر چند وقت یکبار ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید؟
اگر واشر سفید را ببینید میتوانید به راحتی متوجه رگه های تیره در لبه آن خواهید شد که آنها میکروب هستند.
چگونه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنیم؟
بنابراین، ما به دنبال یافتن بهترین راه برای تمیز کردن ماشین لباسشویی هستیم که سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه باشد تا دچار تعمیر لباسشویی نشود. در حالی که سفید کننده اغلب به عنوان یک روش معمول برای تمیز کردن ماشین لباسشویی استفاده می شود، سمی، بدبو است و می تواند سیستم های سپتیک را مسدود کند. ما می خواستیم چیزی طبیعی برای دستگاه شما و خانواده شما پیدا کنیم.(سرکه سفید)
سرکه سفید ضدعفونی و ضدعفونی می کند و اسیدیته آن به دفع مواد باقی مانده کمک می کند. به علاوه، همانطور که سرکه تخلیه می شود، می تواند داخل لوله های شما را نیز تمیز کند! سرکه سفید همچنین خاصیت خوشبو کنندگی دارد، بنابراین بوی بد حوضچه و سیستم سپتیک شما را از بین می برد.
جوش شیرین طراوت بیشتری را اضافه می کند! می تواند باقی مانده صابون را "لایه برداری" کند و بوها را خنثی کند. جوش شیرین شریک جرم سرکه سفید است.
شرکت اس.پی یار با سابقه درخشان در زمینه تعمیرات لوازم خانگی، تعمیر یخچال ، تعمیر لباسشویی و ... در کنار شماست.
تمیز کردن تاپ لودر:
مرحله ۱: ماشین لباسشویی خود را طوری تنظیم کنید که در داغ ترین حالت برای بیشترین بار کار کند. شما آب را بدون لباس یا مواد شوینده جاری خواهید کرد.
مرحله ۲: ۳ فنجان سرکه سفید را به لگن اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید پر از آب شود. همانطور که پر می شود، آب با سرکه مخلوط می شود.
مرحله ۳: هنگامی که دستگاه پر شد، اجازه دهید ۱-۲ دقیقه آن را هم بزنید. سپس دستگاه را متوقف کنید.
مرحله ۴: ½ فنجان جوش شیرین را به آن اضافه کنید. دوباره دستگاه را به مدت ۱-۲ دقیقه روشن کنید. دستگاه را متوقف کنید.
مرحله ۵: اجازه دهید مخلوط آب، سرکه سفید و جوش شیرین به مدت ۱ تا ۲ ساعت در ظرفشویی بماند—ماشین را روشن نکنید.
مرحله ۶: بعد از ۱ تا ۲ ساعت ماشین لباسشویی را دوباره روشن کنید. اجازه دهید چرخه تمام شود و آب را تخلیه کنید.
مرحله ۷: پس از اتمام اولین چرخه، بالای لگن را با یک اسفنج پاک کنید. آب تا بالا پر نمی شود، بنابراین حلقه کف زیر لبه نیاز به توجه بیشتری دارد. آن را با مخلوطی از آب و سرکه سفید پاک کنید.
مرحله ۸: یک چرخه دیگر آب گرم ساده اجرا کنید. سرکه یا جوش شیرین اضافه نکنید. این همه چیز را آبکشی می کند و باکتری هایی را که در چرخه قبلی شل شده اند از بین می برد.
مرحله ۹: داخل لگن را با یک پارچه تمیز پاک کنید .
تمیز کردن لودر جلو:
مرحله ۱: اطراف لایه لاستیکی جلوی واشر (معروف به واشر) را تمیز کنید. محل را با مخلوط سرکه و آب اسپری کنید. مقداری جوش شیرین روی پارچه یا اسفنج بپاشید و بمالید، بمالید، بمالید.
مرحله ۲: ½ فنجان جوش شیرین را در لگن دستگاه بپاشید.
مرحله ۳: ۳ فنجان سرکه سفید را به لگن اضافه کنید.
مرحله ۴: دستگاه خود را در داغ ترین تنظیم برای بیشترین بار (یا طولانی ترین زمان) اجرا کنید.
مرحله ۵: هنگامی که اولین چرخه انجام شد، یک چرخه دیگر از آب معمولی را اجرا کنید تا باکتری ها از بین بروند و دستگاه را بشویید.
مرحله ۶: داخل درام را با یک پارچه تمیز پاک کنید.
تمیز کردن بیرون:
از قسمت بالایی و دستگاه های پخش کننده مواد شوینده غافل نشوید! اغلب، مردم لباسهای تمیز خود را روی ماشین لباسشویی خود قرار میدهند.
سطح! علاوه بر این، مخزنهای مواد شوینده ممکن است مسدود، چسبناک و کثیف شوند و باعث میشوند که مواد شوینده شما پر از میکروب و باکتری شود!
یک پارچه کهنه را در مخلوطی از ۲ قسمت آب و ۱ قسمت سرکه سفید (۲ فنجان آب، ۱ فنجان سرکه سفید) آغشته کنید. قسمت بالای ماشین لباسشویی، دستگیره ها، درها را پاک کنید. اگر مکانهایی وجود دارد که دسترسی به آنها سخت است، از یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن شکافها استفاده کنید.
وقتی تمیز کردن ماشین لباسشویی خود را تمام کردید، وقت آن است که به سمت خشک کن بروید! شما فقط سرکه سفید را در آن بریزید و بگذارید بماند! بعد از تمیز کردن ماشین لباسشویی، از اینکه کل اتاق لباسشویی شما چه حس و بوی تازگی خواهد داشت، شوکه خواهید شد.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع: ایسنا
کلیدواژه: تعمیر یخچال تعمیر ماشین لباسشویی تمیز کردن ماشین لباسشویی ماشین لباسشویی خود مواد شوینده اجازه دهید جوش شیرین باکتری ها سرکه سفید پاک کنید
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
شاید بسیاری از زائران آستان حضرت عبدالعظیم (ع) ندانند که در روایات از ائمه(ع) آمده که ثواب زیارت آن حضرت برابر با زیارت امام حسین(ع) است اما چرا حضرت عبدالعظیم (ع) راهی شهر ری شدند و چه نقشی در ترویج معارف دین در این منطقه داشته و چگونه به جایگاهی رسیدند که چنین مورد عنایت و لطف ائمه(ع) قرار گرفتند؟
حجتالاسلام ابوالفضل حافظیان، نویسنده «مأخذشناسی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شهر ری» که فهرستنویسی نسخههای خطی کتابخانه حضرت عبدالعظیم را برعهده داشته است به معرفی تعدادی از کتابهایی پرداخت که در خصوص حضرت عبدالعظیم (ع) نوشته شده است و گفت: شیخ عزیزالله عطاردی کتابی با عنوان «عبدالعظیم حسنی حیاته و مسنده» (زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و روایات او) نوشته است که کتاب ارزشمندی است. همچنین کتاب احوال حضرت عبدالعظیم حسنی نوشته شده توسط علی قلیمیرزا اعتماد السلطنه قاجار که اخیراً به چاپ رسیده و کتاب «جنات النعیم فی احوال سیدالشریف عبدالعظیم»، نوشته مولامحمد اسماعیل کزازی اراکی نیز از دیگر کتابهای خوب در خصوص حضرت عبدالعظیم(ع) است. این کتاب قبلاً به صورت چاپ سنگی چاپ شده بود اما بعدها در کنگره حضرت عبدالعظیم حسنی با تصحیح و شکل جدید به چاپ رسید که در این کتاب به صورت مفصل به شخصیت آن حضرت پرداخته شده است.
پیدا شدن نسخه کهن روایات حضرت عبدالعظیم
وی با اشاره به اینکه در خصوص حدیث عرض دین نیز مرحوم آیتالله صافی گلپایگانی در کتابی به شرح این حدیث پرداخته گفت: اخیراً در کتابخانهای در خارج از ایران نسخه خطی کهنی پیدا شده که روایاتی که حضرت عبدالعظیم(ع) روایت کردهاند در آن آمده بود. این جزوه نیز تصحیح و به چاپ رسیده است.
این متخصص کتابشناسی و نسخهشناسی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد منابع کهنی در خصوص حضرت عبدالعظیم(ع) وجود داشته باشد که هنوز شناسایی نشده است؟ گفت: بله؛ حتماً منابعی در تاریخ اهل بیت(ع) وجود دارد که هنوز شناسایی نشدهاند یا نسخهای از آن به دست نیامده است. کتابهایی وجود دارد که به صورت مستقل به شخصیت ایشان پرداخته و کتابهایی نیز داریم که در خصوص اصحاب و روایات ائمه(ع) نوشته شده است که در این کتابها نیز از حضرت عبدالعظیم(ع) یاد شده و روایاتی که ایشان نقل کردهاند را بیان کردهاند. در کتابهایی که برای شرح حال رُوات نوشته شده است نیز نام عبدالعظیم(ع) آمده و از مراتب علمی و معنوی ایشان نیز سخن گفته شده است.
حجتالاسلام حافظیان در پاسخ به این سؤال که چرا حضرت عبدالعظیم(ع) ری را به عنوان مقصد هجرت خود انتخاب کرده بود؟ گفت: آن حضرت از سوی ائمه(ع) به شهرها و سرزمینهای مختلف رفته و به تبلیغ دین میپرداخت. به همین جهت خلیفه عباسی قصد کشتن ایشان را داشت و حضرت عبدالعظیم در حال خوف و ترس از سامرا خارج شدند و تصمیم گرفت به سمت ایران بیاید.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که بزرگانی از اهل بیت(ع) و اصحاب ائمه(ع) ایران را برای هجرت انتخاب میکردند این بود که دوست داشتند به دیدار و زیارت امام رضا(ع) بروند و لذا امامزادگان فراوانی در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که به قصد زیارت امام رضا(ع) وارد ایران شدند اما در بین راه در اثر بیماری وفات یافتهاند و یا به شهادت رسیدند.
چرا حضرت عبدالعظیم به ری مهاجرت کرد
این پژوهشگر و مؤلف یکی از دلایل انتخاب ری توسط حضرت عبدالعظیم(ع) را ارتباطات خوب مردم ری با ائمه(ع) عنوان کرد و گفت: مردم ری با امام جواد(ع) در ارتباط بودند و سؤالات خود را برای ائمه اطهار(ع) ارسال میکردند. رسول جعفریان کتابی به نام مکتب و میراث شیعیان ری نوشته است که در این کتاب به علت مهاجرت حضرت عبدالعظیم(ع) به ری و ارتباط اهالی آن با ائمه اطهار اشاره کرده است. بنابراین شهر ری میتوانست محل مناسبی برای ورود حضرت عبدالعظیم(ع) باشد و ایشان از دست حکومت عباسی در امنیت باشد.
وی ادامه داد: طبق روایاتی نیز امام رضا(ع) دستور دادند که حضرت عبدالعظیم(ع) به ری بروند و معارف دینی را در آنجا تبلیغ کنند. البته ممکن است این دستور از سوی امام هادی(ع) صادر شده باشد. شهر ری بعد از این تاریخ نیز مرکز شیعه بوده و مدارس شیعی در آنجا وجود داشته و بزرگان زیادی از آنج برخاستهاند مثل مرحوم کلینی و شیخ صدوق که این نشان میدهد شهر ری مرکزی برای تشیع در جهان اسلام بوده است.
حجتالاسلام حافظیان در پاسخ به این سؤال که چند سال حضرت عبدالعظیم در ری حضور داشتند؟ گفت: بر اساس آنچه در کتابهای تاریخی آمده حدس زده میشود که ایشان در حدود سال 250 قمری به ایران آمده است. وفات ایشان را برخی از بزرگان در سال 252 قمری ذکر کردهاند. بنابراین حدود یک سال یا کمی بیشتر در ری بودند؛ البته مدتی نیز به صورت مخفیانه در منزل یکی از شیعیان زندگی میکردند و گاهی به صورت پنهانی از منزل خارج میشدند و به زیارت حضرت حمزه میرفتند و میفرمودند ایشان از اولاد امام کاظم(ع) است.
وی افزود: یکی از دلایلی که ایشان به ری آمد این است که مرقد امامزادگان در آنجا بوده و این مسئله نشاندهنده ارادت مردم ری به اهل بیت(ع) است. بعد از مدتی زندگی مخفیانه، مردم با حضرت عبدالعظیم(ع) آشنا میشوند و برای دریافت معارف دینی نزد ایشان میروند.
نویسنده کتاب «رسائل فی درایة الحدیث» ادامه داد: روایاتی که ایشان از اهل بیت(ع) نقل کردهاند به خصوص حدیث عرض دین که در آن معارف اسلامی درج شده است جنبه آموزشی مهمی برای شیعیان در طول تاریخ و به خصوص برای شیعیان آن عصر داشته است.
نسبی که به امام حسن مجتبی میرسد
وی به نسب حضرت عبدالعظیم (ع) نیز اشاره کرد و گفت: نسب ایشان با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) میرسد و ایشان ارتباط بسیار زیادی با امام جواد(ع) و امام هادی(ع) داشتند و بیشتر وقتشان را در همراهی با ائمه اطهار(ع) میگذرانده و معارف دینی را از حضرات کسب و به مردم منتقل میکرده است؛ بنابراین وقتی چنین شخصیتی وارد شهری شود که مردم آن شهر نیز علاقهمند به معارف شیعه هستند، خیلی میتواند مؤثر واقع شوند.
این مؤلف و پژوهشگر دینی عنوان کرد: شخصی نزد امام هادی(ع) رفت و سؤالاتی در خصوص معارف دینی پرسید؛ امام هادی(ع) وی را به حضرت عبدالعظیم(ع) ارجاع داد و فرمود شما که در شهر ری شخصیتی مثل عبدالعظیم دارید، سؤالاتتان را میتوانید از وی بپرسید. این مسئله نشان میدهد که حضرت عبدالعظیم(ع) این موقعیت را داشته که به ترویج احکام دینی بپردازد.
حجتالاسلام حافظیان خاطرنشان کرد: اطلاعات تاریخی گستردهای در خصوص فعالیتهای آن حضرت در آن دوران در شهر ری نداریم اما وجود چنین شخصیتی در شهر ری میتواند واسطه مستقیمی با اهل بیت(ع) برای مردم باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا ائمه(ع) بعد از وفات حضرت عبدالعظیم(ع) تلاش میکردند که ایشان را به مردم بشناسانند؟ گفت: در روایات است که زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) در ثواب با زیارت امام حسین(ع) برابری میکند. همچنین نقل شده است که کسی که به زیارت ایشان برود بهشت بر او واجب میشود؛ این روایات نشان میدهد حتی پس از وفات حضرت عبدالعظیم(ع) ائمه(ع) تلاش میکردند ایشان را به مردم بشناسانند.
حرم حضرت عبدالعظیم (ع) محل استجابت دعا
این پژوهشگر ادامه داد: بیشتر علمای شیعه و رجالیون در کتابهایشان به مقامات حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره کردهاند و بزرگانی مثل مرحوم میرداماد فرمودهاند که حرم حضرت عبدالعظیم (ع) محل استجابت دعا است. اینکه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را توصیه میکردند نشاندهنده عظمت شخصیت ایشان است و این ظرفیت وجود داشت که مرقد ایشان محوریتی برای اجتماعات شیعیان پیدا کند.
وی در خصوص اینکه چرا در حدیث آمده است که زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) در ثواب، شباهت به زیارت امام حسین(ع) دارد، گفت: علمای بزرگ در این خصوص دلایل مختلفی را بیان کردهاند. جناب شیخ صدوق این روایت را در ثوابالاعمال آورده است. در کاملالزیارات نیز این حدیث آمده است. در لئالی الاخبار از امام رضا(ع) نقل شده است که «هر کسی بعد از وفاتم مرا زیارت کند من برای او بهشت را ضمانت میکنم و کسی که قادر بر زیارت من نیست پس به زیارت برادرم عبدالعظیم حسنی در ری برود» که نشاندهنده عظمت شأن و مقام ایشان است. همچنین در همین کتاب آمده است که امام رضا(ع) فرموده است اگر عاجز شدید از زیارت جدم حسین(ع) سید زاهد عابد جناب عبدالعظیم را در ری زیارت کنید که این کفایت میکند تو را از زیارت سیدالهشداء (ع).
حجتالاسلام حافظیان ادامه داد: یکی از ادلهای که برای مشابهت زیارت حضرت عبدالعظیم با زیارت سیدالشهداء(ع) نقل شده این است که در زمان امام هادی(ع) حکومت عباسی برای زیارت امام حسین(ع) شرایط بسیار سختی در نظر گرفته بودند و چه بسا شیعیانی که در راه زیارت سیدالشهداء به شهادت میرسیدند. به دلیل اینکه زیارت حضرت سیدالشهداء از بلاد مختلف بسیار سخت و تهدید آمیز و برای شیعیان خطرناک بود، ائمه(ع) شیعیان علاقهمند به زیارت سیدالشهداء را ترغیب میکردند که به زیارت حضرت عبدالعظیم بروند که وی هم از بزرگان منسوب به اهل بیت(ع) است.
وی افزود: البته احادیث مشابه این حدیث نیز در منابع شیعی آمده است. مثلاً از امام رضا(ع) نقل شده است که هر کس خواهرم حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند مانند این است که مرا زیارت کرده است. پس زیارت منسوبان به اهل بیت(ع) همانند زیارت خود اهل بیت(ع) ثواب دارد و چون به خاطر محبت به اهل بیت(ع) به زیارت بستگان اهل بیت(ع) میروند این ثواب زیارت اهل بیت(ع) را درک میکنند.
حجتالاسلام حافظیان تصریح کرد: البته این حدیث دلالت بر این نمیکند که شأن حضرت عبدالعظیم دقیقا برابر با امام حسین(ع) باشد. بلکه این معنا را میرساند که چون زیارت امام حسین(ع) در آن زمان مشکل بوده به جهت اینکه شیعیان علاقهمند به اهل بیت(ع) محل اجتماعی با هم داشته و به یاد اهل بیت(ع) باشند به آنها توصیه میشد که به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) بروند.
وی در پایان تصریح کرد: در هر محلی وقتی امامزادهای به خاک سپرده شده در طی قرون آنجا محل اجتماع شیعیان بوده و تأثیر ژرفی بر بقای شیعه داشته است.