Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:02:05 GMT

ابداع یک ساز جدید در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۲۵۰۴

ابداع یک ساز جدید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، یک هنرمند هرمزگانی با خلاقیت خود با محصول درخت کدوکرا (کدو قلیونی) ساز جدیدی را ابداع کرد.

 

مسلم عاشوری سرپرست مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین بندرعباس گفت: محمد آرام باش هنرمند هرمزگانی و متولد سال ۱۳۵۱ در شهر بندرعباس است که اولین قدم‌های حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۰ در امور تربیتی استان تحت نظر استاد شادروان غلامرضا روضه خوان و استاد احمد توحدی آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلم عاشوری گفت: این هنرمند باتجربه هرمزگانی با خلاقیت خود توانسته است با محصول درخت کدوکرا (کدو قلیونی) ساز جدیدی را ابداع کند که با کاربری ساز پرکاشن و مشخصا شیکر در گروه‌های موسیقی تشابه فراوانی دارد.

همچنین محمد آرامباش ابداع کننده این ساز گفت: نام این ساز را شیکرا گذاشته ام که تلفیقی از نام شیکر و کدوکرا است و جرقه این رویداد حاصل هدیه یک کتاب در موضوع ثبت مالکیت فکری از سوی یکی از مدیران فرهنگی کشور بوده است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

کلیدواژه: ساز جدید هرمزگان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، آئین رونمایی از سردیس استاد محمدصادق سیف پدر خوشنویسی خرم‌آباد روز یکشنبه در مراسم یادمان این هنرمند برجسته خوشنویسی لرستان برگزار شد.

زنده‌یاد «محمدصادق سیف» متولد ۱۳۱۴ در خرم‌آباد و از نخستین موسسان انجمن خوشنویسان خرم‌آباد و از شخصیت‌ها و مشاهیر فرهنگی لرستان به شمار می‌رفت که ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ پس از طی یک دوره بیماری در ۸۸ سالگی درگذشت.

این سردیس اثر هنرمند مجسمه‌ساز لرستانی حمید دریکوند است که در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم‌آباد نصب خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900659

دیگر خبرها

  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا