Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن بخشنده امنیه در ششمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی به میزبانی شهر دوشنبه تاجیکستان گفت: مبلغ اختصاص داده شده حدود ۱۸ درصد از بودجه عمرانی شهر را تشکیل می‌دهد.

او می‌گوید: کاشان ظرفیت‌های بی‌نظیر تمدنی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی کاشان دارد که تا قبل از شیوع کرونا سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر از شهرستان و اطراف آن به ویژه در تعطیلات نوروز و فصل گلاب گیری بازدید می‌کردند، اما از زمان شیوع کرونا گردشگری کاشان متحمل آسیب فراوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او، شهر کاشان با انتخاب صنایع خلاق و نرم فرهنگی مانند تئاتر، صنایع دستی و... علاوه بر تلاش جهت معرفی خود از تریبون رسانه‌های ملی و فراملی، سعی کرد جایگاه شهر را به عنوان یک مقصد ایده آل گردشگری معرفی و تثبیت کند.

شهردار کاشان معتقد است: عرصه «گردشگری» یکی از مولفه‌های اساسی توسعه در دنیای امروز است که علاوه بر مزیت‌های اقتصادی و تجاری، دارای ثمرات اجتماعی و زیست محیطی است؛ محملی که بواسطه آن می‌توان در کنار ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی، تعاملات فرهنگی را تقویت کرد و حتی از آن به عنوان عاملی برای حفاظت از اقلیم و منابع طبیعی بهره برد.

بخشنده امنیه گفت: رونق صنعت گردشگری علاوه بر مولفه‌ها و ویژگی‌های ذاتی و همچنین زیرساخت‌ها و امکانات حیاتی، آموزش جامعه میزبان را می‌طلبد، ایجاد آموزش‌هایی که ضمن ایجاد فضای ذهنی مثبت در گردشگران موجب پایداری گردشگری و در نهایت توسعه آن شود.

او می‌گوید: بر این مبنا، مدیریت شهری خطه سیلک در این دوره بر آن شده تا با استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان، برنامه‌ای عملیاتی و کاربردی برای استفاده از این ظرفیت‌های ناب به منظور شکوفایی صنعت توریسم کاشان تدوین و اجرا کند.

شهردار کاشان گفت: تقویت دیپلماسی شهری و ارتباطات بین‌المللی به عنوان یکی از رویکرد‌های جدید مدیریت شهری کاشان به ویژه از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری از جمله انعقاد قراردادخواهرخواندگی با شهر‌های نجف اشرف از کشور عراق، شینینگ از جمهوری خلق چین، و سارایوو از کشور بوسنی و هرزگوین است.

بخشنده امنیه گفت: می‌دانیم برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه ناگزیر به ارتقاء بیش از پیش گردشگری به عنوان یک صنعت پاک و مولد هستیم؛ بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعتلای این صنعت مهم در جامعه خود استفاده کنیم اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پیشرو، سالم و توسعه یافته داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری کاشان بافت تاریخی صنعت گردشگری بودجه عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند

ایسنا/کرمانشاه مدیر گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی از ابتدای امسال، اظهارکرد: براین اساس نرخ ورودی به دو مجموعه تاریخی تاق بستان و بیستون برای هر نفر 30 هزار تومان و برای تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و معبد آناهیتا برای هر نفر 20 هزار تومان است. 

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی، برخی از گروه‌ها مشمول بازدید رایگان و برخی دیگر نیز مشمول بازدید بصورت نیم بها شده‌اند. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت، بازدید خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر از اماکن تاریخی استان رایگان خواهد بود. 

وی تاکید کرد: مادران دارای سه فرزند و بیشتر می‌توانند با  مراجعه به ثبت احوال، کارت سه فرزندی گرفته و با استفاده از این کارت به همراه خانواده خود از اماکن تاریخی استان رایگان بازدید کنند. 

برشاهی اضافه کرد: همچنین بازدید از اماکن تاریخی استان برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد، کودکان زیر پنج سال و نیز تورلیدرها رایگان خواهد بود. 

وی در خصوص گروه‌هایی که بازدید آنها از اماکن تاریخی نیم بها است نیز گفت: بازدید بازنشستگان و خبرنگاران از اماکن تاریخی دارای ورودی استان نیم بها می‌باشد. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: بعلاوه، بازدید گروهی دانشجویان و دانش‌آموزان نیز از اماکن تاریخی استان مشمول بلیط نیم بهاست. 

وی در خصوص نرخ ورودی موزه‌های استان هم گفت: در حال حاضر تنها در چند شهرستان استان موزه‌های مردم‌شناسی فعال هستند که برای بازدید آنها ورودی گرفته نمی‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان