Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید رضا موسوی مشکینی عصر شنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تالاب ها از زیستگاههای بسیار ارزشمندی هستند که کارکردهای مهم و تأثیرگذاری داشته و حفاظت از آنها باید در اولویت برنامه ها قرار داشته باشد.

وی با اشاره به حضور گسترده پرندگان مهاجر در تالاب های قم، خاطرنشان کرد: حضور دسته های بزرگی از پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب های قم، علاوه بر کارکردهای زیست محیطی، می تواند تهدیداتی از جمله بیماری آنفلوانزای پرندگان به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه گاهی طغیان یک بیماری در میان حیات وحش، سالها برنامه ریزی برای حمایت از گونه های جانوری را از میان می برد، اظهار داشت: بدون تردید ما باید برای مدیریت و مقابله با اثرات هرگونه تهدیدات زیست محیطی آماده باشیم.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش آنفلوانزای پرندگان مهاجر، از فراهم آوردن مقدمات رزمایش خبر داد و گفت: قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب ها که در سال ۹۶ به تصویب رسیده است، قانون محکمی است و وظایف دستگاههای اجرایی در برابر تالاب های کشور را به خوبی مشخص کرده است.

موسوی با بیان اینکه ۵ تالاب دریاچه نمک، مره، حوض سلطان، غدیر و بهشت معصومه در استان قم شامل قانون تالاب ها شده اند، خاطرنشان کرد: اگر به وضعیت تالاب ها و تخصیص حقابه های زیست محیطی آنها توجه نداشته باشیم، با بحران پیش رونده گرد و غبار مواجه خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به همکاری نزدیک با اداره کل دامپزشکی در راستای رصد و پایش وضعیت بیماری های حیات وحش در زیستگاههای طبیعی استان، تصریح کرد: در جهت حفظ و حراست از تنوع زیستی و مقابله با بیماری ها، تالاب های قم به صورت منظم و مستمر رصد شده و در اعلام هرگونه بیماری، پنهان کاری نمی شود.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم پدافند غیر عامل قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس