Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@16:48:40 GMT

زردی لیوان را به روشی ساده از بین ببرید

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۳۲۳۹

زردی لیوان را به روشی ساده از بین ببرید

آفتاب‌‌نیوز :

لیوان و استکان های شما پس از استفاده های مکرر به مرور زمان شفافیت اولیه خود را از دست می دهد و زرد می شود. بسیاری از خانم ها برای از بین بردن زردی لیوان ها از مواد اسیدی و قوی استفاده می کنند اما استفاده از این مواد نه تنها برای سلامتی آنها خطرناک است بلکه بهمرور زمان این مواد یک لایه از سطح داخلی و بیرونی لیوان ها را از بین می برند و باعث می شوند خیلی زود رنگ بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش راهکارهایی را آورده ایم تا با آنها بتوانید انواع لکه ها را از روی لیوان و استکان هایتان به راحتی پاک کنید.

سریع لیوان را بشویید

اگر پس از خالی شدن لیوان تان آن را سریع بشویید لازم نیست راه های دیگر را امتحان نمایید چرا که لیوان های شما خیلی سریع و راحت پاک خواهند شد.

از پودر لباسشویی استفاده کنید

اگر لیوان های شما رنگ گرفته ، برای از بین بردن زردی و جرم روی لیوان ها ، یک ظرف را از آب ولرم پر کنید و در آن پودر ماشین لباسشویی بریزید و لیوان ها را درون آن به مدت 12 ساعت بگذارید. سپس لیوان ها را با مایع ظرفشویی و آب گرم بشویید و آب بکشید.

از سرکه استفاده نمایید

اگر لیوان های شما به علت مواد معدنی درون آب کدر شده است برای شفاف شدن آنها می توانید لیوان ها و استکان های خود را 5 دقیقه درون سرکه قرار دهید تا خیس بخورد.

از جوش شیرین استفاده کنید

اگر لیوان های کدر خود را درون سرکه قرار دادید اما شفافیت خود را به دست نیاورد ، کمی جوش شیرین روی آن ها بکشید تا این لکه ها هم از بین بروند.

اگر به تازگی ظرف ها و لیوان ها را با ماشین ظرفشویی شسته اید ولی لیوان هایتان کدر هستند علت کدر بودن آنها ایجاد خط و خش های دائمی روی لیوان ها با ماشین ظرفشویی می باشد و یا اینکه مواد معدنی سنگین، یک لایه نازک روی لیوان های شما ایجاد کرده اند.

داخل سینک دارای آب و مقدار زیادی سرکه سفید بریزید و لیوان ها را 20 دقیقه درون آن قرار دهید ، سپس جوش شیرین را در کاسه ای بریزید و یک مسواک را خیس کرده، داخل جوش شیرین فرو کنید و لکه ها را با جوش شیرین پاک کنید . سپس لیوان را تمیز بشویید و با یک دستمال بدون پرز خشک کنید. اگر روش بالا برای شما جواب نداد، به احتمال زیاد ظرف های شما دچار خط و خش شده اند زیرا بعضی ظرف ها به مواد مورد استفاده در ماشین ظرفشویی حساسند و زود خش برمی دارند. بنابراین این ظروف را با دست بشویید.

از مایع ظرفشویی مرغوب استفاده کنید

برای شستشوی لیوان هایتان از مواد شوینده نا مرغوب استفاده نکنید بلکه از مایع ظرفشویی مرغوب استفاده کنید .هر یک مزایا و معایب مختص به خودشان را دارند که باید به آن توجه نمود.

از روزنامه استفاده کنید

برای از بین بردن لکه های روی لیوان های خود از روزنامه خیس استفاده کنید زیرا جوهر روی صفحات روزنامه باعث می شوند مواد سخت موجود در آب از سطح شیشه جدا شوند.

از سرکه و آبلیمو استفاده نمایید

برای از بین بردن لکه های روی لیوان کمی سرکه را با آبلیمو ترکیب کنید و آن را روی سطح لیوان اسپری کرده سپس لکه ها را با دستمال تمیز کنید.

از خمیر جوش شیرین و سرکه استفاده نمایید

اگر لکه های روی لیوان راحت تمیز نشدند ، کمی سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیری به دست آید سپس این خمیر را روی سطح شیشه قرار داده و اجازه دهید چند دقیقه ای بماند. پس از گذشت این مدت لیوانتان را با آب گرم بشویید تا لکه ها از بین بروند.

چند نکته ی تکمیلی:

دقت کنید که هر چه بیش تر لکه ها روی شیشه بمانند، پاک کردنشان سخت تر خواهد شد. پس به محض دیدن لکه ی آب، به فکر راه چاره باشید.

بعد از هر بار شستشو لیوان را فورا خشک کنید.

اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، از براق کننده استفاده کنید.

شستشوی لیوان ها با آب های سبک و مواد شوینده فسفات دار باعث افتادن خش بر روی آنها می شود پس اگر در محلی زندگی می کنید که آب سبک دارد، از شوینده کمتری استفاده کنید.

برای درخشندگی لیوان هاهنگام آبکشی چند قطره سرکه به سینک آب اضافه کنید.

منبع: سایت نمناک

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خانه داری ترفند برای از بین بردن ماشین ظرفشویی لیوان های شما استفاده کنید روی لیوان ها لیوان ها جوش شیرین لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل

هر روز تعداد بیشتری از زائران خانه خدا وارد سرزمین عربستان می‌شوند و سعودی‌ها از تکنولوژی‌ها و امکاناتی که برای مسافران خود فراهم کرده‌اند گزارش می‌دهند؛ با این حال تا همین ۷۰ سال قبل، مراسم حج شکل دیگری داشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آن روزها سفر هوایی تجاری هنوز در مراحل اولیه خود بود و به اندازه امروز در دسترس نبود، بنابراین، بسیاری از زائران از طریق قایق یا کشتی به مکه سفر می‌کردند. کسانی که توانایی مالی داشتند، سفر خود را با هواپیماهای کوچک از کشورهای مجاور آغاز می‌کردند.

با این حال، مناظر داخلی عربستان با آنچه امروز از خود نمایش می‌دهد بسیار متفاوت بود، این‌ها تصاویری از حج شهریور ماه ۱۳۳۲ هجری شمسی است که در مجله قدیمی نشنال جئوگرافیک منتشر شده است:

حاجیان متمول با هواپیما وارد عربستان می‌شدند

کشتی وسیله‌ای رایج برای سفر به مکه بود

اکثر مردم اما از اتوبوس استفاده می‌کردند

شهر مکه در سال ۱۳۳۲ شمسی هم رونق خاص خود را داشته است

خیابان‌های شهر در طول مراسم حج همیشه شلوغ بودند

ورودی حرم مقدس متاثر از معماری عثمانی بود

محوطه حرم در آن ایام تنها از کعبه و منطقه مطاف تشکیل شده بود

در آن ایام حاجیان می‌توانستند وارد کعبه شوند

مطاف آنقدر شلوغ نبود که زائران به دشواری بیفتند

بازارهای اطراف حرم هم بسیار ساده بودند

فروشنده‌ها برای در امان ماندن از آفتاب چتر داشتند

جمرات ستون‌های کوچکی بودند که به عنوان نماد شیطان سنگسار می‌شدند

حاجیان برای انتخاب قربانیان روز عید خود به صحرا می‌رفتند

در صحرای عرفات چادرهایی ساده و در کنار کوه عرفه برپا می‌شد.

نماز در میان کاروان‌های مقیم صحرا برگزار می‌شد.

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • این اسید لاغرتان می‌کند