Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@17:44:16 GMT

بانوان باید بدون دغدغه فعالیت‌های ورزشی را ادامه دهند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۳۸۳۳

بانوان باید بدون دغدغه فعالیت‌های ورزشی را ادامه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آئین تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با حضور جمعی از مسؤولان برگزار شد.

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی استاندار زنجان در این مراسم به جایگاه ورزش در جامعه و لزوم توجه به آن تأکید کرد و با بیان اینک نیاز جوامع این است که از این طریق بتوان نشاط، شادابی و امید بیشتر و حرکت رو به جلو در تمامی زمینه‌ها فراهم کرد و و اظهار داشت: ورزش به ویژه در حوزه جوانان یک جایگاه زیرساختی و فرهنگی در سطح استانی و کشوری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به توجه جدی کشورهای مختلف به ورزش قهرمانی بیان کرد: کشورهای مختلف تلاش دارند به هر شکلی در کسب مدال، نواختن سرود ملی و بالا رفتن پرچم کشورشان نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به اهمیت بیش از پیش ورزش و لزوم سرمایه‌گذاری در آن تصریح کرد: به همین منظور باید به توسعه ورزش در عرصه بین‌اللملی توجه ویژه شود که همین موضوع و در نهایت به قهرمانی منجر شده و موجب تقویت روحیه ملی و انسجام در سطح کشور می‌شود.

رفیعی همچنین با تأکید بر توجه بیش از پیش به موضوع اخلاق ورزشی گفت: توجه به اخلاق در ورزش پا به پای ورزش همگانی و ورزش قهرمانی بوده و باید با توجه به داشته‌هایمان آموزه‌های دینی و اسلامی و ملی را آنگونه که باید و شاید ترویج داده و در این راستا گام‌های موثری برداریم.

معاون سیاسی استاندار زنجان توجه به ورزش پهلوانی را هم امری مهم عنوان کرد و گفت: این مهم به آموزه‌های اسلامی، فرهنگی برمی‌گردد که می‌توان این اخلاق را در کشور بسط و توسعه داد.

رفیعی با اشاره به اینکه اقدامات خوب در حوزه ورزش بانوان و حضور بانوان مسلمان در میادین مختلف موجب افتخار شده است، گفت: با این حال اقدامات کافی نیست و باید بیشتر تلاش شود.

معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به اینکه انتظار بر این است که به موضوع مناسب‌سازی ورزش معلولین نیز توجه شود، افزود: اقدامات در این زمینه باید افزایش یابد، چرا که ورزش دلگرمی، امید و افزایش رضایت این قشر را فراهم می‌کند.

وی بر لزوم توجه به بازی‌های بومی و محلی نیز تأکید کرد و گفت: شناساندن بازی‌های بومی و محلی و تخصیص اعتبارات مناسب برای توسعه اماکن ورزشی روستایی با هدف عدالت ورزشی نیز امری مهم محسوب می‌شود که باید از ظرفیت‌های موجود در این حوزه استفاده شود.

 

ثبت 105 سمن در استان زنجان

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه تعداد خانه‌های ورزش روستایی و سمن‌های جوان ثبت شده در زنجان در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: هم اکنون در استان تعداد ۱۰۵ سمن ثبت شده وجود دارد که ۴۷ سمن در این دوره مدیریتی ثبت شده است.

علی خلیلی با اشاره به تعاملات و همکاری تنگاتنگ و گسترده اداره کل با سمن‌ها افزود: اگر بیماری کرونا مانع نمی‌شد، بسیاری از امور مربوط به ورزشکاران را نیز از طریق سمن‌ها انجام می‌دادیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ تنها یک مرکز مشاوره ازدواج داشتیم و امروز بیش از ۱۱ مرکز ثبت شده داریم، یادآور شد: آموزش‌های قبل از ازدواج را حتی در روستاها پیگیر بوده و برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه گفت: استان زنجان نخستین استان در بخش حمایت از مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کارهای جوانان بوده است که هم اکنون نیز کارگاه‌ها و تیم‌های متعددی تشکیل و آموزش داده می‌شوند.

وی در گزارش بخش عمرانی با بیان اینکه امروز در استان هیچ پروژه ایراد داری نداریم، تصریح کرد: البته پروژه راکد به علت عدم تخصیص اعتبار وجود دارد و بیش از ۲۵ پروژه کامل و مقاوم‌سازی و رفع عیب شده و افتتاح شد.

خلیلی در مورد پروژه ۱۵ هزار نفری زنجان نیز اظهار داشت: با اختصاص ۲۰ میلیارد اعتبار در سفر ریاست جمهوری و تخصیص آن برای این پروژه در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح کامل این پروژه خواهیم بود.
وی به ظرفیت بالای استخر قهرمانی زنجان و هزینه‌های بسیار زیاد آن اشاره کرد و افزود: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات وزارتخانه در سفر ریاست جمهوری به این استخر اختصاص داده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به فعالیت‌های بخش ورزش  همگانی و قهرمانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با مدیریت و توزیع مناسب اعتبارات ورزشی حتی‌الامکان نگذاشتم آثار تحریم و فشار در هیات‌های ورزشی احساس شود و همواره حمایت‌های لازم را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان امروز در بخش‌های مختلف هیچ گونه بدهی ندارد، تصریح کرد: بازرسین در بخش‌های مختلف نخواهند توانست کوچکترین خطایی را شناسایی کنند.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان ورزش قهرمانی ورزشگاه سمن ورزش بانوان بانوان بانوان ورزشکار بازرسی ورزش و جوانان معاون سیاسی استاندار زنجان ورزش و جوانان استان زنجان ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانی پوشاک اسلامی از دغدغه‌های مردم شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، محسن رضایی امروز در نشست «زیست عفیفانه» که با محوریت سومین نمایشگاه حجاب و عفاف و پوشاک اسلامی در ارومیه برپا شد اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید به موضوع عفاف و حجاب و حتی جوانی جمعیت ورود کنند.

وی با اشاره به موضوعات و مسائلی که در حوزه عفاف و حجاب از دغدغه‌های مردم است تصریح کرد: براساس نظرسنجی‌های انجام شده، گران بودن پوشاک اسلامی، کمبود و عدم دسترسی آسان به پوشاک و محصولات حجاب، عدم توجه به جنبه‌های زیباشناختی و تنوع محصولات حجاب و نیز فراوانی، ارزانی و تنوع پوشاک نامناسب از جمله این دغدغه‌ها است.

دبیر اجرایی سومین نمایشگاه عفاف و حجاب ارومیه گفت: علاوه بر آن ضعف جدی در حل مشکلات اقتصادی و گسترش نارضایتی اقتصادی، واردات و قاچاق گسترده پوشاک، عدم جلوگیری از تولید لباس‌های مخالف هنجارهای دینی و نیز پشتیبانی نکردن از واحدهای تولیدی داخلی محصولات حجاب از سایر مواردی است که مردم بدان موضوعات توجه کرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به موضوع مهم حجاب در جامعه باید به جنبه و پیوست« فرهنگی» نمایشگاه عفاف و حجاب توجه ویژه شود.

رضایی افزود: باید عطش خرید محصولات پوشاک اسلامی همانند نمایشگاه کتاب تهران نیز در بین مردم ایجاد شده و در این رابطه باید بسترهای تبلیغات میدانی با ادبیات و ایده‌های جدید فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ وزیر ورزش به چرایی فضای ملتهب فوتبال
  • کیومرث هاشمی: در نامه به تاج دغدغه هایم را مطرح کردم
  • اجرای بی‌سابقه و همزمان ۲۴ همایش پیاده‌روی در خوزستان به مناسبت روز دختر
  • روش تربیتی معلم‌ها پیامبرگونه و محبت‌محور است
  • باشگاه های ورزشی زنجان زیر ذره بین نظارت
  • گرانی پوشاک اسلامی از دغدغه‌های مردم شده است
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم