Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@22:46:08 GMT

سود اپل از فروش هر آیفون چقدر است؟!

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۴۰۳۹

اپل یکی از شرکت های محبوب و پرطرفدار در جهان می باشد.اپل هر ساله در ایران جزو پر فروش ترین گوشی ها است. اصالت شرکت اپل،آمریکایی است.

تحریم کامل آیفون‌داران ایرانی از سوی اپل اپل جزء پرسودترین کمپانی های جهان

همانطور که می دانید شرکت اپل یکی از پرسودترین کمپانی های جهان است و همیشه در چند سال اخیر بالاتر از تمامی رقبای خود قرار داشته است و با اختلاف از کمپانی های ساخت گوشی تلفن همراه سود بیشتری در می آورد ولی این سود از کجا می آید؟

جالب است بدانید که گوشی آیفون ۱۲ پرو که در سال قبل ۵۴۸ دلار برای اپل هزینه داشته آیفون ۱۳ پرو مقداری هزینه تولیدی گران ترین وی داشته است اما قیمت آن تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می‌توانید با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه برسید که،۵۲ درصد قیمت آیفون ۱۳ پرو نسخه ۲۵۶ گیگابایتی هزینه اپل است،و مابقی این پول سود خالص این شرکت است که یعنی با فروش هر آیفون ۱۳ پرو هزینه دو گوشی کامل به دست می آید. حالا شما در مقیاس بزرگ تری به آن نگاه کنید.

آیفون برای یک دونه از Screen خود  بروی آیفون ۱۱ پرومکس هزینه ۶۶ دلار بود البته طبق ادعای بعضی از منابع،حالا ما در نظر میگیریم که در آیفون ۱۳ پرو مکس ویژگی Promotion به آن اضافه شده است و ۱۲۰ هرتز رفرش ریت آن شده است. پس ما هزینه Screen را ۸۰ دلار در نظر میگیریم. مبلغ ۱۰ دلار هم برای باتری آیفون هزینه می شود که ما در آیفون ۱۳ پرو مکس تا ۱۵ دلار در نظر میگیریم. و حدود ۸۰ دلار نیز هزینه تولید دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس در نظر میگیریم.

در گوشی های نسل قبلی مانند آیفون ۱۱ و ۱۲ هزینه پردازنده و تراشه را حدود ۱۳۰ دلار ادعا کرده‌اند که ما با توجه به تورم آمریکا و بالا و پایین شدن بازار این مبلغ را ۱۶۰ دلار در نظر میگیریم. برای گذاشتن ویژگی هایی مانند سنسور و اسمبل کردن گوشی آیفون حدود ۱۸۱ دلار در نظر می گیریم.

که با یک حساب سر انگشتی اگر این مبالغ را با یکدیگر جمع کنیم تقریباً حدود ۵۷۰ دلار هزینه تولید گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس دارد. حال اگر هزینه حقوق کارمندان برای اسمبل کردن گوشی های آیفون را در نظر بگیریم با توجه به ادعای شرکت اپل که می گوید ۲۰ درصد از هزینه فروش را به این کارمندان اختصاص می‌دهد که در اقصا نقاط جهان وجود دارد که اکثریت آنها از تایوان و چین می باشند باید هزینه به آنها پرداخت شود. که باز هم اگر این مبلغ را حساب کتاب کنیم به عبارتی ۱۶۰ دلار می‌شود.

مهم‌ترین رازهای سیستم‌عامل جدید اپل تاریخچه گوشی های آیفون از ابتدا تا 2022

اما این شرکت کمی تحقیق و توسعه دارد که شما زمانی که می‌خواهید به تولید یک محصول بپردازید و آن را توسعه دهید و در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند آن را عرضه نماید. پس ما هزینه برای تحقیق و توسعه و عرضه این گوشی به بازار در نظر می گیریم که در حدود ۶۵ دلار مبلغ منصفانه ای است که برای این گوشی در نظر بگیریم برای تحقیق و توسعه. اما وجود اپل استور در کل دنیا وجود دارد، این اپل استور ها خدمات فروش به کاربران میدهند،

پس یک مبلغی نیز جهت این خدمات فروش باید حساب کرد. برای تمامی دستگاه ها و تشکیلات و کارمندانی که در اپل استور اقصا نقاط جهان کار می کنند ( متاسفانه در ایران وجود ندارد ) حدود ۱۰ درصد اگر برای آن در نظر بگیریم همان مبلغ تحقیق و توسعه یعنی ۶۵ دلار هم برای این موضوع کنار میگذاریم.

خوب تا اینجا ما تمامی هزینه‌های صرف شده شرکت اپل را حساب کرده که علاوه بر آنها مالیات نیز باید حساب شود که ۲.۵ درصد هم این امر به خود اختصاص میدهد یعنی ۲۰ دلار. حال اگر تمامی این اعداد را با ۵۷۰ دلاری که در بالا به آن اشاره کردیم جمع کنید و برای ساخت گوشی آیفون هزینه برداشته است تقریباً حدود ۹۰ تا ۱۱۰ دلار سودی است که شرکت اپل از فروش آیفون به دست می آورد.

البته این عدد برای گوشی مانند آیفون ۱۳ پرو کمتر است زیرا شرکت اپل برای آن قیمت ۷۰۰ الی ۸۰۰ دلار در نظر گرفته است.

با توجه به قیمت دلار درون کشور ما می توان گفت شرکت اپل با فروش آیفون، از هر آیفون حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سود برمیدارد.

حال اگر این عدد دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را ضربدر تعداد فروش روزانه هر آیفون از شرکت اپل کنید می‌بینید که سود بسیار بزرگ و عجیب و غریبی از فروش هر آیفون سود برمیدارد.

رقابت شیائومی با اپل سود اپل از سرویس ها و خدمات

اما سودی که شرکت اپل در می‌آورد برخلاف تصورات از فروش سرویس‌ها و خدمات خوبی است که این شرکت به کاربران می دهد. خدماتی که از اپ استور می‌گیرد یعنی یه مبلغی از توسعه دهنده اپلیکیشن ها شرکت اپل هر ساله حدود ۲۰ ۳۰ درصد از از این توسعه دهندگان می گیرد.

از طرفی دیگر سرویس هایی مانند icloud و Apple Tv و Apple music و …. . تمامی این خدمات و سرویس هایی که شرکت اپل ارائه می دهد را کنار یکدیگر قرار دهیم و در کنار سودی که از آیپد و مک بوک هم به دست می آورد جمع نمیشود ۳ تریلیون دلاری که سهام شرکت اپل است.

با سود ۸۰ دلاری یا ۹۰ دلار نمیشود سود سازنده ، سود سازنده آن پکیج خدماتی است که اپل به کاربران ارائه می دهد و هر سال هم دارد این خدمات را گسترش می‌دهد و بهتر میکند.

تقریباً ۵۷۰ دلار هزینه متریال به کار رفته در گوشی های آیفون است و حدود ۴۲۰ دلار هم خدماتی که ارائه می‌دهد و جمع اینها وجود ۹۹۰ دلار تا هزار دلار می‌شود که تقریباً حدود ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار گوشی‌ها را می فروشد که تقریباً ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار روی فروش آیفون سری پرو و پرومکس سود می‌برد و حدود ۹۰ الی ۱۰۰ دلار هم روی فروش آیفون مینی و معمولی ها سود می‌برد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اپل سود اپل از فروش آیفون آیفون ۱۳ پرو مکس نظر میگیریم دلار در نظر تحقیق و توسعه گوشی آیفون فروش آیفون سرویس ها شرکت اپل گوشی ها دلار هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همراه پرخرج
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16