Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، معاون رییس جمهور ونزوئلا حمایت  خود را از روسیه در بحبوبه درگیری نظامی ارتش‌های روسیه و اوکراین اعلام کرد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «دلسی رودریگز» معاون رییس‌جمهور ونزوئلا روز جمعه  پس از دیدار با وزیر خارجه روسیه در ترکیه، حمایت خود را از روسیه تکرار کرد. دیدار دلسی رودریگز و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه  روسیه، چند روز پس از سفر غیرمنتظره یک مقام دولت آمریکا  برای دیدار با « نیکلاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا در کاراکاس انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودریگز پس از این دیدار که در آن «فلیکس پلاسنسیا»، وزیر امور خارجه ونزوئلا و مقام‌های بلندپایه ترکیه نیز حضور داشتند، در توئیتی نوشت: «ما با دوست خوبمان سرگئی لاوروف جلسه ای برگزار کردیم.»

وی با بیان اینکه ما روابط راهبردی دوجانبه را بررسی کردیم، افزود: «ونزوئلا بر اصل برابری حاکمیتی کشورها به عنوان راهی برای حفظ تعادل برای صلح تاکید کرد.»

در حالیکه واشنگتن به شدت از اوکراین برابر روسیه حمایت و فشار جهانی برای تحریم روسیه را رهبری می‌کند، اما ونزوئلا متحد نزدیک روسیه اظهارات متعددی در حمایت از مسکو ارائه کرده است.

روابط ایالات متحده با ونزوئلا سرد بوده و کاخ سفید انتخاب مجدد نیکلاس مادورو در سال ۲۰۱۸ را به رسمیت نمی‌شناسد و مجموعه‌ای از تحریم‌ها از جمله تحریم واردات نفت را اعمال کرده است.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه گذشته گفت، آمریکا مذاکره فعالی با ونزوئلا درباره واردات نفت از این کشور ندارد.  این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه مذاکره‌ای برای واردات نفت از ونزوئلا در پی توقف واردات نفت از روسیه وجود ندارد گفت، آزادی دو زندانی آمریکایی در این کشور ارتباطی به رفع تحریم‌ها و خرید نفت از ونزوئلا ندارد.

او همچنین مدعی شد، حتی در صورتی که روسیه از تسلیحات نامتعارف در اوکراین استفاده کند، آمریکا به این کشور نیرو اعزام نمی‌کند اما استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات شیمیایی «عواقب سنگینی» در پی خواهد داشت.

اظهارات ساکی درحالی مطرح شد که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه اظهار داشت، آمریکا از ایران و ونزوئلا می‌خواهد که در ازای رفع تحریم‌ها، روسیه را از بازار انرژی خارج کنند.

منبع: فارس اخبار مرتبط ۲۲:۳۱:۳۴ گفت و گوی تلفنی اردوغان و بایدن ۰۰:۴۰:۲۶ کاهش تحریم های ونزوئلا روی میز بایدن ۰۸:۴۸:۳۰ بلاروس در زمین روسیه ۰۲:۳۸:۰۴ پوتین فرصت کم کردن هزینه هایش را دارد ۲۳:۲۷:۵۰ یک سوم نیروهای روسی وارد اوکراین شده اند ۱۰:۲۹:۵۰ سناتور جمهوری خواه: زمان به نفع آمریکا نیست

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ونزوئلا آمریکا دلسی رودریگز نفت ونزوئلا حمله روسیه به اوکراین بحران اوکراین جنگ اوکراین واردات نفت رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند