Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تشدید نظارت به منظور برخورد با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت شهروندان و گردشگران در نطنز از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  نطنز، شهرستان نطنز در شرایط فعلی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و این مهم نشان می‌دهد که ویروس کرونا در این منطقه جولان می‌دهد و شهروندان نطنزی را درگیر خود می‌کند و برخی از آنان نیز متاسفانه جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایام پیش رو ایام پایانی سال و متقارن با تعطیلات نوروز است و با توجه به بهبود نسبی شرایط کرونا در کشور گردشگری و حضور مسافران نوروزی در منطقه نطنز محتمل است و از این رو در این شرایط رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی احساس می‌شود.

شهروندان یه ویژه دارندگان واحدهای صنفی در شهرستان کاشان نیز وظیفه دارند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در کنترل ویروس کرونا سهیم باشند.

نقش نهادهای نظارتی در بررسی وضعیت رعایت اصول بهداشتی توسط دارندگان واحدهای صنفی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از رو لازم است تا تشدید نظارت در دستور کار قرار بگیرد.

تجمع‌‌ها عامل گسترش بیماری
محمدعلی گلی زواره مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز نیز در گفت‌وگو با تسنیم در نطنز اظهار داشت: از شهروندان درخواست داریم تا برای کنترل کرونا در نوروز و سال جدید، پروتکل‌های بهداشتی را همچون گذشته رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به تداوم این بیماری و البته وضعیت شکننده شهرستان نطنز، از تمام مردم شهرستان درخواست داریم تا برای کمک به کادر درمان و کنترل این بیماری، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را  ویژه ایام نوروز و مراسم‌های مرسوم جدی بگیرند در حالی که دورهمی‌ها و میهمانی های نوروزی بهترین مکان و فرصت برای انتقال و سرایت این بیماری است.

گلی در رابطه با رعایت پروتکل‌ها در ایام جشن و تعطیلات نوروز گفت: با توجه به نزدیک شدن جشن نوروز، از مردم می‌خواهیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و همچنان رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک مناسب و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ مهمترین توصیه ما است و در صورت عدم رعایت این موارد متاسفانه ممکن است علی‌رغم کم بودن تعداد موارد شدید امیکرون، با چالش‌های جدی تری مواجه شویم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی موفق به کنترل نسبی این بیماری در شهرستان نطنز شده‌ایم اما کوچکترین غفلت می‌تواند همه زحمات به خصوص کادر درمان و مدافعان سلامت این شهرستان را بر باد بدهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نطنز خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از یک دوره کوتاه باز هم شهرستان نطنز به رنگ قرمز در آمد و این کار موجب خواهد شد تا دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های صنفی اعمال شوند.

سلامت مردم در اولویت
محمدعباس ظریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  نطنز، ضمن تقدیر از اهتمام تمامی اعضا به ویژه نیروهای درمانی و بهداشتی در کنترل نسبی پیک ششم اظهار داشت: در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر نحوه فعالیت اصناف و اماکن مختلف باید در دستور کار قرار گیرد و با افرادی که به هر نحو سلامت و بهداشت مردم را با خطر مواجه می‌کنند برخورد قاطع شود.

فرماندار شهرستان نطنز گفت: در ایام پایانی سال و نوروز نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری و پرهیز از تجمعات صنفی و شخصی مورد غفلت قرار گیرد و بایستی بیشتر از گذشته مراقبت‌های لازم بعمل آورده شود.

ظریفی همچنین ابراز داشت: براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مسافران و گردشگران صرفا در مراکز اقامتی رسمی دارای مجوز اعم از هتل‌ها، مراکز بومگردی و خانه‌های مسافر و غیره می‌توانند اقامت کنند و بازدیدهای مشترک در کل ایام نوروز با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

ظریفی با اشاره به درخواست مردم و نظر اعضای ستاد کرونا بر باز شدن پارک سرچشمه نطنز تاکید کرد و گفت: مردم و مسافران نوروزی می‌توانند از فضا و امکانات این پارک در شهرستان نطنز نیز بهره‌مند شوند.

افزایش تیم‌های بازرسی مراکز اقامتی و عرضه غذایی قشمبازرسی‌ از صنوف در "بهارستان" تشدید شد + فیلمکشف تخلف بازرسی از قراردادهای آبفای آذربایجان غربی/ 1600 میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت

فرماندار نطنز به حضور مردم در مراسمات اشاره و بیان کرد: حفظ سلامتی تک تک مردم از اولویت‌های شهرستان بوده و باید در این ایام آخر سال تلاش کرد که برگزاری و حضور افراد در مراسمات با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات غیر قابل مدیریت صورت پذیرد تا مردم با صحت و سلامتی اعیاد و سال نو را جشن بگیرند.

انتهای پیام/804/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها شهرستان نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره به اینکه ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است گفت: طبق سند ستاد بازآفرینی، دستگاه‌های اداری موظف هستند یک سوم اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی سرمایه سهم ادارات را برای نوسازی و بازسازی محلات با بافت فرسوده اختصاص دهند. 

محمد آئینی، جمعه هفتم اردیبهشت ماه، در سفر یک روزه به شهرستان اهر و شرکت در مراسم افتتاح معابر شهری بافت فرسوده به طول ۲۱ کیلومتر این شهرستان گفت: در بحث بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده در سال گذشته با صدور ۹۰ هزار پروانه بافت فرسوده تاکنون در مجموع ۲۶۳ هزار پروانه واحد بافت فرسوده در کشور صادر شده است که رکورد ۳۰ ساله را شکسته‌ایم و امیدواریم امسال با کمک مردم این رقم به ۴۰۰ هزار پروانه افزایش یابد. 

وی از صدور پروانه برای ۲۶۳ هزار واحد بافت مساکن فرسوده در سطح کشور خبر داد. 

وی، حوزه بازآفرینی شهری را یکی از بخش‌های کلیدی مسکن برشمرد و افزود: در حوزه بازآفرینی بافت‌های فرسوده، ساماندهی و نوسازی سکونتگاه‌ها همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نوسازی سکونتگاه‌های فرسوده گفت: طبق دستور ایشان یکی از وظایف مسئولان ذیربط در مناطق شهری و روستایی بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده می‌باشد که باید به صورت جهادی به این امر رسیدگی شود.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبارات، تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی بافت مساکن فرسوده افزود: از ابتدای دولت سیزدهم موضوع نوسازی مساکن در اختیار مردم گذاشته شد و سعی گردید با مشارکت مردم، اعطای تشویقی‌ها، تسهیلات بانکی و غیره زمینه را برای شرکت مردم در نوسازی مساکن فرسوده مهیا سازیم که امیدواریم این مشارکت در منطقه ارسباران و شهرستان اهر که مشکل مساکن فرسوده دارند بیشتر تحقق یابد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: با وجود اینکه کارهای زیادی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ارسباران و شهرستان اهر انجام شده است، ولی آمار ساخت و سازها نسبت به سال گذشته پایین می‌باشد و امیدواریم توسعه در این امر بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین از اختصاص سهم ۸۰ درصدی مشابه وام نهضت ملی برای نوسازی بافتهای فرسوده در مناطق تاریخی خبر داد و افزود: در این راستا ۸۴ هکتار از بافت های فرسوده مناطق تاریخی شهر اهر نیز تحت پوشش این وام قرار می‌گیرد. 

وی در ادامه به برخی تسهیلات بانکی، تخفیف‌های عوارض ساخت و ساز، وام های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: در روز شوراها، هدیه شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر اهدای پروانه با تخفیف ۱۰۰ درصدی در عرض ۲ هفته برای نوسازی واحدهای فرسوده می باشد و در خصوص تسهیلات بانکی نیز۹۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۳ ساله با کارمزد کم برای متقاضیان نوسازی بافت فرسوده اعطا خواهد شد. 

وی همچنین به نهضت آسفالت ریزی معابر در محله‌های ۱۰ گانه محروم شهر اهر نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته با پیگیری نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به میزان ۱۲۰۰ تن به این شهرستان تعلق یافت که در این راستا بیشتر معابر مناطق محروم و کم برخوردار اهر(محله‌های ده گانه محروم) آسفالت ریزی گردید و امیدواریم امسال نیز با پیگیری‌های متعدد مسئولان استانی و شهرستانی شاهد آسفالت همه معابر در مناطق ۱۰ گانه این شهرستان باشیم. 

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۰ کیلومتر مربع آسفالت ریزی در شهرستان اهر انجام گردید که نسبت به چندین سال قبل بی سابقه بود. 

احمد محرم زاده با اشاره به سابقه و قدمت تاریخی شهرستان اهر گفت: اهر دارای علما، دانشمندان، نخبگان و فرهیختگان زیادی بود که سهم بزرگی در توسعه و پیشرفت فرهنگی و غیره این شهرستان، منطقه ارسباران و حتی کشور داشتند و از این رو برای توسعه و پیشرفت این شهرستان باید توجه ویژه شود. 

وی شهرستان اهر را مرکز منطقه ارسباران برشمرد و افزود: همه امکانات و خدمات از جمله درمانی شهرستان‌های اطراف را اهر پوشش می‌دهد. 

محرم زاده با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر برای محلات محروم شهر اهر توجه ویژه ای شده است، ولی کافی نیست و باید برای پیشرفت و محرومیت زدایی در این محلات بیشتر توجه شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت