Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین - خیابان‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی به عنوان فضاهای شهری می‌توانند حس شادی و رفتار مهربانانه را به تک تک افراد جامعه القا کند و در ایجاد نشاط افراد جامعه نقش داشته باشند.

هنگامی که شهروندان با آرامش در خیابان‌ها قدم می‌زنند و از سرانه‌های متنوع شهری برخوردارند نسبت به یکدیگر حس خوشایندتری دارند که در نتیجه آن بذر محبت و شادی در شهر پاشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون تردید شهرسازی منطبق بر معماری معنوی و بومی، برنامه‌ریزی و طراحی اصولی شهری و صدها عامل دیگر می‌تواند در شکل‌گیری نشاط اجتماعی مؤثر باشند. اکنون ایجاد نشاط شهروندی عنصری گمشده در مدیریت شهری است. برنامه ریزی شهری به دنبال این عنصر گمشده در فضاهای عمومی شهر است.  بنابراین مدیریت شهری به این نتیجه رسیده است که ارتقای کیفی فضاهای شهری و ایجاد زیرساخت‌ها و تأسیسات مناسب برای تفریح و سرگرمی می‌تواند علاوه بر ایجاد آسایش و امنیت و حفظ تعاملات اجتماعی شهروندان، باعث جلب رضایت بازدیدکنندگان فضاهای عمومی شهری و جذب گردشگر شود.

بر همین اساس و در راستای اهمیت جانمایی و طراحی فضاهای متنوع و افزایش سرانه‌های تفریحی و فرهنگی، مدرن‌ترین شهربازی پایتخت در بوستان بسیج به عنوان فضای گردشگری در چهاردهمین منطقه پایتخت بازگشایی می‌شود. این شهربازی مساحتی بالغ بر  ۲۵ هزارمترمربع دارد که فاز نخست آن رو به اتمام است و با آغاز بهار ۱۴۰۱ گشایش پیدا می‌کند. در حال حاضر با ۲ فضای رو باز ویژه بزرگسالان، فضاهای سرپوشیده مخصوص کودکان و اختصاص فضاهای تفریحی و همسایگی با ایستگاه مترو بسیج، به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین تفرجگاه‌های شرق و جنوب شهر تهران و امتیاز تفرجگاهی برای منطقه ۱۴ محسوب می‌شود. آنچه مسلم است وجود این فضاهای مدرن با منابع گردشگری، از دید مدیریت شهری اهمیتی بسزایی دارد چرا  که در کنار چشم‌اندازهای زیبا علاوه بر ارتقای کیفی سرانه‌های مفرح مورد نیاز و رضایت‌مندی عمومی، به شادی آفرینی، ایجاد همبستگی، علایق مشترک انسانی می‌انجامد و در نتیجه زمینه لازم برای نشاط اجتماعی را فراهم می‌سازد.

کد خبر 663744 برچسب‌ها شهرداری شهردارى تهران منطقه ۱۴ مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری شهردارى تهران منطقه ۱۴ مدیریت شهری مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریح وضعیت ترافیک صبحگاهی در معابر تهران اعلام کرد که ماموران پلیس راهور برای مدیریت ترافیک عصرگاهی نیز از آمادگی لازم برخوردارند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ اسماعیل احسان پور درباره ترافیک صبحگاهی شهر تهران گفت: در رصدهای پلیسی مشخص شد که از حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ترافیک در بیشتر معابر پر تردد پایتخت آغاز شده است. این ترافیک از غرب، شرق و جنوب تهران به سمت مراکز و شمال شکل گرفته و در حال حاضر از حجم آن کاسته شده است. با این وجود با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود از حدود ساعت ۱۷ ترافیک عصرگاهی آغاز شود، ماموران پلیس راهور از آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک برخوردارند. لازم است مردم نیز از ترددهای غیرضروری با خودروی شخصی خود در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند.

وی درباره معابر و بزرگراه‌های دارای بار ترافیک صبحگاهی نیز گفت:‌ در بزرگراه تهران - کرج، بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی ، بزرگراه شهید بابایی محدوده خیابان نیروی زمینی، بزرگراه شهید زین الدین در محدوده صدف ، بزرگراه علامه جعفری در محدوده شقایق ، بزرگراه امام علی (ع) در محدوده جانبازان، بزرگراه شهید لشگری در محدوده شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان ترافیک پرحجم اما روان بود. 

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:  در بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری در محدوده بزرگراه یادگار امام (ره )، بزرگراه شهید آبشناسان در محدوده سردار جنگل، بزرگراه شهید همت در محدوده جنت آباد ، بزرگراه شهید چمران در محدوده پارک نهج البلاغه ترافیک نیمه سنگین بود. همچنین در مسیر غرب به شرق خیابان آزادی در محدوده شهیدان، خیابان جانبازان در محدوده میدان میدان امام رضا (ع) نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

احسان‌پور افزود:‌ در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از انتهای بزرگراه شهید چراغی تا ورودی تونل توحید، بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محدوده ستاری نیز ترافیک صبحگاهی نیمه سنگین بود.

وی با تاکید بر اینکه تردد موتورسیکلت از تونل‌های درون شهری ممنوع است، گفت: لازم است موتورسواران از تردد از داخل تونل‌های شهری پرهیز کنند. همچنین عابران پیاده نیز حتما از گذرگاه‌های مخصوص عابرپیاده تردد کنند.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد