Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بافت کالبدی برخی از روستاهای استان گلستان دارای ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی؛ میراثی ارزشمند به شمار می‌رود که حفظ و نگهداری آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی تصریح کرد: حفظ سیمای این روستاها ضمن مطلوب‌سازی این فضاها برای حضور و سکونت روستاییان، با جذب بیشتر گردشگران به رونق و توسعه گردشگری در این روستاها کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* اولویت بنیاد مسکن در اجرای طرح بهسازی و احیای بافت با ارزش با روستاهای «هدف گردشگر» است/ در استان گلستان نیز ۴۵ روستا به عنوان بافت باارزش و «هدف گردشگر» معرفی شد

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: از مجموع حدود ۴۰ هزار روستا در کشور برای ۲۱۴ روستا طرح بهسازی بافت با ارزش و روستاهای هدف گردشگری تهیه شده که این طرح در ۱۳۰ روستا به اجرا درآمده است.

حسینی افزود: در استان گلستان نیز ۴۵ روستا به عنوان بافت باارزش و «هدف گردشگر» معرفی شده که ۱۹ روستا دارای بافت باارزش ثبت شده ملی است و اولویت بنیاد مسکن در اجرای طرح بهسازی و احیای بافت با ارزش با این روستاها خواهد بود.


روستای «زیارت» در گرگان

 

* اعتباری برای شروع طرح بهسازی بافت باارزش روستاهای «گچی‌سو بالا» در کلاله، «استون آباد» بندرگز و « جعفرآباد» گرگان اختصاص پیدا کرد

وی تاکید کرد: اعتبارات اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش و روستاهای هدف گردشگری وابسته به اختصاص اعتبارات ملی است و تاکنون اجرای این طرح در دو روستای «زیارت» در گرگان و «فارسیان» در آزادشهر به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: همچنین اجرای طرح در روستاهای «ساسنگ» در مینودشت، «شاهکوه» در گرگان، «بنفش‌تپه» در بندرگز، «پاقلعه» در رامیان و «چینو و زرین‌گل» در علی‌آبادکتول در دست اجرا قرار دارد، ضمن اینکه امسال نیز اعتباری برای شروع طرح بهسازی بافت باارزش برای روستاهای «گچی‌سو بالا» در کلاله، «استون آباد» بندرگز و « جعفرآباد» گرگان اختصاص پیدا کرد.


«فارسیان» در آزادشهر


«فارسیان» در آزادشهر


«فارسیان» در آزادشهر


«فارسیان» در آزادشهر


محمد آباد علی آبادکتول

حسینی یادآور شد: در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان گلستان یکی از پروژه‌های مصوب در حوزه بنیاد مسکن، تکمیل و آغاز اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش در تعدادی از روستاها بوده که 400 میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه‌های مختلف در این روستاها، علاوه بر اقدامات عمرانی، زمینه جذب گردشگر نیز فراهم شده و تجربه در روستاهای «زیارت» و «فارسیان» نشان دهنده همین موضوع است.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتبار 400 میلیاردی تعدادی از روستاهای گلستان سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان روستای زیارت در گرگان فارسیان در آزادشهر اجرای طرح بهسازی و احیای بافت استان گلستان بافت باارزش هدف گردشگر بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر

با توجه به انجام روکش آسفالت به صورت WR در بلوار شهیدسلیمانی قم حد فاصله پل شهید ابراهیمی تا میدان زائر  جهت افزایش ضریب ایمنی شهروندان و تردد مناسب خودروها در این بلوار و جلوگیری ازحوادث ناگوار در تصادفات وسائط نقلیه، اجرای عملیات آسفالت در بلوار شهید سلیمانی تا مورخه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری را در دستور کار قرار دارد.

از شهروندان خواسته شده تا تکمیل پروژه  بهسازی  از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته