Web Analytics Made Easy - Statcounter

لویی گومرت، قانونگذار جمهوری خواه اهل تگزاس و عضو کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از تصمیم دولت بایدن برای ممنوعیت واردات نفت از روسیه گفت: این را همه منابع خبری منتشر کرده اند که ایران در مذاکرات بر سر توافق هسته ای، روسیه را بکار گرفته است تا جای آن‌ها مذاکره کند. هیچ چیزی نمی‌تواند مانع از این شود که ایران با روسیه به توافق برسد تا آن‌ها بتوانند نفت روسیه را به ما {آمریکایی ها} بفروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد شبکه دالاس مورنینگ نیوز که یکی دیگر از تریبون‌های حزب دموکرات آمریکاست که کارشناسان باهوشی دارد، اما تحقیقات درستی انجام نمی‌دهد. این شبکه اعلام کرد هیچ منبع خبری اشاره نکرده است که دولت بایدن تلاش خواهد کرد نفت را مثلاً از ونزوئلا یا ایران تأمین کند.  اگر آن‌ها لایحه {پیشنهادی دولت بایدن در این زمینه} را به درستی بخوانند و فقط به خواندن عنوان آن اکتفاء نکنند، آنگاه درخواهند یافت دموکرات‌ها به مراتب بهتر از جمهوری خواهان در نامگذاری‌های ساختگی مهارت دارند و نام‌هایی برای یک لایحه قانونی خاص انتخاب می‌کنند که دقیقاً بر عکس کارکرد آن است.

همزمان با حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه، کشور‌های غربی و آمریکا با بحران روبه‌رو شده‌اند. در همین حال، یک هیئت آمریکایی به ونزوئلا رفته تا درباره «امنیت انرژی و حفظ اقتصاد آمریکا» گفت‌وگو کند.

آمریکا سه سال پیش تلاش برای کنار زدن دولت مادورو را با جدیت آغاز کرد، اما اکنون هیئتی عالی‌رتبه به ونزوئلا فرستاده تا شاید بتواند قیمت نفت را کنترل کند و وضعیت اقتصادی داخلی خود را سروسامان دهد. «خوان گوایدو» سرکرده شورشی‌های ونزوئلا به طور مستمر از حمایت‌های کاخ سفید برخوردار بود، اما نهایتا نتوانست دولت مادورو را از قدرت کنار بزند. حالا ونزوئلا برای صادرات انرژی به آمریکا شرط تعیین کرده و می‌گوید که بشرط لغو تحریم‌ها حاضر است تا به واشنگتن نفت بفروشد. پیش از این هم خبر رسید که بن‌زاید و بن‌سلمان از گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن طفره رفتند. ظاهرا امارات و عربستان هم حاضر نیستند تا به مطالبات جدید آمریکا در حوزه انرژی تَن دهند. جنگ اوکراین و از همه مهمتر تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، قیمت انرژی را شدیدا افزایشی کرده و وضعیت داخلی آمریکا در حوزه اقتصادی را هم تا حدی بهم ریخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره آمریکا نفت روسیه تحریم روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا

مراسم معارفه رایزن جدید فرهنگی ایران در ونزوئلا در سفارت ایران در کاراکاس برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مراسم معارفه علی فرامرزی، رایزن فرهنگی جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا  امروز شنبه با حضور حجت الله سبحانی، سفیر ایران در مقر سفارت در کاراکاس برگزار شد.

در این دیدار سلطانی از شروع به کار رایزن فرهنگی جدید ایران پس از پنج سال وقفه استقبال کرد.

در این دیدار همچنین فرامرزی به بیان برخی مطالب در حوزه‌های فرهنگی پرداخت و تاکید نمود که در دوره جدید با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در اجرای فعالیت‌های فرهنگی اهتمام جدی خواهد داشت.

چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کنندهحمله به سفارت ایران صفحه جدیدی از جنگ افروزی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح