Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:57:18 GMT

کلاهبرداري با طراحي نرم افزار جعلي ازدواج

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۷۳۰۵

خبرگزاری آریا-رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با ترفند نرم افزار جعلی ازدواج از بیش از 1000 کارت‌بانکی برداشت کرده بود، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی عباسی کسانی گفت: درپی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ 500.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

000.000 ریال از حسابش بعد از نصب برنامه ازدواج، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: در این ترفند با عنوان برنامه ازدواج، عده‌ای از مجرمان سایبری با ایجاد کانال و پیج در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و سوءاستفاده از تصاویر دیگران و با طراحی بدافزار جعلی، کاربران را ترغیب به نصب برنامه و مشاهده اطلاعات خصوصی در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که درنهایت به کلاهبرداری از شهروندان منتهی می‌شود.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: کارشناسان این پلیس بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه‌روزی، متهم را که ساکن یکی از استان‌های مرکزی بود، مورد شناسایی قرار دادند و با هماهنگی مقام قضایی طی 24 ساعت اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی شبانه‌روزی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ کسانی در ادامه با بیان اینکه در بررسی فنی تجهیزات متهم، اطلاعات بیش از 1000 کارت بانکی که از آن سرقت شده است، بدست آمد، گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در تحقیقات مأموران ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد، اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود اعتراف کرد و اذعان داشت با همکاری شخصی در خارج از کشور اقدام به طراحی لینک‌های جعلی با عنوان ازدواج کرده و در گروه‌های تلگرامی یا از طریق واتس‌آپ برای افراد مختلف ارسال می‌کرده است.
او به کاربران هشدار داد: مهم‌ترین عامل پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، افزایش آگاهی در این خصوص است لذا از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس یا تبلیغاتی که به‌صورت خودکار باز می‌شوند یا تبلیغات اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی که کاربران را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می‌کند خودداری نمایید و نرم افزار‌های موردنیاز خود را صرفاً از سایت رسمی و فروشگاه‌های معتبر دانلود کنند.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده است و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس 08321823178 و 096380 به‌صورت 24 ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کلاهبرداری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: به دنبال اطلاع کارآگاهان بخش مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان کنگان از فعالیت فردی با هویت معلوم در ارتکاب سریالی جرم کلاهبرداری با شیوه و روش فروش زمین‌های دولتی با دادن وعده پیگیری و صدور سند ثبتی در بازه شش ماهه به افراد لذا پس از جمع آوری ادله و مدارک مورد نیاز با همکاری مرجع قضائی و صدور مجوزهای لازم مخفیگاه متهم مورد نظر شناسایی و در یک عملیات هدفمند دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: متهم دستگیر شده در تحقیقات انجام شده به ارتکاب چهار فقره کلاهبرداری با این شیوه با ارزش ۶۰ میلیارد ریال اقرار و پس از تکمیل مراحل تحقیق با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع این جرایم صحیح و منطقی آن است هر گونه معامله و خرید و فروش املاک باید با انجام تشریفات و فرآیند قانونی از جمله استعلام از دستگاه‌ها و مرجع صدور سند و از طریق دفاتر ثبت اسناد و رعایت ضوابط قانونی صورت گیرد.

وی یادآور شد: شهروندان هر گونه اطلاعات پیرامون فعالیت جاعلان و کلاهبرداران را از طریق سامانه ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیس برای بررسی و پیگیری قانونی اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: پلیس آگاهی استان با افتخار و حسب شرح وظیفه قانونی مأموریت مقابله با جرایم جعل و کلاهبرداری در فضای حقیقی در سطح استان را با جدیت تمام دنبال خواهد کرد.

کد خبر 6097659

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله/ عاملان درگیری محله فلاح در چنگال پلیس
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید