Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، در واقع نه تنها فعالیت های مشابه خبری در کانال های مختلف را دیگر شاهد نخواهیم بود بلکه با تنوع موضوعات در حوزه های متفاوت خبری نیز روبرو خواهیم شد.

در این رابطه گفت و گویی با حمید بهرامی از کارشناسان و گویندگان صدا و سیما انجام دادیم.

بهرامی به خبرنگار جام جم آنلاین گفت:  با آمدن پیمان جبلی به عنوان رئیس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران ما امیدواری جدیدی نسبت به ایجاد تغییرات پیدا کردیم چرا که ایشان را فرد متخصصی می‎دانستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر از قدیم با جبلی در حوزه خبر همکاری داشتیم. این همکاری به گفت و گوهای چالشی هم اختصاص داشت. گفت و گوی ویژه خبری از برنامه هایی به شمار می رود که جبلی بنیانگذار آن است.

وی تاکید کرد: وقتی آقای جبلی به عنوان ریاست سازمان صدا و سیما منصوب شدند امید تازه ای برای ما ایجاد شد تا بلکه تغییری جدید در وضعیت صدا و سیما به وجود بیاید.

 

تغییرات مدیریتی و ساختاری

این گوینده خبری افزود: جبلی در بدو ورود ، پیشبرد برخی امور را مستلزم تغییرات مدیریتی دانست. این تغییرات ساختاری برای صدا و سیما یک ضرورت شمرده شد. این تغییرات هم از لحاظ مدیریتی بود و هم از لحاظ ساختاری.

بهرامی تاکید کرد: بر مبنای این برنامه ها هم کمیت مورد توجه قرار گرفت و هم کیفیت. صدا و سیما در گذشته بنابر اقتضای زمان دچار گسترش جنبه های کمی و کیفی شده بود و افزایشی را در هر دو زمینه شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این تغییرات کمی بود تا کیفی. این موارد هم حوزه برنامه سازی را در برمی گرفت و هم حوزه خبر را. آقای جبلی با آمدن خود اعلام کردند ما این تغییرات را قطعا انجام می دهیم ، البته این را هم گفتند که تغییراتی که رخ خواهد داد در راستای چابک سازی شبکه های مختلف تلویزیونی صدا و سیما است. به هر حال آنچه را که لازمه صدا و سیما بود از سوی رئیس جدید انجام شد.

 

کمبود تولید محتوا

بهرامی افزود: برنامه های جدید صدا و سیما قدم به قدم پیش می رود. یکی از این برنامه ها اختصاص به حوزه خبر دارد. ما در حوزه خبر نیاز به یک تغییر اساسی را حس می کردیم.

این کارشناس رسانه ای عنوان کرد: شبکه های خبری و حوزه های مربوط به آن به شدت گسترش پیدا کرده بودند و تحول کَمّی قابل توجهی را تجربه می کردند. در واقع برای اینکه توسعه کیفی پیدا کنند ، تحول کمی به آنها ارتزاق شده بود.

وی اذعان داشت: آنچه که در حوزه خبر نیاز داشتیم «تولید محتوا» بود اما کمتر با آن مواجه بودیم. به عنوان مثال تاسیس شبکه خبر بنابر اقتضای زمان خودش در کنار واحدهای خبری و شبکه های دیگر صدا و سیما کار می کرد و با آنها همسو بود.

 

نیاز به برنامه های مخاطب محور

بهرامی بیان داشت: تغییراتی که اکنون در حوزه های خبری شبکه های مختلف رخ داده است بسیار خوب بود و رئیس جدید به خوبی از پس آن برآمد. پیش از این در حوزه خبر ما با تراکم نیرو و بخش های خبری روبرو بودیم اما از لحاظ محتوا خیر. در واقع محتوایی که مخاطب لازم داشت تولید نمی شد.

گوینده خبری افزود: شبکه های مختلف تلویزیون به محتوای «مخاطب محور» بیشتری نیاز داشتند و کار خود را باید بر مبنای این کار می گذاشتند. ما از لحاظ محتوا به شدت دچار مشکل بودیم.

وی یادآور شد: پراکندگی بخش های مختلف خبری و عدم انسجام آنها باعث می شد یک سری نیازهای خبری ما تامین نشود. در برخی از موارد ما از خبرهای روز جهان و حتی داخلی  جا می ماندیم.

 

ایجاد یک وحدت رویه

بهرامی گفت: وحدت رویه ای که در صدا و سیما و بین شبکه های مختلف لازم داشتیم را نمی دیدیم. اکنون تغییراتی در این رویه ایجاد شده که قطعا با آسیب‌شناسی دقیق همراه بوده است. این وضعیت جدید این نوید را به ما می دهد که انسجام بیشتری بین بخش های خبری ایجاد می شود.

این پیشکسوت خبراکنون خاطرنشان کرد:  که با شما صحبت می کنم برخی از موازی کارهایی که قبلا وجود داشت دیگر رویت نمی شود. بیشتر نگاه کیفی به محتوای خبرها وجود دارد تا نگاه کمی.

وی گفت: اینکه ما تعداد زیادی بخش های خبری در کانال های مختلف داشته باشیم در شرایطی که اصل موضوع یعنی تامین محتوا است هیچ فایده ای ندارد.

 

هم افزایی بین شبکه های تلویزیونی

بهرامی بیان داشت: با ادغام های انجام شده هم افزایی قابل توجهی را اکنون در حوزه خبر صدا و سیما شاهد هستیم. این موضوع یک وحدت رویه قابل تاملی را بین بخش های خبری ایجاد می کند.

وی گفت: با توجه به گسترش شبکه های ماهواره ای و همچنین گسترش فضای مجازی دیگر همانند گذشته از خبرهای به روز و آنی و لحظه ای جا نمی مانیم بنابراین این تغییرات رخ داده در صدا و سیما برای بروزرسانی بسیار واجب بود.

این پیشکسوت خبر افزود: امکاناتی که ما برای ایجاد شبکه خبر و بخش های خبری دیگر خرج می کردیم یک کاسه خواهد شد و حتی هزینه های مربوط به آن تقلیل می یابد.

بهرامی در پایان گفت: تخصص هایی نیز همانند خبرنگاری وجود دارد. خبرنگاران مختلفی در شبکه خبر و واحد مرکزی خبر کار می کردند که مدیریت خواهند شد. به ازای آن هم افزایی قابل توجهی ایجاد می شود.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تلویزیون شبکه خبر واحد مرکزی خبر شبکه های مختلف بخش های خبری حوزه خبر صدا و سیما هم افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

مصطفی مطورزاده منتخب مردم خرمشهر در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر با انتقاد از کمبود شدید امکانات اورژانسی در این شهرستان اظهار کرد: کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند و شهری مثل خرمشهر با این‌همه مراجعات زائر و میهمان در طول سال بمناسبت‌های مختلف، اربعین حسینی و راهیان نور تنها دو آمبولانس سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: گر چه تامین آمبولانس وظیفه وزارت بهداشت است اما دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های فعال با حجم بالای تردد و نیروی انسانی همچون نفت‌وگاز اروندان و نیشکر نیز بایستی برای تامین آمبولانس به شهر کمک کنند.

مطورزاده تصریح کرد: طبق استاندارد بایستی بعد از تماس شهروند ۸ و نیم دقیقه بعد آمبولانس در محل حضور پیدا کند اما الان به دلیل کمبود آمبولانس مردم مدتها منتظر می‌مانند که غیر قابل قبول است.

وی از تماس کنفرانسی با معاون وزیر بهداشت و همچنین مدیرعامل اورژانس کشور برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: خوشبختانه علاوه بر قول تامین چند دستگاه آمبولانس در آینده، مقرر شد فعلا برای رفع موقت این مشکل دو آمبولانس بصورت امانی به خرمشهر منتقل شود تا مشکل کمبود آمبولانس در اورژانس این شهر تا حدودی مرتفع شود.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228403 برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • کمبود پنالتی‌زن داریم
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند