Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@18:34:07 GMT

کلاهبرداری سایبری در پوشش قالیشویی و نظافت منزل

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۷۶۱۰

کلاهبرداری سایبری در پوشش قالیشویی و نظافت منزل

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی سال، درخصوص آگهی‌های جعلی در قالب خدمات نظافت منزل و قالیشویی هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال، تبلیغات گسترده‌ای از سمت کلاهبرداران و سارقان سایبری تحت عنوان قالیشویی و نظافت منزل در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های درج آگهی، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعلام قیمت‌های پایین از سوی تبهکاران، ترفندی برای فریب مردم است، افزود: معمولاً در این تبلیغات هیچ اشاره‌ای به آدرس کارگاه قالیشویی یا شرکت خدماتی نمی‌شود. به‌کارگیری نیروی خدماتی برای خانه تکانی از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی امری اشتباهی است که شهروندان باید برای به‌کارگیری نیروی خدماتی در ایام خانه تکانی نوروز، از شرکت‌های خدماتی ثبت شده استفاده کنند.

اجاره دفتر و تهیه اسناد جعلی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: با توجه به افزایش مشتریان این صنف در روزهای پایانی سال، برخی شرکت‌ها با اجاره دفتر و تهیه اسناد جعلی، به فعالیت پرداخته و پس از جمع‌آوری فرش‌های شهروندان با تعطیل کردن دفتر متواری می‌شوند.

وی تصریح کرد: شهروندان برای اطمینان از صحت آگهی‌های مندرج در مطبوعات، معابر عمومی و فضای مجازی برای نظافت خانه و قالیشویی به سایت اتحادیه قالیشویان و مراکز مجاز دارای پروانه خدمات منزل مراجعه کنند و حتماً شماره تماس این مراکز را از سامانه ۱۱۸ دریافت کنند.

هنگام به‌کارگیری نیروی خدماتی، منزل را ترک نکنید

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان هنگام به‌کارگیری افراد برای نظافت، منزل را به هیچ عنوان ترک نکنند، مراقب اشیا و اموال قیمتی خود باشند و به درخواست‌های مشکوک و غیرمعقول افراد توجه نکنند.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی، با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 561387

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس پلیس فتا استان اصفهان کلاهبرداری کلاهبرداری اینترنتی باند کلاهبرداری کلاهبرداری از شهروندان کلاهبرداری مجرمان سایبری افزایش کلاهبرداری اینترنتی تبلیغات و کلاهبرداری در فضای مجازی قالیشویی عید قالیشویی های غیرمجاز خانه تکانی منازل خانه تکانی عید نوروز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد

ایسنا/سمنان  فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان