Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین جلسه کمیته علمی همایش«بازآفرینی الگوی تفکر سیستماتیک در حوزه کسب و کار از منظر نهج البلاغه» در موسسه آموزش عالی کار خرم‌دره برگزار شد.

این جلسه با حضور محمد باقر عبداللهی، ریاست دانشگاه کار خرمدره و گنجی معاونت علمی این دانشگاه، بابایی دبیرخانه کارگر شهرستان‌های خرم‌دره و ابهر و سید قاسم موسوی دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در منطقه، برای بررسی و تعیین محورهای فراخوان همایش که در آبان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدباقر عبداللهی، رئیس موسسه آموزش عالی کار خرمدره ضمن اشاره به این موضوع که بسیاری از پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت به اهمیت قابلیت تفکر استراتژیک برای مدیران در حوزه کسب و کار اظهار داشت: موضوعی که کمترین توجه به آن شده، حلقه ارتباطی تفکر استراتژیک و ارزش‌هاست، حلقه‌ای که ارزش‌های اخلاقی را با منطق تجاری پیوند می‌دهد.
عبداللهی در ادامه به تببین رویکرد دین محورانه در حوزه کسب و کار پرداخت و افزود: در مدل مطرح شده در نهج‌البلاغه، رویکرد حضرت علی(ع) مبتنی بر رویکردی متعالی به کسب و کار، افزون بر نگرش مادی، نگرشی الهی نیز به کسب و کار بخشیده است، که در این مدل مبتنی بر ارزش‌های بنیادین کسب و کار، شاخص‌های اخلاقی مؤثر بر کسب و کار باید استخراج شود و سرانجام مؤلفه‌های تفکر در کسب و کار بر مبنای نهج‌البلاغه ارائه شود.
رئیس موسسه آموزش عالی کار خرمدره در ادامه سخنان خود به بیان دیگر برنامه‌های جانبی همایش پرداخت و افزود: در کنار فراخوان مقاله برای تولید اندیشه و فکر در حوزه کسب و کار دین محور و ارائه مقالات برگزیده در روز اختتامیه همایش، با دعوت از یک سخنران برجسته و مطرح کشوری که دارای ظرفیت رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی بالا باشد، قصد داریم که در کنار تبیین هر چه مطلوب‌تر آموزه‌های علوی در حوزه کسب و کار دین محور، به بسط و گسترش هر چه بیشتر نام موسسه آموزش عالی کار خرم‌دره در منطقه، استان و کشور نیز بپردازیم.
وی با پرداختن به محورهای فراخوان مقاله گفت: اثربخشی تفکر استراتژیک، نیازمند ارائه الگویی است که مؤلفه‌های تفکر استراتژیک را در تعامل کامل با ارزش‌های اخلاقی ارائه کند و افزون بر فرایند، محتوای اخلاقی نیز داشته باشد و موضوعات پیشنهادی ذیل نیز در همین راستا به عنوان محوری‌ترین موضوعات فراخوان مقاله در نظر گرفته شده است، افزود: آشنایی با ارزش‌های بنیادین کسب و کار در نهج‌البلاغه با رویکرد آینده پژوهی، شاخص‌های اخلاقی موثر بر کسب و کار در آموزه‌های علوی، مولفه‌های تفکر استراتژیک در کسب و کار از منظر دینی و الگوی تفکر استراتژیک و نقش آن در تعالی بخشی به کسب و کار از موضوعات فراخوان است.
وی با بیان اینکه توسعه پایدار در کسب و کار دین محور در مکتب علوی و تبیین انگاره کسب و کار تقوا محور از منظر نهج‌البلاغه از جمله موضوعات این همایش است، گفت: استراتژی حاکمیتی در حوزه کسب و کار در مکتب علوی و نگرش الهی به کسب و کار در مکتب علوی از دیگر موضوعات این همایش است.
عبدالهی با بیان اینکه از همه پژوهشگران حوزه‌های کسب و کار و علوم دینی، اساتید دانشگاه و حوزه و دانشجویان مراکز حوزوی و دانشگاهی دعوت می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه این همایش تماس بگیرند، افزود: دبریخانه همایش به آدرس استان زنجان، شهرستان خرمدره خیابان سید جمال‌الدین آبادی جنب کمربندی، کوی دانش موسسه آموزش عالی کار خرمدره، کد پستی ۴۵٧١٨٨٣۴١٧ مکاتبه کنند.

گفتنی است، شماره‌های ۰٢۴٣۵۵٢۶۵۵۰ -۰٢۴٣۵۵٢۶۵۶۰و ۰٢۴٣۵۵٣۶۵۵۰ و شماره فکس ۰٢۴٣۵۵٢٧٩٩۰آماده دریافت نظرات و سوالات مخاطبان است.

انتهای پیام/2308
لازم به ذکر می باشد که پوستر همایش و اخبار تکمیلی متعاقبا از طریق سایت دانشگاه و پایگاه های خبری اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان خرمدره زنجان کسب و کار همایش عبدالهی نهج البلاغه حضرت علی کمیته علمی موسسه آموزش عالی کار حوزه کسب و کار تفکر استراتژیک کسب و کار کسب و کار کسب و کار نهج البلاغه کار خرمدره دین محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان، اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با موضوع تاب‌آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.

حسن‌پور، افزود: پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را دراین‌خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

کد خبر 6093859

دیگر خبرها

  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد