Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران از احیا یک هزار و ۹۵۹ واحد تولیدی راکد در استان‌ها خبر داد و گفت: برای سال ۱۴۰۱ احیا و افزایش ظرفیت ۳ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در دستور کار قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی رسولیان صبح امروز در آیین معرفی رئیس جدید صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی الکترونیکی شده است اظهار داشت: برای ایجاد شفافیت در کارها و کاهش مراجعه حضوری متقاضیان، فرآیندهای واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی الکترونیکی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی سامانه و جدول ویژه تدوین و طراحی شده است تصریح کرد: این مهم ضمن کاهش هزینه‌های بخش صنعت، نقش مهمی در کاهش بروکراسی و شفاف شدن فعالیت‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران پاسخگویی به مطالبات مردم را از دیگر سیاست‌های این بخش دانست و بیان کرد: سامانه 124 برای بخش صنعت و شهرک‌های صنعتی تعیین شده و مطالبات درخواستی تا رسیدن به نتیجه رصد و پایش می‌شود.

وی باتأکید بر تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها خاطر نشان کرد: در راستای تأمین مورد نیاز صنایع و واحدهای صنعتی اقدامات مهمی انجام شده و صنایعی که نیاز به آب غیرشرب دارند از محل پساب فاضلاب 40 میلیون مترمکعب تأمین شده و این روند رو به افزایش است.

رسولیان استفاده از پساب فاضلاب برای تأمین آب مورد صنایع غیرشرب در اولویت قرار دارد اظهار داشت: در بوشهر اقدامات مهمی در این عرصه انجام شده که به‌زودی عملیاتی می‌شود.

معاون وزیر صمت زیرساخت تأمین برق شهرک‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اکنون یکی از مشکلات شهرک‌های صنعتی کمبود برق مورد نیاز واحدهای تولیدی است که امسال عملیات اجرایی ایجاد 2 هزار و 500 مگاوات برق با مشارکت بخش خصوصی و وزارت نیرو در شهرک‌های صنعتی آغاز شده که تا یکسال آینده تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه با مشارکت وزارت نیرو برای تأمین بودجه ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه برق‌رسانی اقدامات مهمی انجام شده گفت: تفاهم‌نامه برای تأمین 10 هزار مگاوات برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها با وزارت نیرو منعقد شده که تحقق این مهم کمک بزرگی به بخش صنعت و تولید است.

وی از ایجاد شهرک‌های تخصصی تولید انرژی خورشیدی خبر داد و خاطر نشان کرد: برای تأمین کسری برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شهرک‌های تخصصی تولید انرژی خورشیدی در دستور کار قرار دارد که در این راستا زمین در این شهرک‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

رسولیان رفع مشکلات تولید را از دیگر سیاست‌ها دانست و تصریح کرد: برای حل مشکلات واحدهای تولید ضمن پرداخت تسهیلات بانکی اقدامات حمایتی در دستور کار قرار دارد و احیا واحدهای راکد و تقویت صنایع کم ظرفیت در اولویت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران از احیا یک هزار و 959 واحد تولیدی راکد در استان‌ها خبر داد و گفت: برای سال 1401 احیا و افزایش ظرفیت 3 هزار و 300 واحد تولیدی در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صنعت: "شهرک‌های خورشیدی" در شهرک‌های صنعتی ایران تاسیس می‌شودآب مصرفی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و کشاورزی با تعرفه کشاورزی محاسبه می‌شودواگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی کشور سال آینده الکترونیکی می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت استان بوشهر را در بخش صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را برشمرد و خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های مهمی در استان بوشهر در  حوزه نفت وجود دارد که ایجاد شهرک‌های تخصصی زیر بخش صنایع پتروشیمی، نفت و گاز مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی بیان کرد: امسال برای ایجاد زیر ساخت در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر 20 میلیارد تومان پرداخت شده است.

در این نشست ضمن معرفی مهدی صفوی به‌عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت از خدمات 7.5 ساله سید حسین حسینی در این پست قدردانی و به‌عنوان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران شهرک ها و نواحی صنعتی دستور کار قرار شهرک های صنعتی خاطر نشان معدن و تجارت واحد تولیدی استان بوشهر صنعتی استان معاون وزیر برای تأمین استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام‌ کرد: یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی اسپری شیمیایی و بهداشتی در شهرستان تویسرکان آماده راه‌اندازی و افتتاح است.

احمد شانیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو، با اشاره به مذاکرات نهایی انجام شده راه‌اندازی و افتتاح این واحد تولیدی در دهه تولید و تجارت اظهار کرد: با افتتاح فاز اول این طرح، همزمان فاز دوم طرح نیز با اشتغال ۱۵۰ نفر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصول یکی‌ از بزرگترین خطوط تولید اسپری‌های بهداشتی و شیمیایی در کشور محسوب می‌شود.

شانیان افزود: این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فرسفج و در زمینه تولید و بسته‌بندی چسب، قوطی‌سازی اسپری، ضدیخ و روغن ترمز فعالیت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت استان، مجموعه اصلی این واحد تولیدی در استان البرز فعال است و طرح توسعه این کارخانه در استان همدان فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود