Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:52:20 GMT

آمریکا مقصر وقفه ایجاد شده در مذاکرت وین است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۷۹۸۰

آمریکا مقصر وقفه ایجاد شده در مذاکرت وین است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه تهران تایمز در سر مقاله خود به بررسی علت وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین پرداخت. تهران تایمز نوشت که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایجاد وقفه در مذاکرات وین خبر داد و گفت که این وقفه به دلیل «عواملی خارجی» است که وی از بیان آنها خودداری کرد.

وی در همین رابطه در پیامی که در توییتر منتشر کرد، نوشت: به دلیل عوامل خارجی به وقفه ای در گفتگوهای وین نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به‌ عنوان هماهنگ‌کننده به همراه تیمم، به تماس با همه شرکت‌کنندگان برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و نهایی کردن توافق ادامه می‌دهم.

تروئیکای اروپایی شامل ۳ کشور فرانسه، آلمان و انگلیس موسوم به E۳، مفهوم «عوامل خارجی» را که بورل در پیام خود ذکر کرده بود، مشخص کردند. پس از متهم کردن تلویحی روسیه به ارائه شرایط «فرعی» در ۸ مارس (۱۷ اسفند)، کشورهای مذکور روز شنبه انگشت اتهام را مستقیماً به سمت روسیه گرفتند و نسبت به شکست مذاکرات وین در صورت پافشاری مسکو بر تضمین‌هایی در محافظت از اقتصاد خود در همکاری با ایران در سایه تحریم های غرب برضد روسیه بر سر اوکراین، هشدار دادند.

تروئیکای اروپایی در بیانیه مشترک خود گفت: هیچکس نباید به دنبال سوء استفاده از مذاکرات برجام برای کسب تضمین‌هایی باشد که جدا از برجام است. این مسئله خطر فروپاشی توافق را به همراه دارد.

واکنش اروپا پس از آن صورت گرفت که روسیه اعلام کرد به تضمین هایی نیاز دارد که تحریم های غرب برضد مسکو به دلیل اوضاع اوکراین، مانع همکاری روسیه با ایران در همه زمینه ها نشود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در ۵ مارس (۱۴ اسفند) اعلام کرد: ما به تضمین هایی نیاز داریم که تحریم ها (بر سر اوکراین) به هیچ وجه بر روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری مندرج در برجام درباره برنامه هسته ای ایران تأثیری نخواهد گذاشت. ما از همکاران آمریکایی خود خواستیم (چون آنها کل برنامه را در اینجا اجرا می کنند) حداقل در سطح وزیر امور خارجه به ما ضمانت های کتبی بدهند که روند فعلی در پیش گرفته شده توسط ایالات متحده به هیچ وجه به آزادی ما در همکاری های همه جانبه تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری و نظامی-فنی با جمهوری اسلامی ایران، لطمه ای وارد نخواهد کرد.

به گفته «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران، مقامات مسکو و تهران در تماس نزدیک برای گفتگو در مورد این موضوع هستند.

سفیر روسیه تاکید کرد که باید منافع کشورش در نظر گرفته شود، اما گفت که تامین این منافع به ضرر منافع دیگران نخواهد بود.

در همین حال، ایران دلیل اصلی توقف مذاکرات را خواسته‌های جدید آمریکا و در عین حال خودداری از تصمیم‌گیری سیاسی درباره برخی مسائل باقی‌مانده اعلام کرد. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در این باره اعلام کرد که آمریکا مایل به دستیابی به یک توافق محکم نیست.

شمخانی در توییترش نوشت: رویکرد آمریکا به خواسته‌های اصولی ایران، همراه با پیشنهادات غیر منطقی و فشارهای ناموجه واشنگتن برای دستیابی به توافق عجولانه، نشان می‌دهد که ایالات متحده علاقه‌ای به یک توافق محکم که هر دو طرف را راضی کند، ندارد. بدون تصمیم سیاسی ایالات متحده، مذاکرات پیوسته پیچیده تر می شود.

سران هیئت های مذاکره کننده در وین پس از وقفه مذاکرات به پایتخت های خود بازگشتند. اینکه آیا آنها در روزها یا هفته های آینده به وین بازخواهند گشت یا خیر، باید منتظر ماند و دید.

برخی معتقدند که غرب تا حدودی مسئول این وقفه است زیرا مذاکره‌کنندگان غربی تا حد زیادی در تصمیم‌گیری سیاسی این دست و آن دست کرده‌اند و به گفته رسانه‌های ایرانی، حتی خواسته‌های جدیدی را مطرح کرده‌اند که مذاکرات را پیچیده‌تر کرده و از نتیجه‌گیری سریع جلوگیری می‌کند.

کد خبر 5445812 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: روزنامه تهران تایمز تهران تایمز مذاکرات وین مذاکرات هسته ای وین روسیه سرگئی لاوروف لوان جاگاریان انگلیس فرانسه آلمان تروئیکای اروپایی ایالات متحده امریکا مذاکرات هسته ای توافق هسته ای انرژی هسته ای مذاکرات هسته ای ایران توافق هسته ای ایران توافق هسته ای با ایران اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین روسیه آخرین اخبار اوکراین ایالات متحده امریکا مسکو ولادیمیر پوتین رژیم صهیونیستی عربستان سعودی عراق ولودیمیر زلنسکی واشنگتن ترکیه ایالات متحده تضمین هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)

فیلم بیوگرافی جدید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که شخصیت اصلی آن را توسط هوش مصنوعی به نمایش می گذارد، در ماه سپتامبر اکران می‌شود.

به گزرش ایسنا، استودیوی لهستانی «AIO» اعلام کرد که این فیلم با عنوان «پوتین» به زندگی رئیس جمهور روسیه نگاهی دارد و از تاریخ ۲۶ سپتامبر در ۳۵ کشور اکران خواهد شد.

«پوتین» اولین فیلم انگلیسی زبان کارگردان لهستانی، «پاتریک وگا» است.

این کارگردان با اشاره به این که فناوری هوش مصنوعی خود را برای ساخت نسخه سینمایی پوتین ایجاد کرده، عنوان کرد: «دعوت از پوتین به استودیو برای ۲۰ هزار برداشت یک گزینه ممکن نبود و فیلم‌های آرشیوی موجود به صورت آنلاین امکان ایجاد یک مدل وضوح بالا را که برای استفاده سینمایی مناسب است را نمی‌داد.

در نتیجه، پس از نزدیک به دو سال توسعه، ما فناوری پیشگام مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کرده‌ایم که به ما امکان می‌دهد بدون تکیه بر یک مدل واقعی انسانی، شخصیت سینمایی را بسازیم».

پوتین ساخته شده توسط هوش مصنوعی

این فیلم همچنین شامل تصاویری است که فیلم‌سازان اوکراینی در طول جنگ روسیه گرفته‌اند.

کارگردان این فیلم افزود: «پوتین فقط یک فیلم نیست. این پاسخی است به تلاش جهانی برای درک انگیزه ها و اقدامات یکی از جنجالی ترین چهره‌ها در سیاست معاصر. ماموریت من این است که یک راهنما برای پوتین به بینندگان با هدف کاهش ترس و عدم اطمینان حاکم بر دنیای امروز، ارائه دهم».

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

دیگر خبرها

  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)