Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: کشیک تمام اداره‌ها و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در ایام تعطیلات نوروز فعال بوده و عموم مردم و مسافران به سهولت از خدمات قضایی در استان بهره‌مند می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در آخرین جلسه شورای مدیران قضایی استان اصفهان با تأکید بر لزوم بررسی علل و عوامل افزایش ورودی پرونده‌ها در استان اظهار داشت: از رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی درخواست داریم با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها از جمله دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های قضایی و صدور ابلاغ برای همکاران دیگر به منظور رسیدگی قضایی به پرونده‌های مسن و معوق برای کاهش پرونده‌های مانده برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ثبت تمام پرونده‌های ثبت نشده تا پایان سال جاری، ساماندهی اجرای احکام و رسیدگی و اجرای احکام پرونده‌ها، استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی و استانی برای احداث و تکمیل پروژه‌های ساختمانی نیمه تمام، نظارت بر پرونده‌های کثیرالشاکی، ساماندهی پست‌ها و رعایت عدالت در توزیع نیرو و امکانات در محاکم و دادسرا از دیگر موارد مهم در روزهای پایانی سال به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر لزوم فعال شدن کشیک دادسراها و محاکم با حضور پزشکی قانونی، ثبت اسناد و تمام ادارات و سازمان‌ها که به هر شکلی در مسیر تشکیل پرونده قضایی هستند، در ایام تعطیلات نوروز تأکید کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز با فعال شدن کشیک باید به گونه‌ای عمل شود که عموم مردم و مسافران به سهولت از خدمات قضایی بهره‌مند شده و در کمترین زمان ممکن درخواست‌ها و استعلامات مربوط به پرونده ها پاسخ گفته شود.

جعفری خاطرنشان کرد: کشیک ادارات مرتبط با موضوع تغییر کاربری اراضی و تعرض به منابع طبیعی از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و کشیک ویژه تصادفات ضمن هماهنگی و تشکیل جلسات مؤثر با بیمه‌ها در ایام نوروز نیز فعال می‌شود.

وی اظهار داشت: در خصوص جرایم خشن و جرم سرقت ضمن برخورد قاطع و جدی از بدو تشکیل پرونده، سرعت در رسیدگی، نظارت مستمر بر پرونده، عدم استفاده از ارفاقات، امتیازات و تأسیسات حقوقی و قانونی مثل آزادی مشروط، مرخصی پایان دوره، پابند الکترونیک و سایر موارد مدنظر قرار گیرد و در ایام تعطیلات به هیچ وجه به این دسته از محکومین مرخصی داده نشود.

بازدید نمایندگان ویژه دستگاه قضایی از انبارهای اموال تملیکی در بندر شهید باهنر بندرعباسفروشندگان مواد محترقه در فضای‌ مجازی کردستان به مقام قضایی معرفی می‌شوندبازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اولمطالبه از قوه قضاییه برای رسیدگی به ترک فعل مدیران در مدیریت آب زاینده‌رود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهید همت گفت: این شهید والامقام از ستاره‌های پرفروغ آسمان شهادت، ایثار و فداکاری است و باید همه ما با الگو قرار دادن سیره معنوی و عملکرد زندگی وی، جهادگونه و ایثارگرانه با کمترین امکانات در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های عالی نظام و انقلاب تلاش کنیم.

گفتنی است الزام کارشناسان، ضابطان و سازمان‌های تابعه به همکاری به منظور رسیدگی سریع و رفع اطاله دادرسی، تقویت و افزایش آمار دادرسی الکترونیک، افزایش بازدید قضات از زندان‌ها، برنامه‌ریزی به منظور اجرای احکام پرونده های مربوط به خلع ید، رفع تصرف اراضی، انجام جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان و راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی از مهم‌ترین مباحثی بود که در سال آینده در اولویت و دستور کار دادگستری استان قرار گرفت.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان اصفهان ایام تعطیلات سازمان ها پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت

نماینده تبریز در مجلس گفت: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.    احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.   این نماینده مجلس در گفتگو با ایلنا ادامه داد: در بررسی یک فعلی که صورت گرفته که الان شائبه مجرمانه بودن آن وجود دارد عنصر قانونی که دخل و تصرف در اموال عمومی است که موجود است، در مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.   وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.   علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.   وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۲ سوال جدی درباره پرونده کاظم صدیقی ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست! نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

دیگر خبرها

  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد