Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:51:05 GMT

فرانسه ۲ سازمان حامی فلسطین را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۸۰۴۶

فرانسه ۲ سازمان حامی فلسطین را ممنوع کرد

وزیر کشور فرانسه بنا بر درخواست رئیس جمهور این کشور دو سازمان حامی فلسطین را ممنوع کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، ژرالد دارمانن، وزیر کشور فرانسه در توییتر خود اعلام کرد که بنا بر درخواست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور دو سازمان همپیمان و حامی فلسطین را ممنوع کرد.

دارمانن توییت کرد: در راستای انحلال سازمان "فلسطین فینکرا"(فلسطین پیروز خواهد شد) که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده و جمعیت کار فلسطین اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور فرانسه سازمان فلسطین فینکرا را که بخشی از شبکه همبستگی با اسرای فلسطینی است، به ایجاد روابطی با جبهه مردمی آزادسازی فلسطین متهم کرد و مدعی شد، این سازمان "به نفرت، تبعیض و خشونت تشویق می‌کند".

در مقابل این سازمان فلسطینی اقدام پاریس را محکوم کرده و آن را حمله به جنبش همبستگی با فلسطین و تمامی گروه‌های مخالف نژادپرستی خواند.

تام مارتین، سخنگوی این سازمان در بیانیه‌ای به شدت اقدام پاریس را محکوم و تاکید کرد: این سازمان در حال آماده‌سازی یک پاسخ حقوقی و سیاسی است.

جمعیت کار فلسطین نیز خود را در وبسایتش اینگونه معرفی کرده است، ما گروهی هستیم که در راستای تحقق حقوق ملی ملت فلسطین به ویژه حق تعیین سرنوشت و حق بازگشت پناهجویان تلاش می‌کنیم.

به گفته برخی اعضای سازمان فلسطین فینکرا، این سازمان در طول سه سال گذشته راهپیمایی‌ها و تظاهراتی در حمایت از مساله فلسطین برگزار کرده و همین اقدامات دولت فرانسه را به تلاش برای انحلال اداری آن سوق داد.

آنها تاکید کردند: این تصمیم سیاسی صریحی که علیه ما انجام شد، پس از سلسله حملاتی گرفته شد که با حمایت گروه‌های راست‌گرای اسرائیل علیه ما صورت گرفتند.

اعضای این سازمان افزودند: وزارت کشور فرانسه به دلیل مشارکتمان در جنبش‌هایی در حمایت از آزادسازی زندانیان سیاسی فلسطین، اتهاماتی را علیه ما مطرح کرد.

سخنگوی این سازمان گزارش داد: درخواست سازمان برای آزادی جورج ابراهیم عبدالله، اسیر لبنانی موجب نارضایتی وزارت کشور فرانسه شد و این مطلب را سندی که وزارت خارجه فرانسه منتشر کرد، نشان می‌دهد.

اعضای این سازمان در ادامه تصمیم پاریس برای ممنوعیت فعالیت سازمان خود را "بسیار خطرناک" توصیف کرده و گفتند: جرم‌انگاری حمایت از جورج عبدالله یک "رسوایی" است.

پاریس سازمان فلسطین فینکرا را چند روز پس مخالفت خود با آزادی جورج عبدالله که در حال گذران دوره حبس غیرقانونی در زندان‌های فرانسه است، منحل کرد.

سازمان یاد شده معمولا تظاهرات‌های گسترده‌ای را مقابل ساختمان زندان جورج عبدالله در فرانسه برگزار می‌کرد.

مرکز دموکراسی و حقوق بشر نیز بیانیه وزیر کشور فرانسه را محکوم و تاکید کرد: ممنوعیت این سازمان‌ها و گروه‌های حامی مساله فلسطین و حقوق آنها که در قانون درج شده، در چاچوب محدود کردن فعالیت‌ها در حمایت از مساله فلسطین و همسو با رویکرد اسرائیل است.

این مرکز افزود: پیامدهای این مساله و سیاست نژادپرستی که برخی کشورها علیه مساله فلسطین و نهادهای حامی آن در پیش گرفته‌اند، با احکام و اصول قوانین بین‌المللی و حقوق بشر و حقوق تضمین شده آنها در قانون به ویژه حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت و حق دفاع از خود و نیز قطعنامه‌های سازمان ملل تعارض دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه فلسطين وزیر کشور فرانسه سازمان فلسطین مساله فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است

فعال حوزه دانشجویی گفت: سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان کشورهای اروپایی و آمریکایی مظهر واقعی عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر آمریکایی به آزادی و حقوق بشر است.

مجید قاسم کردی فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا، در بررسی اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا در راستای جنبش همبستگی با مردم غزه اظهار کرد: تظاهرات دانشجویی علیه جنگ غزه بیش از شش ماه است که در سراسر آمریکا در حال برگزاری است؛ اما این تظاهرات با حوادث هفته گذشته شدت گرفته که منجر به بازداشت تعاد زیادی از دانشجویان در ۱۵ دانشگاه در هفته‌های اخیر شده است.

این فعال حوزه دانشجویی افزود: بیشتر بازداشت‌ها با استناد به ورود غیرقانونی به دانشگاه‌ها بوده است که سازمان‌های حقوق مدنی «سرکوب سخنرانی و اعتراضات» را غیرقانونی و این اقدامات را محکوم کرده است.

وی با بیان اینکه اعتراضات دانشجویی از دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آغاز شد و به‌سرعت دیگر دانشگاه‌های این کشور از جمله ییل، نیویورک، هاروارد، تگزاس، کالیفرنیای جنوبی و... را دربرگرفته است، اعلام کرد که شعارها و پلاکاردهای اساتید و دانشجویان معترض در آمریکا، نشان می‌دهد که خواسته‌های آنان مشخص و صریح است.

کردی افزود: موضوعاتی همچون «قطع کمک نظامی آمریکا به رژیم اسرائیل»، «پایان همکاری تحقیقاتی دانشگاه‌ها با تأمین‌کنندگان سلاح به رژیم صهیونیستی» و «عفو دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی که به دلیل اعتراض به حمایت‌ها از رژیم اسرائیل، تنبیه یا اخراج شده‌اند» از جمله درخواست‌های مهم اعتراض‌کنندگان بوده است.

این حقوقدان با اشاره به اینکه سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان کشورهای اروپایی و آمریکایی مظهر واقعی عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر آمریکایی به آزادی و حقوق بشر است، افزود: مدیر اجرایی عفو بین‌الملل آمریکا در حمایت این اعتراضات اعلام کرد هر اقدامی برای ساکت کردن، آزار، تهدید یا ارعاب کسانی که به طور مسالمت‌آمیز برای تظاهرات و اعتراض تجمع می‌کنند، نقض حقوق آن‌هاست. وی اعلام نمود؛ در بیانیه پل اوبراین، آزادی دانشگاهی محور اصلی حق آموزش است که فعالیت در محوطه دانشگاه یکی از اجزای حیاتی این آزادی است.

قاسم کردی با تصریح این موضوع که دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی سرکوب اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه را محکوم کرد. اذعان کرد؛ عفو بین‌الملل از مدیران دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا خواسته تا از حق دانشجویان برای تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن در محوطه‌های خود محافظت و این اعتراضات را تسهیل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • حمله پلیس فرانسه به دانشجویان حامی فلسطین
  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دنبال اعتراضات
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین