Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: بامداد پنجشنبه 5 اسفند(24 فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ بحرانی که اکنون وارد هجدهمین روز خود شده، واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است و دورنمایی مشخصی برای پایان آن وجود ندارد. 

معاون دوما: زلنسکی کنترل اوضاع اوکراین را از دست داده است ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۲:۲۴

 

«میخائیل شرمت» معاون دومای دولتی فدراسیون روسیه از منطقه کریمه گفته است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین کنترل اوضاع را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «زلنسکی کنترل اوضاع کشور را از دست داده است. تشکیلات ملی‌گرایان قدرت را در مناطقی از این کشور به دست گرفته‌اند و زندگی خود را دارند. هیچ‌گونه تعامل و انسجامی وجود ندارد و به خاطر همین است که غیرنظامیان در رنج هستند و می‌میرند».

نزدیک شدن روسیه و اوکراین به توافق صلح ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۲:۲۲

 

میخائیل پودولیاک مشاور رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین به روزنامه کامرسانت گفت که مسکو و کی‌یف در حال نزدیک شدن به مصالحه در مذاکرات هستند و طرفین مذاکرات اوکراین، تنظیم توافقات دو جانبه را آغاز کرده‌اند.

طبق گزارش ریانووستی جزئیات توافق هنوز اعلام نشده است.

روسیه: ۳۶۸۷ تأسیسات نظامی اوکراین منهدم شده است ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۲:۲۱

 

وزارت دفاع روسیه: ۳۶۸۷ تأسیسات نظامی اوکراین از آغاز عملیات نظامی در اوکراین منهدم شده است. : نیروهای دونتسک شهر سورودونتسک در شرق اوکراین را از سمت شرق و جنوب محاصره کرده‌اند.

پدافند هوایی ارتش روسیه، یک جنگنده سوخو-۲۴ و دو پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد.

کشته شدن 1900 نظامی و غیرنظامی اوکراینی

- همزمان با هجدهمین روز جنگ در اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور با اشاره به تلفات فزاینده و ادامه گلوله باران بندر استراتژیک ماریوپل، از کشته شدن نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ نظامی خبر داد و گزارش سازمان ملل نیز حاکی از کشته شدن نزدکی به ۶۰۰ شهروند غیرنظامی اوکراین است.

به گزارش پایگاه خبری اکسیوس، در هفدهمین روز از جنگ اوکراین که به گفته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین «جنگ نابودی» است، جهان شاهد تلفات فزاینده بوده و ای در حالی است که نیروهای روسی نزدیک به ۱۵ مایلی پایتخت این کشور قرار دارند و گلوله باران ماریوپل به عنوان یک بندر استراتژیک جنوبی اوکراین ادامه دارد.

دولت اوکراین اعلام کرده است تصاویر ماهواره‌ای جدید آتش‌سوزی و خسارت قابل توجهی را به ساختمان‌های مسکونی در ماریوپول نشان می‌دهد. اوایل دیروز شنبه هم نیروهای روسی مسجدی را گلوله باران کرد که بیش از ۸۰ نفر از جمله چندین کودک در آن پناه گرفته بودند.

از سوی دیگر با نزدیک شدن نیروهای روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین، زلنسکی اعلام کرده است که روسیه باید کی‌یف را نابود کنند تا کنترل پایتخت را در دست بگیرد.

زلنسکی در سخنرانی اخیر خود افزود: «اینکه مردم اوکراین چگونه در برابر این مهاجمان مقاومت کردند، همین حالا هم در تاریخ به ثبت رسیده است. اما هر چقدر که اینکار سخت باشد، ما حق نداریم از میزان ایستادگی خود کم کنیم».

سازمان ملل متحد هم دیروز شنبه در گزارشی اعلام کرد که جنگ در اوکراین از زمان آغاز آن در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، ۵۷۹ نفر کشته و یک هزار و دو نفر زخمی برجای گذاشته است. در میان کشته شدگان ۴۲ کودک هم قرار داشته و ۵۴ کودک هم مجروح شده اند.

زلنسکی دیروز شنبه گفت که حدود یک هزار و ۳۰۰ سرباز اوکراینی توسط نیروهای روسیه در آنچه که او آن را "جنگ نابودی" می خواند، جانباخته اند.

ترامپ: وضعیت اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا طی سخنرانی در جمع حامیان خود در کارولینای جنوبی ادعا کرد که بحران اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، ترامپ افزود روسیه در دستیابی به اهداف خود «توقف نمی‌کند»، اما دولت آمریکا «کسی را ندارد که با مسکو، به‌ویژه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه صحبت کند.»

وی در این سخنرانی که از کانال تلویزیونی نیوزمکس آمریکا پخش می شد، گفت: «به هر حال، این درگیری می تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود، من می دانم که چه اتفاقی خواهد افتاد.»

هشدار فائو نسبت به بحران جهانی غذا به‌دلیل جنگ اوکراین

در بحبوحه درگیری میان روسیه و اوکراین، سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد که این شرایط می‌تواند منجر به بروز یک بحران جهانی غذا شود.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سو، روسیه و اوکراین از بزرگترین تامین‌کنندگان کلزا (دانه روغنی که از آن، روغن کلزا به دست می‌آید) هستند و با سهم ۵۲ درصدی از صادرات روغن آفتابگردان در بازار جهانی حضور دارند.

بر اساس گزارش فائو، اوکراین و روسیه ۱۹ درصد از عرضه جهانی جو، ۱۴ درصد گندم و چهار درصد ذرت را تامین می‌کنند. به این ترتیب بر اساس این داده‌ها، تامین یک سوم صادرات جهانی غلات بر عهده این دو کشور است.

کو دونگیو مدیرکل فائو تاکید کردن که این مسئله می‌تواند حدود ۵۰ کشور را تحت تاثیر قرار دهد که عرضه گندم آن‌ها حدود ۳۰ درصد به روسیه و اوکراین بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از این کشورها، کشورهای کمتر توسعه یافته یا کم درآمد با کمبود مواد غذایی در شمال آفریقا، آسیا و خاورمیانه هستند.

مدیرکل فائو همچنین گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی نیز برای تامین ۵۰ درصد عرضه کود به روسیه وابسته هستند.

به گفته دونگیو، قیمت مواد غذایی از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، تحت تاثیر شیوع بیماری کووید-۱۹ افزایش یافته است اما به موجب افزایش تقاضا و هزینه‌های حمل‌ونقل و اختلال و وقفه‌ها در بنادر، قیمت تمام شده مواد غذایی در فوریه ۲۰۲۲ رکورد زد.

در گزارش فائوآمده است: شدت و مدت درگیری اوکراین نامشخص است. اختلالات احتمالی در فعالیت‌های کشاورزی از سوی این دو صادرکننده عمده کالا می‌تواند در شرایطی که قیمت‌های بین‌المللی مواد غذایی و نهاده‌ها بالا و پر نوسان است، ناامنی غذایی جهانی را به طور جدی افزایش دهد.

فائو پیشتر نیز در گزارشی اعلام کرد، روسیه موفق شد تا در سال ٢٠٢٠، ٨٦ میلیون تن از غلات پر مصرف جهان را تولید کند.

این کشور در سال ٢٠٢١ همچنان جایگاه خود را حفظ کرد و برای دومین سال متوالی وضعیت جدید خود را به عنوان فروشنده برتر محصولات کشاورزی تداوم بخشید.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه تحولات اوکراین روسیه اروپا ناتو آمریکا چین مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه قیمت گوشی روسیه و اوکراین نظامی اوکراین جنگ جهانی سوم رئیس جمهوری مواد غذایی نزدیک شدن کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، سرویس اطلاعات خارجی اوکراین (SBU) امروز سه شنبه از بازداشت ۲ نفر که قصد ترور زلنسکی را داشتند، خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، کی‌ یف ادعا کرد که رییس جمهور اوکراین چندین بار از آغاز عملیات نظامی ویژه نظامی مسکو در فوریه ۲۰۲۲ مورد هدف روسیه قرار گرفته است.

به گزارش ایندیپندنت، اوکراین مدعی شد که دو مقام امنیتی این کشور که در توطئه هماهنگ‌ شده اس از سوی روسیه قصد ترور مقامات ارشد کی‌ یف از جمله ولودیمیر زلنسکی را داشتند، بازداشت شدند.

اوکراین مدعی خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور زلنسکی شد

سرویس امنیتی اوکراین ادعا کرد که ماموران روس را در سرویس گارد دولتی اوکراین دستگیر کرده است که برای ترور رئیس‌جمهور اوکراین و دیگر مقامات ارشد دولتی برنامه‌ ریزی می‌ کردند.

سرویس امنیتی اوکراین در پستی در کانال تلگرامی خود ادعا کرد: کارآگاهان ضداطلاعاتی و سرویس امنیت ملی اوکراین طرح سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) برای حذف رییس‌ جمهور اوکراین و دیگر مقامات ارشد نظامی و سیاسی را خنثی کردند.

این در حالیست که کی یف تا کنون اسناد و مدارکی دال بر اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.

کد خبر 6099667

دیگر خبرها

  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد