Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندارد کردستان گفت: ۷ هزار و ۸۰۰میلیارد ریال اعتبار توسط بسیج سازندگی به استان کردستان اختصاص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ازظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بحث محرومیت‌زدایی استان 7 هزاز و 800میلیارد ریال توسط بسیج سازندگی در پنج بخش به کردستان اختصاص یافته و این اعتبارات در جهش کردستان به ویژه مناطق روستای و محروم مؤثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اذعان به اینکه استان کردستان در بسیاری از شاخص‌ها جایگاه خوبی ندارد، گفت: بیان محرومیت کردستان بدون انجام اقدامات اجرایی تأثیری در پیشرفت ندارد.

استاندار کردستان در رابطه با جذب اعتبارات تخصیص یافته به حوزه کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: امسال 8درصد از کل اعتبارات کشوری به خشکسالی استان کردستان تعلق گرفته است.

وی با اشاره به جذب اعتبار انتقال آب کردستان افزود: از محل هدفمندی یارانه‌ها 210میلیارد تومان بابت انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج و 50میلیارد تومان بابت تکمیل سد چراغ‌ویس تخصیص داده شد.

زارعی‌کوشا بر آمادگی کامل تمام ادارات استان و تجهیز و بازسازی ماشین‌آلات و تهیه امکانات لازم در راستای مقابله با هرگونه بحران احتمالی در استان تأکید کرد و یادآور شد: همه مسئولان در این راستا همکاری لازم داشته باشند.

استاندار کردستان: توسعه و سرمایه‌گذاری جزو اولویت‌های دولت در استان استوزیر کشور در تبریز: توسعه تبادلات تجاری با همسایگان دنبال می‌شود/ پیش‌بینی ‌افزایش مسافران نوروزی را داریم

روستای میرده سقز به زیر آب خواهد رفت

آرش آریانژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به حجم آب سد چراغ ویس گفت: این سد بیش از 53میلیون مترمکعب نمی‌تواند آبگیری کند و روستای سوته و پل میرده که تمام خسارت آن را پرداخت کردیم به زیر آب خواهد رفت.

وی افزود: تنها مخاطره در شهرستان سقز شد چراغ ویس و پایین دست این سد است، البته تیم‌های اجرایی ما در سد مستقر هستند و در حال حاضر ورودی شد 40هزار لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با اشاره به نبود اعتبارات لازم برای تکمیل سد چراغ ویس خاطر نشان کرد: سد چراغ ویس با وجود تزریق اعتبارات قطره چکانی در چند سال اخیر اما حدود 12کیلومتر از جاده‌های دسترسی به آن هم هنوز تکمیل نشده است.

آریانژاد از کاهش حجم آب سد قشلاق سنندج خبر داد و گفت: حجم آب این سد در فصل بهار و تابستان به‌واسطه خشکسالی و سرمازدگی و مصرف بالای آب شهر سنندج، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 تا 35 میلیون کمتر است.

انتهیا پیام/481/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان سد چراغ ویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان

محمدرضا ولی الهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرهای ریاست جمهور به استان گلستان برای عمران و توسعه روستاها مصوب شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در سفر اول ریاست جمهوری به استان گلستان مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای استان در قالب تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اجرای بافت باارزش روستایی و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر مصوب شد که ۲۶۹ روستای استان از آن بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه از محل مجموع این اعتبارات ۲۲۸ روستا از نعمت طرح هادی برخوردار می‌شوند، افزود: طرح بهسازی بافت ۱۲ روستا اجرایی و همچنین ایمن سازی ۲۵ روستا در دستور کار قرار گرفت.

ولی الهی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۵ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص و به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبارات در قالب پروژه‌های عمرانی در روستاهای استان هزینه شده و یا در حال کارسازی است.

کد خبر 6090056

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری