Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر دلتان برای ماجراجویی های هیجان انگیز تنگ شده است،لوازم سفر را مهیا کنید که جایی بس شگرف منتظر شماست،خطه ای که از موهبت های طبیعی و تاریخی چیزی کم ندارد و هر لحظه با جاذبه های متنوع اش شما را انگشت به دهان می گذارد.

به گزارش ایران انلاین ،از غارهای تاریخی تا کوه های بلند و  تالاب هایی که زیبایی و وهم انگیز بودن آن  کمی دلهره  همراه با کنجکاوی ماجراجویانه را در دل شما به وجود می آورد؛ راستی دوربین های عکاسی خود را به هیچ عنوان در این سفر فراموش نکنید چون بی شک قاب هایی از دریاچه های افسانه ای و زیبازیبا،جاده هایی در میان جنگل های هیرکانی، بازی گوزن های زرد ایرانی در میان بوته زارها، نوازش موج های دریا بر گونه ساحل، پرواز بر فراز مه  و دلبری گل های وحشی منتظر شاتر دوربین های شماست تا این همه جذابیت را ثبت و ضبط کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

---

اینجا تا دلتان بخواهد می تواند روزهای خوشی را برایتان رقم زند،حتی می توانید با پاراگلایدرها یا تاکسی های هوایی گشتی بر فراز آسمان ها داشته باشید و دنیا را از دریچه دیگری به تماشا بنشینید.
اگر در این روزهای کرونایی با بیماری دست و پنجه نرم می کنید به شما پیشنهاد می کنیم جسم خود را به آب های گرم و معدنی این جا بسپارید و  روحتان را به نوای دلنشین بلبلان  و پرندگان آوازه خوان جنگل ها که صدایشان با زمزمه باد میان شاخ و برگ درختان سمفونی دلنشینی را به وجود می آورد،اینجا مهد گردشگری سلامت است و دانشگاه علوم زشکی مازندران و بیمارستان خصوصی آمل میزبان بیماران از سراسر دنیا هستند.
دیدن دخمه های سنگی،شهر جام زرین،خانه شاعر "آی آدم ها"،پناهگاه "امید"تک درنای سیبری، دشت آرزو، قلعه کنگلو و ناتل تاریخی و جشنواره رنگ ها در سورت و گورستان سفید و پل "آزادی" و "دیو سپید پای دربند" و شهر "نقی معمولی" و شهر "انجیرها" را فراموش نکنید. راستی سواحل بکر دریای خزر از رامسر تا گلوگاه امتداد دارد سالانه مقصد میلیون‌ها گردشگر است، این استان حدود ۴۴۰ کیلومتر از ساحل جنوبی دریای خزر را در اختیار  دارد،همچنین تاکنون بیش از ۹۰ درصد حریم دریا آزاد شده است.
اگر به طبیعت گردی علاقه ویژه دارید جنگل های هیرکانی مازندران با قدمتی قدمت ۲۵ تا ۵۰ میلیون سال (دوره پالئوژن) یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان به‌شمار می‌آید و از آن به عنوان موزه طبیعی یاد می‌شود بهترین گزینه ما برای شماست، در زمان حاضر جنگل‌های هیرکانی، زیست بوم ۲۹۶ گونه پرنده و ۹۸ گونه پستاندار است.
*لزوم معرفی واحیای میراث فرهنگی مازندران
اما نوروز در راه است و مازندران نیز همواره  مامن گردشگران نوروزی؛ در این راستا مهدی ایزدی سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در گفت و گو با ایران آنلاین اظهار کرد:وسعت مناطق گردشگری مازندران از گلوگاه تا رامسر بوده و این استان دارای2800آثار شناسایی در حوزه میراث فرهنگی است که 30 اثر تاریخی آن ثبت شده  و70 الی 80  اثر به ثبت طبیعی  رسیده و همچنین 80  اثر ثبت معنوی و 3  اثر ثبت جهانی شده است.---

وی افزود: یکی از ظرفیت های گردشگری، بناهای تاریخی و طبیعی  است که مازندران این پتانسیل را بیشمار دارد اما باید با معرفی و احیا و ساماندهی این حوزه را برای گردشگران بیشتر ملموس و جذاب کنیم بعلاوه باید بخش خصوصی نیز پای کار بیاید تا برروی این آثار سرمایه گذاری کند تا بتوان جذب گردشگر کند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در مورد ورود تاکسی هوایی به استان و تاثیر آن در حوزه گردشگری مازندران نیز یادآورشد: تاکسی هوایی در حوزه گردشگری می تواند امتیاز خوبی برای گردشگری مازندران باشد زیرا بار ترافیکی را کم می کند و تنوع و سرعت را برای بازدید از جاذبه های استان مازندران به گردشگران هدیه می دهد.

4 اسکله تفریحی در مازندران در دست اقدام
ایزدی در مورد اسکله های تفریحی نیز تصریح کرد: 4پروژه اسکله تفریحی در شهرهای نوشهر(2اسکله)،رامسر (1 اسکله)و بابلسر(اسکله) در حال پیگیری است که تا 1 سال آینده امیدواریم به بهره بردار ی برسد.---

وی با اشاره به آزادسازی سواحل مازندران در مورد تاثیر آن در حوزه گردشگری یادآورشد: آزادسازی سواحل در مازندران به سرعت در حال انجام شدن است و این امر می تواند در امر توسعه گردشگری دریایی بسیار موثر باشد که نتیجه آن رشد و شکوفایی اقتصادی استان خواهد بود.
ایزدی در خصوص حوزه صنایع دستی مازندران نیز گفت: در حوزه صنایع دستی امسال در سراسر مازندران 32 فروشگاه و بازارچه راه اندازی کردیم  که در چند شهر این بازارچه ها به صورت ملی است و فعالان این حوزه می توانند آثار خود را در این مکان ها عرضه کرده و به فروش برسانند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران میزان جذب گردشگر خارجی را امسال 20درصد بیشتر از سال گذشته یاد کرد و افزود: در خصوص قیمت هتل ها نیز بی شک افزایش داشته ایم و این افزایش زیر نظر و به تایید وزارتخانه بوده و بیش از آن هیچ هتلی حق ندارد تعرفه ای اضافه کند.
وی از نمایش ظرفیت‌های استان و «ساری ۲۰۲۲» پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: نوروز ۱۴۰۱ جریان متفاوتی برای نمایش ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و هنر هنرمندان صنایع‌دستی استان به وجود خواهد آمد.
ایزدی با اشاره به برگزاری افتتاحیه رسمی رویداد «ساری ۲۰۲۲» پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند سال جاری با حضور سفرای این کشورها در ساری یادآورشد: در تلاش هستیم که در نوروز ۱۴۰۱ برنامه‌های متنوعی را در موزه‌های دولتی و خصوصی استان اجرا کنیم تا ظرفیت مهم این کانون‌های اجتماعی را بیش‌ازپیش به نمایش بگذاریم.سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران  گفت: قطعاً اوضاع به سامان شهرهای بزرگ و کوچک و حتی روستاهای استان مازندران که هرکدام آنها میزبان جمعیت زیادی از گردشگران خواهند بود، نقش مهمی در کیفیت بالای سفر و نوروز ویژه امسال در سال ۲۰۲۲ دارد.
ایزدی افزود: با نگاه ویژه دبیرخانه رویداد و برگزاری جلسات تخصصی با اساتید حوزه موسیقی، برند میرنوروزی را در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران رونمایی کردیم و ان‌شاءالله با همکاری دستگاه‌های مرتبط و هنرمندان استان در نوروز ۱۴۰۱ اجراهای خوبی را در سطح استان شاهد باشیم.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران  گفت: قطعاً اوضاع به سامان شهرهای بزرگ و کوچک و حتی روستاهای استان مازندران که هرکدام آنها میزبان جمعیت زیادی از گردشگران خواهند بود، نقش مهمی در کیفیت بالای سفر و نوروز ویژه امسال در سال ۲۰۲۲ دارد.

ایزدی افزود: با نگاه ویژه دبیرخانه رویداد و برگزاری جلسات تخصصی با اساتید حوزه موسیقی، برند میرنوروزی را در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران رونمایی کردیم و ان‌شاءالله با همکاری دستگاه‌های مرتبط و هنرمندان استان در نوروز ۱۴۰۱ اجراهای خوبی را در سطح استان شاهد باشیم.
*"ساری 2022" گامی بزرگ برای ورود مازندران به حوزه گردشگری بین المللی
همچنین علی ماهفروزی کارشناس حوزه گردشگری در گفت و گو با ایران اظهار کرد: اکنون در مازندران ما با سفرهای انفرادی و انبوه روبه رو هستیم.
وی افزود: علاقه مندی ما در توسعه گردشگری این است که باید برنامه ریزی های این استان حول محور گردشگری بین المللی و گردشگری گروهی داخلی حرکت کند.
این کارشناس گردشگری با بیان اینکه باید بتوانیم با توجه به ظرفیت های مختلفی که در مازندران وجود دارد،گردشگری را در این خطه توسعه دهیم،یادآورشد: در حوزه هایی مانند رویدادهای ورزشی،کشاورزی،سلامت،سرگرمی و تفریحات و گردشگری فرهنگی این استان می تواند به تنهایی به قطب و مقصد سفرهای بین المللی و سفرهای گروهی مناسب و مسئولانه داخلی تبدیل شود.
ماهفروزی تصریح کرد: برگزاری "ساری "2022 می تواند به عنوان یک رویداد بین المللی ما را به سمت برنامه ریزی مدون و تبدیل شدن گردشگری بعنوان یک صنعت پیش ببرد.
وی با بیان اینکه سفرهای بین المللی قطعا نیازمند زیرساخت های مناسب است،گفت: هرچند در برخی حوزه ها زیرساخت های لازم وجود دارد اما نیازمند هماهنگی  های  مختلف  در دستگاه های درون استانی و برون استانی  برای برگزاری این رویداد هستیم.
این کارشناس حوزه گردشگری با بیان اینکه نشاط اجتماعی، هویت بخشی در همه موضوعات اجتماعی و رسیدن به اقتصاد پویا سه عنصر مهم صنعت گردشگری است،اظهارکرد: اگر می خواهیم مازندران به قطب گردشگری بین المللی  تبدیل شود ابتدا باید همه ظرفیت های آن به گردشگران شناسانده شود و دوما سه عنصر بالا در حوزه های گردشگری مدنظر قرار گیرد.
ماهفروزی تصریح کرد: ارتباط  و هماهنگی مازندران با استان های همسایه مانند تهران و سمنان فرصت خوبی برای گام گذاشتن به بازارهای هفتگانه سفر مانند جنوب شرق آسیا،کشورهای حوزه خلیج فارس،آسیای مرکزی،اوراسیا،اروپای شمالی و مرکزی و آمریکا است  زیرا با ارتباط بیشتر با این استان ها می توان با افزایش ظرفیت های گردشگری جامعه هدف بیشتری را پوشش داد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی مازندران سرپرست اداره کل میراث فرهنگی نوروز ۱۴۰۱ حوزه گردشگری بین المللی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب و کار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین جهت برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

او افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

بیشتر بخوانید

ثبت ۵ اثر در آثار فاخر صنایع دستی کشور

عرب بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیست و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود