Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:16:52 GMT

تغییرساختار شهرداری باید با رعایت قوانین باشد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۸۹۶۳

تغییرساختار شهرداری باید با رعایت قوانین باشد

به گزارش خبرنگار فارس، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران همچنین در جریان بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه « بودجه سال 1401 شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه» گفت: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند هرگونه دخالت مجلس در امور اجرایی مطلقا ممنوع، شورای شهر هم نباید در امور شهرداری دخالت کند و هرجایی که عضو شویم باید کلمه ناظر اضافه شود و اگر رای بدهیم دخالت در کار اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه و درجریان  بررسی لایحه  شهردار تهران درباره «اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران» گفت: تذکرم درباره رعایت قانون است. در کمیسیون مطرح کردم اما اعضای کمیسیون نظر بنده را نپذیرفتند. ابتدا ماده چهار آیین نامه استخدامی شهرداری را می خوانم که می‌گوید سازمان تفصیلی شهرداری با قید پست‌های سازمانی با رعایت ماده 112 قانون استخدام کشوری به تصویب انجمن شهر خواهد رسید. یعنی قبل از این که ما در مورد هر نوع تغییر ساختاری بخواهیم در شورا بحث کنیم باید ماده 112 قانون استخدام کشوری را رعایت کنیم. ماده 112 قانون استخدام کشوری می‌گوید دستورهای سازمان امور اداری و استخدامی کشور در زمینه امور استخدامی موضوع قسمت های یک، دو و پنج بند الف و قسمت سه بند ب ماده 112 بند چهار  این قانون در حدود قوانین و مقررات مربوطه  برای تمامی وزارت خانه‌ها و موسسات دولتی مشمول این قانون لازم الااجراست.

امانی اضافه کرد: وزارت‌خانه‌ها، شهرداری‌ها و همه موسسات دولتی اعم از آن که مشمول مقررات این قانون باشند یا نباشند مکلفند نسبت به همه لوایح استخدامی و هر نوع اصلاح و تغییر تشکیلات و مقررات استخدامی قبلا نسبت به لوایح موافقت سازمان امور اداری و استخدامی کشور را جلب کنند. در کمیسیون هم گفتم که شهرداری قبل از این که لایحه را به شورا بدهد باید در ابتدا این درخواست را از سازمان امور اداری استخدامی کشور بکند و موافقت اصولی این سازمان را کتبا بگیرد و سپس لایحه‌اش را به شورای شهر ارائه دهد. 

این عضو شورا تاکید کرد: تاکید شده لوایح را پیش از این که در صحن شورا بررسی شود باید از سازمان امور اداری استخدامی کشور موافقت بگیرد و من در کمیسیون گفتم و در حال حاضر می‌گویم که این مرحله قانونی طی نشده و خواهش می‌کنم این لایحه از دستور خارج شود و شهرداری موافقت اصولی بگیرد و سپس به شورا بیاید و ما در مورد ماهیت آن بحث کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری رعایت قوانین قانون سازمان امور اداری استخدامی کشور شورای شهر ماده 112

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز از واگذاری کلیه امور خدمات مرتبط به سرویس مدارس (مدیریت، بازرسی و نظارت) به شهرداری شیراز خبر داد.

پیمان باباخانی امروز، ۱۲ اردیبهشت با اعلام این خبر گفت: حسب ابلاغیه از سوی معاونت توسعه و امور شهری، روستایی وزارت کشور و پیرو پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در راستای ساماندهی امور سرویس مدارس این کلان‌شهر، از امسال کلیه امور مرتبط به سرویس مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی به سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز واگذار شد.

 رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با تقدیر از تعامل و همکاری آموزش‌وپرورش در سنوات گذشته، برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در خصوص محاسبه نرخ شهریه سرویس مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۳ _ ۱۴۰۴ را تشریح کرد.

باباخانی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و برآوردهای لازم در این خصوص انجام‌شده و نرخ پیشنهادی برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر شیراز ارسال شد.

وی با ابراز امیدواری از ساماندهی هرچه‌ بهتر امور مرتبط به سرویس مدارس افزود: شهرداری شیراز در دومین سال متوالی، نرخ پیشنهادی سرویس مدارس را حدود ۶ ماه زودتر از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تنظیم و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال می‌کند.

باباخانی گفت: در راستای تحقق درآمد واقعی و متناسب برای رانندگان سرویس مدارس، محاسبات و برآوردهای دقیق انجام‌شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم گام مؤثری جهت ممانعت از تضییع حقوق رانندگان شریف و زحمتکش و همچنین اولیاء دانش آموزان برداشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز همچنین از آموزش‌های تخصصی رانندگان سرویس مدارس با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد