Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روسیه بامداد امروز (یکشنبه) یک مرکز نظامی نزدیک شهر "لِویو" در غرب اوکراین و در نزدیکی مرز لهستان را هدف حمله هوایی قرار داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، بنابر گزارش سی ان ان، دفتر مطبوعاتی دولت محلی لویو اعلام کرد: روسیه بامداد یکشنبه، یک مرکز امنیت و صلح بانی بین المللی نزدیک لویو در شمال غرب اوکراین را هدف حملات هوایی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه خبری آمریکایی سی ان ان گزارش داده که این مرکز بزرگ نظامی در نزدیکی مرز لهستان واقع است و عمدتا برای ارائه آموزش نظامی به صلح بانان استفاده می شد.
براساس داده های اولیه، روسیه هشت موشک به اهدافی نزدیک لویو شلیک کرده است. مقامات محلی در حال بررسی تلفات احتمالی این حمله هستند.
تیم خبری سی ان ان در لویو اعلام کرد: انفجارهای متعددی در این منطقه، قبل از ساعت 6 صبح به وقت محلی شنیده اند.

9 کشته و 57 زخمی در حمله هوایی به یک پایگاه نظامی نزدیک لویو
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، مقامات اوکراینی اعلام کردند در حمله هوایی صبح امروز به یک پایگاه نظامی نزدیک شهر لویو در مرز لهستان، 9 نفر کشته و 57 نفر نیز زخمی شدند.
اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد در پایگاه نظامی نزدیک شهر لویو، در غرب این کشور و نزدیک مرز لهستان که شامگاه شنبه هدف حمله هوایی روسیه قرار گرفت، مربیان خارجی کار می کنند.
وزیر دفاع اوکراین در صفحه توئیتر خود نوشت: « روسیه به مرکز بین المللی حفظ صلح و امنیت حمله کرد. در این مرکز مربیان خارجی کار می کنند. اطلاعات در مورد قربانیان این حمله در دست بررسی است.»

وزارت دفاع روسیه از پیشروی ارتش در دونباس خبر داد
به گزارش خبرگزاری آناتولی از مسکو، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد نیرو‌های ارتش این کشور ظرف یک روز 14 کیلومتر در منطقه دونباس پیشروی کرده اند و کنترل چهار شهر را در این منطقه در دست گرفته اند.
همچنین به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای اوکراینی روستای یلینووکا را بمباران کردند.
بر اساس گزارش نمایندگان مرکز مشترک نظارت و هماهنگی آتش بس در جمهوری دونتسک، نیروهای اوکراینی با استفاده از 5 خمپاره کالیبر 120 میلی متر روستای یلینووکا را گلوله باران کردند.

هشدار مسکو به واشنگتن
کمک های تسلیحاتی کشورهای غربی هدف قرار می گیرند
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدام واشنگتن در فرستادن سازمان یافته سلاح به اوکراین آن‌ هم به صورت هماهنگ با برخی کشورها یک اقدام خطرناک است.
روسیه اعلام کرد: نیرو‌های این کشور ممکن است به کاروان‌های تسلیحاتی کشور‌های غربی که تحویل اوکراین داده می‌شود حمله کنند.
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدام واشنگتن در فرستادن سازمان یافته سلاح به اوکراین آن هم به صورت هماهنگ با برخی کشور‌ها یک اقدام خطرناک است.
این درحالی است که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: قصد وارد شدن به جنگ با روسیه را ندارد.
«عبدالناصر ناصر الدین» گزارشگر العالم در گزارش خود افزود: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اقدام واشنگتن در پمپاژ منظم اسلحه به اوکراین از سوی برخی کشور‌ها اقدام خطرناکی است که در نتیجه‏، حمله به این کاروان‌ها مشروع و قانونی خواهد بود.
ریابکوف در ادامه گفت: مسکو درباره پیامد‌های انتقال سلاح به اوکراین هشدار داده است، اما واشنگتن هشدار‌های مسکو را جدی نمی‌گیرد و واشنگتن و مسکو در خصوص اوکراین با یکدیگر بحث نمی‌کنند.
ریابکوف تصریح کرد؛ پیشنهادات مربوط به تضمین‌های امنیتی که مسکو پیش از ورود نیرو‌های روسیه به اوکراین در اختیار واشنگتن و ناتو گذاشته بود در حال حاضر دیگر اهمیتی ندارد.

حدود 1900 نظامی و غیرنظامی اوکراینی کشته شده‌اند
همزمان با هجدهمین روز جنگ در اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور با اشاره به تلفات فزاینده و ادامه گلوله باران بندر استراتژیک ماریوپل، از کشته شدن نزدیک به یک هزار و 300 نظامی خبر داد و گزارش سازمان ملل نیز حاکی از کشته شدن نزدکی به 600 شهروند غیرنظامی اوکراین است.
بنابر گزارش پایگاه خبری اکسیوس، در هجدهمین روز از جنگ اوکراین که به گفته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین «جنگ نابودی» است، جهان شاهد تلفات فزاینده بوده و این در حالی است که نیروهای روسی نزدیک به 15 مایلی پایتخت این کشور قرار دارند و گلوله باران ماریوپل به عنوان یک بندر استراتژیک جنوبی اوکراین ادامه دارد.
دولت اوکراین اعلام کرده است تصاویر ماهواره‌ای جدید آتش‌سوزی و خسارت قابل توجهی را به ساختمان‌های مسکونی در ماریوپول نشان می‌دهد. اوایل دیروز شنبه هم نیروهای روسی مسجدی را گلوله باران کرد که بیش از 80 نفر از جمله چندین کودک در آن پناه گرفته بودند.
از سوی دیگر با نزدیک شدن نیروهای روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین، زلنسکی اعلام کرده است که روسیه باید کی‌یف را نابود کنند تا کنترل پایتخت را در دست بگیرد.
زلنسکی در سخنرانی اخیر خود افزود: «اینکه مردم اوکراین چگونه در برابر این مهاجمان مقاومت کردند، همین حالا هم در تاریخ به ثبت رسیده است. اما هر چقدر که اینکار سخت باشد، ما حق نداریم از میزان ایستادگی خود کم کنیم».
 
انهدام تانک های اوکراینی توسط بالگردهای روسیه
وزارت دفاع روسیه تصاویری از انهدام تانک های ارتش اوکراین را توسط بالگردهای نظامی ارتش روسیه منتشر کرده است.­

تصرف فرودگاهی در شمال کی یف بدست ارتش روسیه
وزارت دفاع روسیه تصاویری از تصرف فرودگاهی را در شمال کی یف پایتحت اوکراین به دست نظامیان ارتش روسیه منتشر کرده است.

یک کشته بر اثر واژگونی اتوبوس حامل آوارگان اوکراینی
به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، آتش نشانی ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل پنجاه آواره اوکراینی، یک نفر کشته شد و چند نفر نیز زخمی شدند.
بنا بر اعلام این منبع، این حادثه در بزرگراهی بین شهر‌های چزنا و ریمینی نزدیک ساحل دریای آدریاتیک در شرق ایتالیا روی داد. یک کشته بر اثر واژگونی اتوبوس حامل آوارگان اوکراینی
به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، آتش نشانی ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل پنجاه آواره اوکراینی، یک نفر کشته شد و چند نفر نیز زخمی شدند.
بنا بر اعلام این منبع، این حادثه در بزرگراهی بین شهرهای چزنا و ریمینی نزدیک ساحل دریای آدریاتیک در شرق ایتالیا روی داد.

شروط دومای روسیه برای رئیس جمهور اوکراین
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، مجلس دومای روسیه از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواست تا «شش نکته مهم» را اجرا کند.
میخائیل شیریمیت، معاون دومای روسیه از منطقه شبه جزیره کریمه اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، اگر واقعاً به آینده اوکراین اهمیت می دهد، موظف است «شش نکته مهم» را برای حل وضعیت این کشور اجرا کند.
وی افزود: "اگر زلنسکی هنوز واقعاً به آینده اوکراین علاقه مند است، موظف است شش نکته مهم را اجرا کند که از جمله آنها می توان به زدودن نئونازی ها ، خلع سلاح اوکراین، گنجاندن وضعیت بی طرفی در قانون اساسی کشور و به رسمیت شناختن زبان روسی است که بیشتر شهروندان اوکراین به آن صحبت می کنند . او باید همچنین شبه جزیره کریمه روسیه و استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناسد. به گفته وی، اوکراین نباید کشوری باشد که امنیت روسیه و شهروندانش را تهدید کند.

اقدام پوتین در پاکسازی نیروهای نظامی و اطلاعاتی روسیه
روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در گزارشی تحت عنوان"پوتین سرگرم پاکسازی ژنرال های ارتش و کادر اطلاعاتی روسیه است" نوشت، بر اساس تحلیل موسسه مطالعات جنگ که اندیشکده ای واقع در واشنگتن است که از مقامات اوکراینی و گزارش های رسانه ای نقل قول می کند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سرگرم پاکسازی ژنرال های ارتش و کادر اطلاعاتی این کشور از جمله بازداشت ماموران اف اس بی (سرویس امنیتی فدرال) است.
این موسسه اعلام کرد اولکسی دانیلوف وزیر امنیت ملی و شورای دفاعی اوکراین روز چهارشنبه برآورد کرد پوتین دستکم هشت ژنرال را "به علت ناکارآمدی شان در اوکراین" جایگزین کرده و اعضای واحد سرویس پنجم اف اس بی را بازداشت کرده است که به زعم این موسسه مسئول جمع آوری اطلاعات درباره اوضاع سیاسی اوکراین است.

پناه گرفتن مردم در زیرزمین ها با شدت گرفتن درگیری ها در کی یف
شبکه تلویزیونی آر تی گزارش داد: در ادامه پیشروی نیروهای روسیه به سمت پایتخت اوکراین برخی از شدیدترین درگیری ها هم اکنون در منطقه کی یف جریان دارد. با هدف قرار گرفتن تاسیسات اوکراین ستون بزرگی از دود در آسمان (منطقه) دیده می شود.
در همین حال, گزارش می شود که طرف اوکراینی در میان بخش های مسکونی اقدام به برپا کردن توپخانه کرده است و همزمان با آن, ساکنان منطقه به ناچار در زیرزمین های خانه هایشان پناه گرفته اند.

اذعان وزارت دفاع به حضور نظامیان خارجی در پایگاه یاوریف
شبکه تلویزیونی العربیه در خبر فوری گزارش داد: وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد نظامیان خارجی در پایگاه نظامی یاوریف نزدیک شهر لویو در غرب این کشور که هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفت، حضور داشتند.
استاندار لویو هم از کشته شدن 9 نفر و زخمی شدن 57 نفر در حمله به تاسیسات نظامی در غرب اوکراین خبر داد.

روسیه از انهدام حدود 3700 تاسیسات نظامی اوکراین خبر داد
ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه این کشور در اوکراین، نیرو‌های ارتش روسیه حدود 3700 تاسیسات زیرساختی نظامی اوکراین را منهدم کرده است.
به گزارش بخش فارسی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، نیرو‌های ارتش روسیه 3687 زیرساخت نظامی اوکراین را از کار انداخته اند.
وی افزود در این مدت 99 جنگنده، 128 پهپاد، 1194 دستگاه تانک و دیگر خودرو‌های زرهی، 121 سامانه راکتی پرتاب چندگانه، 443 قبضه توپ و خمپاره انداز اوکراینی توسط ارتش روسیه منهدم شده است.

انهدام جنگنده سوخو-24 اوکراینی توسط سامانه ضدهوایی روسیه
سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از انهدام یک فروند جنگنده سوخو-24 ارتش اوکراین توسط سامانه دفاع هوایی نیروهای مسلح روسیه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند سوخو-24 و دو پهپاد اوکراینی توسط پدافند هوایی ارتش روسیه سرنگون شد.
وی افزود هوانوردی و سامانه دفاع هوایی نیروهای هوافضای روسیه یک فروند جنگنده سوخو-24 نیروی هوایی ارتش اوکراین را در منطقه لیوبیموفکا و دو جنگنده بدون سرنشین را سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مرکز فرماندهی نیرو‌های مسلح اوکراین را منهدم کرده است
وزارت دفاع روسیه، مرکز فرماندهی نیرو‌های مسلح اوکراین را با یک فروند موشک نقطه زن بسیار دقیق منهدم کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه تصاویری از انهدام مرکز فرماندهی میدانی نیرو‌های مسلح اوکراین در منطقه کی یف با کمک موشک هدایت شونده نقطه زن «کراسنوپل» را به نمایش گذاشت.
این وزارتخانه امروز یکشنبه اعلام کرد "نوار ویدئویی اصابت دقیق یک گلوله توپ با دقت بالا به پست فرماندهی و انهدام کامل یک هدف را ضبط کرده است. "

سرنوشت مبهم صد‌ها هواپیما متعلق به شرکت‌های غربی در روسیه
روزنامه نیویورک تایمز نوشت صدها هواپیما متعلق به شرکت های غربی در روسیه است که امید کمی برای بازگرداندن آن ها وجود دارد. این موضوع به معنای میلیاردها دلار ضرر است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آشکارا درباره مل سازیِ اموال تجارت های خارجی در روسیه صحبت کرده است و این موضوع سبب ناامیدی شرکت های غربی از برگرداندن هواپیماهای شان شده است.
هم اکنون پانصد و بیست و سه هواپیما از شرکت های لیزینگ غربی از سوی روسیه اجاره شده است که صد و یک مورد آن ها متعلق به خطوط هواپیمایی اس 7 و هشتاد و نه مورد هم متعلق به آئروفلوت است. هر دو این شرکت های هواپیمایی پروازهای بین المللی شان را لغو کرده اند و امیدی به باز پس گیری این هواپیماها در خارج از خاک روسیه نیست.
به گفته تحلیلگران این هواپیماها بیش از 12 میلیارد دلار ارزش دارند و بازنگرداندن آن ها به شرکت های غربی ضرر هنگفتی را بر آنان تحمل می کند.

ارتش روسیه 3687 تاسیسات زیرساختی نظامی اوکراین را از آغاز عملیات ویژه منهدم کرده است
به گزارش خبرگزاری رویترز، اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش روسیه سه هزار و 687 تاسیسات زیرساختی نظامی اوکراین را از آغاز عملیات ویژه منهدم کرده است.

حمله هوایی روسیه به یک پایگاه نظامی نزدیک مرز لهستان
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، مقامات اوکراین روز یکشنبه از حمله هوایی ارتش روسیه به یک پایگاه نظامی در شهر لویو در غرب این کشور و نزدیک مرز لهستان خبر دادند.

تحریم‌های ضد روسی می‌تواند منجر به ضرر هنگفت سرمایه گذاران غربی شود
به نوشته آر تی چنانچه روسیه به علت مسدود شدن ذخایر ارزی خود در خارج از کشور اجازه نیابد بدهی خود را به دارندگان اوراق قرضه بازپرداخت کند، سرمایه گذاران غربی احتمالا با ضرر‌های هنگفتی مواجه خواهند شد.
بر اساس گزارش بانک جهانی، این کشور در حال نزدیک‌تر شدن به نکول (ناکامی در پرداخت فوری سود یا اصل سرمایه) در زمان مقرر است. با این حال، تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که این مسئله‌ای فنی است، زیرا روسیه می‌تواند بدهی خود را با استفاده از روبل به جای ارزی که اوراق در آن منتشر شده است، پرداخت کند.
کارمن راینهارت، اقتصاددان ارشد بانک جهانی، اعلام کرد روسیه «در آستانه ناتوانی در پرداخت دیون» قرار دارد. او افزود که این کشور «هنوز توسط سازمان‌های رتبه بندی مالی به عنوان کشوری در مرحله «نکول انتخابی» رتبه‌بندی نشده، اما به این مرحله بسیار نزدیک است. به گفته راینهارت، همین امر در مورد بلاروس نیز صدق می‌کند.

شش کشته در حمله ارتش اوکراین به بیمارستانی در وولنوواخا
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: خبرگزاری روسی نووستی از کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن چند نفر در حمله توپخانه‌ای ارتش اوکراین به بیمارستانی در شهر وولنوواخا خبر داد.

میلیتاری واچ: فرودگاهی برای اعزام جنگنده به اوکراین باقی نمانده است
نشریه میلیتاری واچ تاکید کرد هیچ فرودگاهی در اوکراین برای اعزام جنگنده از کشور‌های غربی به این کشور باقی نمانده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، میلیتاری واچ تایید کرد روسیه موفق شد بیشتر فرودگاه‌ها در اوکراین را از رده خارج کند. این نشریه افزود: هیچ فرودگاهی در اوکراین وجود ندارد که آماده پذیرش هواپیما‌هایی باشد که بخواهد از کشور‌های غربی به این کشور اعزام شود.

جنگ اوکراین، منجر به افزایش چشمگیر بهای سوخت در آلمان شده است
به گزارش بخش تصویری آسوشیتدپرس، پروفسور دیرک اِنگلهارد، سخنگوی انجمن حمل و نقل جاده‌ای و لجستیک فدرال آلمان در این باره گفت: اوضاع شدت فوق العاده‌ای پیدا کرده است. ما تاکنون هرگز با یک چنین اوضاعی به لحاظ هزینه‌های (بالای) حمل و نقل مواجه نبوده ایم؛ به طوری که افزایش فوق العاده هزینه تامین سوخت (یورو ده) به یک معضل بسیار بزرگ برای اعضای ما تبدیل شده است. چون آن‌ها نمی‌توانند به زودی از عهده این افزایش برآیند و به همین خاطر این شرایط، آن‌ها را تهدید به ورشکستگی می‌کند. هرچند این مشکل، به واقع، یک مشکل اروپایی است، اما بسیاری از کشور‌های اروپایی همسایه ما، گازوئیل مخصوص برای امور تجاری را تبلیغ می‌کنند تا به این وسیله از طبقه متوسط حمایت شود. اما با این حال در هیچ جای اروپا اوضاع (افزایش چشمگیر هزینه‌های سوخت) به اندازه آلمان نیست.

زلنسکی: 1300 نفر از نظامیان اوکراینی از آغاز حمله روسیه کشته شده اند
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد حدود یک هزار و 300 نظامی اوکراینی از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین کشته شده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، زلنسکی در کنفرانسی مطبوعاتی در کی یف، پایتخت اوکراین اعلام کرد از آغاز تهاجم 24 فوریه روسیه به اوکراین حدود یک هزار و 300 نظامی اوکراینی کشته شده اند.
رئیس جمهور اوکراین بدون اشاره به جزئیات بیشتر درباره این آمار اعلام کرد «حدود یک هزار و 300 نظامی ما کشته شده اند».
این نخستین شمارش رسمی از تلفات نظامیان اوکراینی است که مقامات اوکراینی از آغاز تهاجم روسیه اعلام می‌کنند.
وی همچنین مدعی شد ارتش روسیه «حدود 12 هزار نفر» کشته داده است.

هکر‌ها ماهواره ارتباطی نظامیان اوکراین را هنگام حمله روسیه به این کشور از کار انداختند
نهاد‌های اطلاعاتی غرب در حال تحقیق درباره یک حمله سایبری توسط هکر‌های ناشناس هستند که موجب اختلال در دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای باند پهن در اوکراین همزمان با حمله روسیه به این کشور شد.
تحلیل گران اداره امنیت ملی آمریکا، سازمان امنیت سایبری دولت فرانسه موسوم به‌ای ان اس اس آی (ANSSI) و اداره اطلاعات اوکراین در حال ارزیابی این هستند که آیا تخریب از راه دور یک سرویس ارایه اینترنت ماهواره ای، کار هکر‌های مورد حمایت دولت روسیه بوده که میدان نبرد را با تلاش برای قطع ارتباطات فراهم می‌کردند یا خیر.
حمله دیجیتالی به این سرویس ماهواره‌ای روز 24 فوریه در خلال ساعت 5 تا 9 صبح روی داد در حالی که نیرو‌های روس شروع به ورود به اوکراین و شلیک موشک کردند.

گفتگوی تلفنی بنت و زلنسکی درباره راه‌های آتش بس
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، سخنگوی نخست وزیر اسرائیل گفت نفتالی بنت با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درباره راه‌های توقف درگیری و تلاش‌های تل آویو در این خصوص تلفنی گفتگو کرد.

رئیس جمهور پیشین اوکراین: تانک‌های روسیه 24 کیلومتر با کی یف فاصله دارند
پترو پوروشنکو رئیس جمهور پیشین اوکراین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: تانک‌های روسیه تنها 24 کیلومتر با کی یف فاصله دارند.
پوروشنکو: بر اساس پنج سال تماس من با پوتین ما یک پیام بسیار مهم داریم. لطفا به پوتین اعتماد نکنید. لطفا به روسیه اعتماد نکنید. به نظرم پوتین یک جنایتکار جنگی است. او کاملا ناکارآمد است. او یک فرد دیوانه است. من به عنوان رئیس جمهور پیشین اوکراین می‌توانم این موضوع را تضمین کنم. اوکراین هیچ سلاح بیولوژیکی و میکروبی ندارد. ما در گذشته هم آن را نداشته ایم و هیچ برنامه‌ای برای داشتن آن در آینده نداریم. این موضوع کاملا به اثبات رسیده است. این بهترین نمونه از تبلیغات روسیه است.

 استونی: اگر تحریم ها ضد روسیه بر مردم اتحادیه اروپا فشار آورد حفظ آنها دشوار می شود
کایا کالاس(Kaja Kallas ) نخست وزیر استونی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی یورو نیوز انگلیسی گفت: اگر تحریم های ضد روسیه بر مردم اتحادیه اروپا هم فشار آورد حفظ آنها دشوار می شود.

سفیر اوکراین در تل آویو: از شاکد شکایت می‌کنیم
کانال تلگرامی الهدهد به نقل از کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: تحولی بد در روابط اوکراین و اسرائیل. یوگنی کورنیشوک سفیر اوکراین در اسرائیل اعلام کرد قصد دارد به نیابت از سفارت اوکراین علیه "دولت اسرائیل" و آیلت شاکد وزیر امور داخلی شکایت کند که توافقات به امضا رسیده بین اوکراین و اسرائیل را در خصوص معافیت پناهجویان اوکراینی از دریافت روادید، نقض کرده است.

اتحادیه اروپا: برای جلوگیری از جنگ تمام عیار، در اوکراین مداخله نظامی نمی‌کنیم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه برای جلوگیری از یک جنگ تمام عیار در اوکراین مداخله نظامی نخواهد کرد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان ترکیه در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا گفت: از یک سو تلاش می‌کنیم از اوکراین حمایت کنیم و از سوی دیگر از وقوع یک جنگ بزرگ جلوگیری می‌کنیم.
به گفته بورل، روسیه می‌تواند «فعالیت‌های نظامی خود را گسترش دهد و می‌تواند علیه یکی از کشورهای ناتو یا علیه کشور دیگری باشد. نگرانی‌های جدی در این زمینه وجود دارد».
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما باید روسیه را از جامعه بین‌المللی منزوی و از اوکراین حمایت کنیم.
جوزپ بورل تصریح کرد: اتحادیه اروپا در اوکراین مداخله نظامی نخواهد کرد، زیرا خواهان گسترش جنگ نیست.
وی «ضرر زدن به اقتصاد روسیه» را امری ضروری دانست و گفت که باید به اقتصاد روسیه آسیب زد تا نتواند به عملیات نظامی در اوکراین ادامه دهد.

ترامپ: وضعیت اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود
دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا طی سخنرانی در جمع حامیان خود در کارولینای جنوبی ادعا کرد که بحران اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم تبدیل شود.
بنابر گزارش خبرگزاری تاس، دونالد ترامپ افزود: روسیه در دستیابی به اهداف خود «توقف نمی‌کند»، اما دولت آمریکا «کسی را ندارد که با مسکو، به‌ویژه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه صحبت کند.»
وی در این سخنرانی که از کانال تلویزیونی نیوزمکس آمریکا پخش می شد، گفت: «به هر حال، این درگیری می تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود، من می دانم که چه اتفاقی خواهد افتاد.»


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه اوکراین سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام آغاز عملیات ویژه پایگاه نظامی نزدیک رئیس جمهور اوکراین یک پایگاه نظامی خبرگزاری اسپوتنیک اوکراین اعلام گزارش خبرگزاری یک هزار و 300 نظامی نظامی اوکراین ولودیمیر زلنسکی روسیه اعلام شبکه تلویزیونی مقامات اوکراین منهدم کرده بر اثر واژگونی اتحادیه اروپا اوکراینی توسط جنگ جهانی سوم شرکت های غربی ارتش اوکراین نیروهای روسی کشته شده اند رئیس جمهوری اتوبوس حامل گلوله باران کشته شدن بین المللی حمله هوایی حمله روسیه مرز لهستان ماهواره ای ارتش روسیه وزیر امور نزدیک شهر یک فروند زخمی شدن شهر لویو سی ان ان بر اساس کشور ها سوخو 24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد

نشریه آلمانی دی ولت شرح مفصلی از پیش‌نویس یک پیمان صلح برای پایان دادن به جنگ بین اوکراین و روسیه بر اساس توافق‌نامه استانبول منتشر کرده که هرگز در بهار ۲۰۲۲ امضا نشد. این نشریه می‌نویسد: حتی با اینکه دو سال گذشته، این معامله همچنان سودآور به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در مقاله دی‌ولت از این سند آمده است: هر دو طرف متخاصم تا ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ تقریباً روی همه نکات توافق داشتند، بجز چند مورد که باید شخصاً توسط ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رئیسان جمهور روسیه و اوکراین در نشست سران مورد بحث قرار می‌گرفت، اما این اتفاق هرگز نیفتاد.

براساس این گزارش، طبق ماده یک پیش نویس معاهده، اوکراین متعهد به «بی‌طرفی دائمی» می‌شد. بنابراین، کی‌یف از هرگونه عضویت در ائتلاف‌های نظامی از جمله ناتو، خودداری می‌کرد؛ همچنین هرگز به دنبال «دریافت، تولید یا دستیابی» سلاح‌هسته‌ای نمی‌رفت، به نیروهای خارجی اجازه ورود به کشورش را نمی‌داد و زیرساخت‌های نظامی خود از جمله فرودگاه‌ها و بنادر دریایی را در اختیار کشور دیگری قرار نمی‌داد. علاوه بر این، کی‌یف از برگزاری مانورهای نظامی با مشارکت خارجی و از شرکت در هرگونه درگیری نظامی خودداری می‌کرد. طبق ماده سه این سند، هیچ چیز مستقیماً مانع از عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا نمی‌شد و در مقابل، روسیه قول می‌داد که دیگر به اوکراین حمله نکند.

در این توافقنامه تاکید شده بود: برای اینکه کی‌یف بتواند از این موضوع مطمئن شود، مسکو موافقت می‌کرد که پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد - ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، چین و خود روسیه - تضمین‌های امنیتی جامعی را به اوکراین ارائه دهند. در ماده پنج پیش نویس معاهده، کی‌یف و مسکو بر روی مکانیزمی به توافق می‌رسیدند که یادآور مقررات کمک ناتو است. در صورت «حمله مسلحانه به اوکراین»، کشورهای ضامن متعهد می‌شوند که از کی‌یف در حق دفاع از خود، که در منشور سازمان ملل آمده است، حداکثر به مدت سه روز حمایت کنند. این کمک می‌توانست با «اقدام مشترک» تمام یا یکی از قدرت‌های ضامن انجام شود.

براساس این گزارش، طبق ماده ۱۵، این معاهده باید توسط هر یک از کشورهای امضا کننده به تصویب می‌رسید تا از قدرت الزام آور تحت قوانین بین‌المللی اطمینان حاصل شود. با این حال، ضمانت‌های امنیتی روی میز در بهار ۲۰۲۲ نیاز به تایید ایالات متحده، چین، بریتانیا و فرانسه داشت.

در بخش دیگری از این توافقنامه، ماده ۸ می‌گوید که کریمه و بندر سواستوپل از ضمانت‌های امنیتی مستثنی هستند. بنابراین، کی‌یف در واقع کنترل شبه جزیره را به روسیه می‌داد. در این سند مشخص نیست که کدام بخش از شرق اوکراین باید از وعده‌های کشورهای ضامن در مورد حفاظت حذف شود و بر این اساس تحت کنترل روسیه باقی بماند. اما بیانیه استانبول نشان می‌دهد که کی‌یف موافقت کرده است که بخش‌هایی از مناطق دونتسک و لوهانسک را که روسیه پیش از شروع جنگ کنترل می‌کرد، تحت اختیار داشته باشد. در حالی که روسیه خواستار تعیین مرزهای دقیق در نشست پوتین و زلنسکی بود، کی‌یف با تاکید بر این که این مرزها بر اساس تفسیر اوکراینی باشد، امتناع کرد.

دی ولت نوشته است: در جریان مذاکرات، روسیه به صراحت اعلام کرد که آماده خروج از اوکراین است، اما نه از کریمه و آن بخش از دونباس که باید از ضمانت‌های امنیتی مستثنی شود. یعنی روسیه باید در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ نیروها را اساساً از اوکراین خارج می‌کرد. سران کشورها باید جزئیات خروج نیروها را مستقیماً بررسی می‌کردند. مسکو درخواست اوکراین مبنی بر اینکه کشورهای ضامن می‌توانند در صورت حمله، منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد کنند، رد کرد.

به نوشته این روزنامه، اندازه آینده ارتش اوکراین نیز حل نشده باقی ماند. کی‌یف تا حدی به درخواست‌های روسیه برای غیرنظامی‌سازی پاسخ می‌داد. بر اساس ضمیمه یک، مسکو از کی‌یف می‌خواست ارتش خود را به ۸۵ هزار سرباز کاهش دهد و اوکراین یک گروه ۲۵۰۰۰۰ سرباز را پیشنهاد کرد. در مورد میزان تجهیزات نظامی نیز نظرات متفاوت بود. روسیه خواستار کاهش تعداد تانک‌ها به ۳۴۲ تانک شد، در حالی که کی‌یف می‌خواست آن را به ۸۰۰ دستگاه برساند. اوکراین فقط می‌خواست تعداد خودروهای زرهی را به ۲۴۰۰ دستگاه کاهش دهد. در حالی که روسیه خواستار باقی ماندن تنها ۱۰۲۹ دستگاه بود. تفاوت در مورد توپخانه نیز بسیار زیاد بود. مسکو ۵۱۹ توپ را برنامه‌ریزی کرده بود، کی‌یف - ۱۹۰۰. کی‌یف می‌خواست ۶۰۰ سامانه موشک پرتاب چندگانه با برد تا ۲۸۰ کیلومتر را حفظ کند. طبق برنامه روسیه، باید ۹۶ عدد از آنها با حداکثر برد ۴۰ کیلومتر وجود داشته باشد. به درخواست روسیه، تعداد خمپاره‌ها باید به ۱۴۷ و موشک‌های ضد تانک - به ۳۳۳، به درخواست کی‌یف - به ترتیب به ۱۰۸۰ و ۲۰۰۰ کاهش یابد. علاوه بر این، قرار بود نیروی هوایی اوکراین کاهش یابد. مسکو خواستار ترک ۱۰۲ جنگنده و ۳۵ هلیکوپتر بود، کی‌یف بر ۱۶۰ هواپیما و ۱۴۴ هلیکوپتر اصرار داشت. بر اساس پیشنهاد روسیه، نیروی دریایی اوکراین باید دو ناو جنگی می‌داشت، طرف اوکراینی - هشت فروند می‌خواست.

در این گزارش آمده است: اوکراین با بخشی از خواسته‌های فدراسیون روسیه موافقت نکرد - تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین، لغو تحریم‌های متقابل و انصراف از دعاوی در دادگاه‌های بین‌المللی. اما حتی با در نظر گرفتن این واقعیت که برخی از نکات بحث برانگیز باقی مانده بود، پیش نویس توافق نشان می‌دهد که طرفین چقدر به توافق صلح احتمالی در آوریل ۲۰۲۲ نزدیک بودند. قرار بود پوتین و زلنسکی در یک گفتگوی شخصی اختلافات باقی مانده را حل کنند.

به نوشته دی‌ولت، حتی پس از گذشت بیش از دو سال از جنگ، این توافق همچنان یک معامله خوب به نظر می‌رسد. یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده اوکراینی به دی ولت گفت: «این بهترین معامله‌ای بود که می‌توانستیم انجام دهیم. اوکراین چندین ماه است که در حالت تدافعی قرار گرفته و متحمل خسارات سنگینی شده است. با نگاهی به گذشته، اوکراین در آن زمان در موقعیت مذاکره قوی‌تری نسبت به اکنون قرار داشت.

این نشریه می‌نویسد: مذاکره کنندگان در آن زمان تصور می‌کردند که زلنسکی و پوتین این سند را در آوریل ۲۰۲۲ امضا می‌کنند. دیوید آراخامیا، مذاکره کننده اوکراینی در نوامبر ۲۰۲۳ در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که چرا پوتین و زلنسکی هرگز در نشست نهایی صلح مورد انتظار ملاقات نکردند. او گفت بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در ۹ آوریل به کی‌یف آمد و گفت لندن هیچ چیزی با پوتین امضا نخواهد کرد و اوکراین باید به جنگ ادامه دهد. جانسون بعداً این ادعا را رد کرد. با این حال، دلایلی برای شک وجود دارد که پیشنهاد ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین در توافق با روسیه در این مرحله شکست خورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان