Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@19:18:05 GMT

تشکیل کمیته جهاد آبرسانی در استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۹۵۰۶

تشکیل کمیته جهاد آبرسانی در استان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، محمد ضروری در دیدار با فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان که به همراه جمعی از معاونین، مدیران و ایثارگران شرکت آب منطقه ای همدان که به میلا امام حسین (ع) و روز پاسدار انجام شد، عنوان کرد: تامین آب، در دو بخش کوتاه مدت برای تابستان و بخش بلند مدت برنامه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در تابستان با چالش های جدی ای در زمینه آب روبرو هستیم، اظهار کرد: در ایام غیرپیک و فصول غیر زراعی نزدیک به یک هزار و 550 لیتر در ثانیه مصرف آب در شهر همدان داریم که این رقم در تابستان به یک هزار و 850 لیتر در ثانیه می رسد.
ضروری ادامه داد: متاسفانه امسال دومین سالی است که با پدیده خشکسالی در استان روبرو می شویم به همین دلیل پیش بینی می شود که تابستانی بسیار سخت و پرچالشی پیش رو داشته باشیم.
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه همین کاهش چشمگیر بارش ها باعث شد تا نزدیک به 800 تا یک هزار لیتر در ثانیه منابع آب سطحی مان را از دست دهیم، گفت: به همین دلیل مشکلاتی اساسی در شبکه به وجود خواهد آمد و قطعی ها در شبکه نیز محتمل می باشد.
ضروری ادامه داد: با توجه به این مشکلات موجود، حساسیت های ایجاد شده و دامن زدن رسانه های معاند در این عرصه به طور جد وارد کار شدیم و پیگیر مسائل تا حصول نتیجه هستیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش های بسیاری از مسئولین و همکاران در بخش های مختلف استان همدان این پیگیری ها در حال به نتیجه رسیدن است، اظهار کرد: برای آبرسانی همدان قول بر تخصیص منابع مالی مناسبی از محل های مختلف داده شده است.
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان خاطرنشان کرد: در بحث برنامه های کوتاه مدت نیز در جلسه کمیته جهاد آبرسانی و به صورت موردی در مناطقی که امکان حفر چاه وجود دارد یا امکان اجاره چاه کشاورزی وجود دارد، اقدامات لازم به انجام می رسد.
ضروری با بیان اینکه در این زمینه توافق های مناسبی صورت گرفته است، تصریح کرد: در راه پیش روی طرح ها و پروژه ها در زمینه تامین آب، همکاری مجموعه سپاه را نیاز داریم.
وی به بازسازی قرارگاه راهیان نور در خرمشهر و اقدامات شرکت آب منطقه ای همدان در این زمینه نیز اشاره کرد.
در ادامه، جانشین سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز به تشکیل سپاه و بسیج از بین مردم اشاره و به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط این نیروها در عرصه های پرداخت.
سردار ولی بهاریان، این اقدامات را یکی از افتخارات سپاه و بسیج دانست و گفت: باید شبانه روز در جهت رفع مشکلات مردم عزیز ایران قدم برداشت.
وی خاطرنشان کرد: ما نیز قول می دهیم تا جایی که در توان داریم، وارد کار شویم و تکلیفی که به ما واگذار شده را به خوبی به انجام برسانیم.
گفتنی است؛ در پایان این دیدار، چهار اصله نهال در فضای سبز سپاه انصارالحسین همدان غرس شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: همدان آبرسانی آب منطقه ای شرکت آب منطقه ای همدان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، پنجاه و پنجمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران با حضور سید محمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، نصراله آبادیان؛ شهردار منطقه 7 به همراه معاونین و مدیران منطقه، نخبگان، معتمدین محلات برگزار شد.

در ابتدای این نشست نصراله آبادیان به تشریح پروژه‌های در حال انجام این منطقه پرداخت و گفت: امسال نیز پروژه‌های محله‌ای کماکان ادامه خواهد یافت و با توجه به این که اعتبارات خوبی در سال 1403 برای منطقه درنظر گرفته شده، تمهیدات و برنامه‌ریزی دقیق و منظمی داشتیم تا بتوانیم امسال پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه شهری در منطقه هفت را به خوبی پیش ببریم.

وی تصریح کرد: ایستگاه بهار شیراز از ابتدای کار من در این منطقه، متوقف شده بود اما با تلاش و کوشش شبانه روزی این ایستگاه به بهره‌برداری رسید و مردم هم اکنون از آن استفاده می‌کنند. ایستگاه سرباز نیز یکی دیگر از پروژه‌های درحال اجرا در منطقه است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا آبان ماه افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه 7 با اشاره به افتتاح ورودی دوم ایستگاه سهروردی در آینده نزدیک، افزود: اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه یکی دیگر از پروژه‌های مهم منطقه است که در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود تا با افتتاح آن روان سازی بار ترافیکی و تسهیل تردد شهروندان منطقه را شاهد باشیم.

به گفته وی، این پروژه شهری برای اتصال خیابان خواجه نصیر غربی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی و به منظور کاهش زمان سفر و تاخیرهای طولانی ناشی از بار ترافیکی سنگین که تقاطع ها و معابر دیگر از جمله شریعتی، طالقانی، بهار و شهید مفتح را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در راستای کاهش بار ورودی به میدان سپاه و تسهیل تردد شهروندان از غرب به شمال در دستور کار قرار گرفته است.

آبادیان با اشاره به عملیات بهسازی میدان سبلان در این منطقه، عنوان کرد: باتوجه به اینکه میادین سبلان و سپاه در بزرگراه شهید صیاد شیرازی قرار دارد، بهسازی و اجرای این دو پروژه به روان سازی و کاهش ترافیک در این معبر کمک شایانی خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: طرح بزرگ و فرامنطقه‌ای بهسازی میدان سبلان با هدف برطرف کردن معضل ترافیکی شرق و شمال شرق تهران در حال اجراست. با توجه به وضع موجود در میدان سبلان و میزان تردد وسایل نقلیه در محور بزرگراه شهید صیاد شیرازی مسیر جنوب به شمال و بالعکس و ورود به شیب راه (رمپ) میدان، مسیر شرق به غرب و بالعکس در مسیر خیابان شهید قدوسی و خیابان جانبازان شاهد تداخل حرکتی، راهبندان‌های طولانی و ترافیک سنگین در این محور هستیم که با اتمام این طرح شاهد برطرف شدن این معضلات خواهیم بود.

شهردار منطقه 7 تاکید کرد: پروژه بهسازی کانال زرین گلاب، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باقی مانده از سال‌های گذشته، تکمیل و اتمام مساجد نیمه تمام منطقه از قبیل شریفیه، حسینی، جبرئیل، علی ابن ابیطالب و...، اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای در خیابان‌های شهید مدنی، کلیم کاشانی...، مجموعه ورزشی شهید توکلی و تکمیل فاز دوم مجموعه ورزشی شهید مهرآئین از دیگر مواردی است که در راس فعالیت‌های منطقه قرار گرفته تا هر چه سریعتر به اتمام برسد.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در آغاز کار شورای ششم نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور را برنامه‌ریزی کردیم و سعی کردیم ارتباط خودرا با مردم از طریق مساجد حفظ کنیم پس از ارزیابی به این نتیجه رسیدیم، علاوه بر استمرار دیدارهای محور، در نشست‌های تخصصی از تجربیات نخبگان و معتمدین بهره‌مند شویم زیرا حضور این عزیزان می‌تواند در کشف و حل معضلات و مشکلات هر چه بیشتر مردم در دل محلات اثر گذار و یاری رسان باشد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر در جریان این جلسه افزود: هدف کمیته عمران از برگزاری این جلسات ارتباط هرچه بیشتر و قویتر با نخبگان و معتمدین مناطق و محلات سطح تهران است و قطعا تجربیات و ظرفیت‌های مثبت این عزیزان می‌تواند به مدیریت شهری در حل مشکلات شهر و شهروندان و بویژه پرداختن به مسائل عمرانی کمک کند.

وی تاکید کرد: این جلسات دوسویه است تا معتمدین، نمایندگان در محلات ببینند که چه عملیات و پروژه‌های در محلات‌شان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه ملی آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در ساوه
  • برپایی نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان
  • سردار فدوی: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار است
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود
  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی