Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن داوری روز یکشنبه در حاشیه پنجمین جلسه قرارگاه عملیاتی خدمات سفر این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران افزود: در قالب اقامت‌های رسمی حدود ۷۰۰ خانه مسافر، ۲۵۰ هتل، ۳۰۳ هتل آپارتمان و ۳۸۵ مهمانپذیر مشهد تدارک دیده شده است.
وی بیان کرد: از جمله ظرفیتهای اضطراری اقامت در مشهد می‌توان به حدود یک هزار و  ۳۰۰ مدرسه مشهد با ظرفتی ۸۵ هزار نفر شب اقامت و ۲ رواق حرم مطهر رضوی با مجموع هزار نفر شب اقامت برای استفاده از زائران اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مشهد تاریخ اوج حضور و اسکان زائران در این کلانشهر را ۲۸ اسفند تا سوم فروردین ماه اعلام کرد و گفت: بدین منظور در تاریخ ۲۴ اسفند ماه  با برگزاری رزمایشی در کمپ غدیر علاوه بر نمایش واقعی ظرفیتهای ایجاد شده در ۱۱ کمیته قرارگاه خدمات سفر نوروزی، نقص‌های احتمالی را شناسایی و برطرف کنیم.
داوری همچنین به لزوم همراهی پزشکان در ایام نوروز در مشهد تاکید کرد و گفت: با توجه به جمعیت بالای زائر و مجاور در کلانشهر مشهد، لازم است علاوه بر درمانگاهها و بیمارستانها ، مطب های خصوصی پزشکان متخصص نیز با شیفت بندی به مردم خدمت رسانی نمایند که طبق مصوبات استانی، دانشگاه علوم پزشکی برای این خدمات تعهد داده است.

داوری بر تسهیل ترددهای شهری بویژه در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی برای زائران تاکید کرد و گفت: موکب‌ها و هیات‌های مذهبی در اجرای برنامه‌های جشن نیمه شعبان خود باید به گونه‌ای رفتار کنند که هیج مشکلی برای ترددهای خودرویی و زائران پیاده  ایجاد نشود و پلیس راهور نیز شرایط را به خوبی مدیریت نماید.

فرماندار مشهد گفت: تامین کالای اساسی شهرستان باید کافی باشد تا شوکی به بازار وارد نشود و از طرف دیگر برای اقدامات بهداشتی نیز تمهیدات لازم اتخاذ شود.

دبیر قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد نیز گفت: خودروی رانندگانی که واکسن کرونا نزده باشند از طریق دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف جاده‌ای شناسایی شده و به ازای هر ۲۴ ساعت ،۱۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند.
حسین امیر کلالی بر نظارت هوشمند کرونایی در مشهد تاکید کرد و افزود: مسافرانی که واکسن کرونا نزده‌اند، از طریق سامانه های نظارتی بهداشتی در مراکز اقامتی زیر نظر میراث فرهنگی شناسایی شده و در این مراکز پذیرش نخواهند شد.
شهرستان مشهد گرچه افزون بر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را زیر پوشش دارد، اکثریت آن در کلانشهر مشهد سکونت دارند اما در شرایط عادی تا پیش از بحران کرونا سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان بوده است.  حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت مشهد ساکن مناطق حاشیه‌ای آن هستند.  
حدود ۵۰۰ هزار روستانشین نیز در ۴۰۰ روستا و آبادی واقع در حوزه جفرافیایی شهرستان مشهد زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی نوروز میراث فرهنگی شهر مشهد محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی نوروز میراث فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی نوروز میراث فرهنگی شهر مشهد محدودیت های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

محسن داوری فرماندار مشهد گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ قطعه زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در بینالود اختصاص یافته که ۱۰۰ قطعه زمین از این تعداد برای طرح جوانی جمعیت امروز میان خانواده‌های واجد شرایط دارای چهار فرزند قرعه کشی شد.

او افزود: پارسال نیز بیش از ۶۰۰ قطعه زمین به طرح نهضت ملی مسکن شهر ملک آباد اختصاص یافت و به متقاضیان واگذار شد که متاسفانه هنوز ۳۶۰ متقاضی پی ریزی یا همان فونداسیون این واحد‌ها را آغاز نکرده اند.

فرماندار مشهد ادامه داد: طی ۲۳ سال گذشته متاسفانه زمین در شهر ملک آباد برای طرح‌های مسکن دولت‌های گذشته تامین نشده بود که با اهتمام ویژه این دولت ۲۳ هکتار زمین در قالب ۲ پهنه به محدوده شهر ملک آباد الحاق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت