Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@04:39:25 GMT

ماسک زدن در یونان اجباری نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۹۹۰۴

ماسک زدن در یونان اجباری نیست

استفاده از ماسک در فضاهای فضای باز یونان دیگر اجباری نیست؛ این تصمیم بر مبنای توصیه کارشناسان این کشور در خصوص بیماری کرونا گرفته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت بهداشت یونان اعلام کرده است که استفاده از ماسک صورت در فضاهای باز یونان از تاریخ پنجم مارس دیگر اجباری نیست، اما ماسک زدن در فضاهای شلوغ همچنان توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم جدید دولت یونان، بر مبنای توصیه گروهی از کارشناسان در خصوص بیماری Covid-19 است. روز چهارشنبه، آمار مبتلایان به کووید -۱۹ در این کشور حدود ۱۵ هزار و ۵۵۷ مورد جدید و تعداد فوتی‌های آن ۵۷ مورد در مدت ۲۴ ساعت بود.

موفقیت یونان در مهار ویروس کرونا

با توجه به آخرین داده‌های رسمی، بیش از ۱۹.۹ میلیون دوز واکسن در حال حاضر در یونان توزیع شده است و از ۱۰ نفر، هفت نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند. در ماه فوریه، یونان به طور جزئی محدودیت‌های مربوط به مکان‌های ورزشی، تفریحی و محل کار را لغو کرد.

در بین کشورهای اروپایی، یونان توانست با موفقیت ویروس کرونا را مهار کند و کمترین میزان مرگ‌ومیر را به خود اختصاص دهد. پیش‌بینی‌های قبلی نیز حاکی از این بود که یونان زودتر از سایر کشورهای اروپایی به وضع عادی قبل از دوران همه‌گیری کرونا بازخواهد گشت؛ این موضوع دستاوردهای اقتصادی بزرگی را برای این کشور به ارمغان می‌آورد.

بهبود کرونا و رونق گردشگری در یونان

تنها چهار روز پس از فوت اولین بیمار کرونایی، دولت آتن تمام مشاغل غیرضروری را تعطیل کرد و یک هفته بعد از آن تمام ترددهای غیرضروری را در این کشور ممنوع اعلام کرد. واکنش سریع و به‌موقع یونان در مقابله با ویروس کرونا باعث شد تا بر سیستم بهداشتی این کشور فشار زیادی وارد نشود.

یونان امیدوار است از اواسط ماه می، میزبان گردشگران باشد، اما رونق صنعت گردشگری یونان که حدود یک‌پنجم اقتصاد این کشور به آن متکی است، به این موضوع بستگی دارد که تا ماه می کدام کشورها امکان سفرهای خارجی را برای شهروندان خود فراهم می‌کنند.دولت یونان از اجرای طرح گذرنامه واکسن برای ورود گردشگران خارجی به کشور خود استقبال کرده است.

کد خبر 561109

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کرونا در جهان کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا ماسک صورت استفاده از ماسک ماسک زدن ماسک اجباری محدودیت های کرونایی محدودیت های کرونایی در جهان یونان گردشگری کرونا و گردشگری گردشگری و کرونا گردشگران خارجی گردشگران واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاج‌صفی یک فصل دیگر در یونان ماندنی شد؟

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ آاک آتن بعد از برد ارزشمند مقابل پاناتینایکوس باید فردا (یکشنبه) به دیدار پائوک تسالونیکی برود و در صورت پیروزی به یک‌قدمی قهرمانی می‌رسد.

بیشتر بخوانید: همه ضعیف‌ترین بازیکن پرسپولیس را دیدند جز سرمربی!

سایت یونانی SDNA در گزارشی به ارزیابی نفرات صدرنشین لیگ یونان پرداخت و درباره احسان حاج‌صفی، کاپیتان پیشین تیم ملی ایران، نیز نوشت: احسان حاج‌صفی در این فصل سال پرکاری را پشت سر گذاشت و در ۲۶ بازی برای تیمش توانست سه پاس گل بدهد و یکی از خوب‌های آاک آتن در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی در سوپرلیگ یونان بود.

قرارداد این بازیکن ملی‌پوش ایرانی تابستان پیش رو به پایان می‌رسد. با این حال بندی در قراردادش وجود دارد که باعث می‌شود در صورت رضایت باشگاه برای یک سال دیگر بتواند در یونان و آاک آتن بماند. ادامه حضور یا جدایی او به آلمیدا سرمربی آاک آتن بستگی دارد که در هفته‌های اخیر حساب ویژه‌ای روی بازیکن ایرانی باز کرده بود.

علاوه بر حاج‌صفی، استاوروس پلیوس نیز در پست مدافع سمت چپ توپ می‌زند و در کنار حاج‌صفی برای فصل بعد حفظ خواهد شد.

حاج‌صفی ۳۴ساله سومین فصل حضورش را در آاک آتن سپری می‌کند. او فصل قبل توانست قهرمانی در لیگ و جام حذفی را با تیمش به دست بیاورد و اکنون نیز امیدوار به تکرار قهرمانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228586 برچسب‌ها فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اتفاق خوب برای حاج صفی در یونان
  • حاج‌صفی یک فصل دیگر در یونان ماندنی شد؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • بازگشت اجباری جود بلینگام به لیست رئال مادرید