Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:07:09 GMT

چگونه می‌توان تیپ شخصیتی را توسعه داد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۰۱۵۷

چگونه می‌توان تیپ شخصیتی را توسعه داد؟

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ریشه‌های ناخودآگاه شخصیت: تیپ‌شناسی یونگی و آزمون MBTI» نوشته کاترین مایرز و لیندا کِربی و ترجمه آرسام هورداد (با مقدمه‌ای از محمدرضا سرگلزایی) در شمارگان ۳۰۰ نسخه، ۲۱۳ صفحه و بهای ۷۵ هزار تومان توسط نشر افکار منتشر شد. این کتاب هشتمین مجلد از مجموعه روانشناسی نشر افکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب سه فصل به ترتیب با این عناوین دارد: «کارکردهای تیپ‌های شخصیتی»، «توسعه تیپ شخصیتی: مدلی برای رشد همیشگی» و «توسعه بخشیدنِ آگاهانه به تیپ شخصیتی». کتاب سه پیوست نیز دارد: «پیش‌نیاز: آشنایی با تیپ شناسی MBTI»، «نگاهی دقیق‌تر به هشت کارکرد یونگی» و «توسعه بیشتر تیپ: تقویت هوش هیجانی».

نگریستن به دنیا از دریچه تیپ‌های شخصیتی موقعیتی را فراهم می‌کند تا به کمک آن به فهم عمیق‌تری در مورد خود و دیگران دست پیدا کنیم. این کتاب نقشه راهنمایی است برای پی بردن به لایه‌های عمیق‌ترِ تیپ‌های شخصیتی. ایده‌های این کتاب به مخاطب کمک می‌کند تا از تمام ظرفیت‌های درونی‌اش بهره ببرد.

نویسندگان این کتاب اعتقادی به دسته بندی کردن آدم‌ها و برچسب زدن روی آنها بر اساس تیپ شخصیتی‌شان ندارند. سرتاسر این کتاب قائل به پویایی شخصیت است و از توسعه مداوم آن صحبت می‌کند.

تست MBTIیک پرسش‌نامه روان‌سنجی فردی است که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت و اولویت‌های افراد طراحی شده است. این تست توسط ایزابل مایرز (Isabel Myers) و مادرش کاترین بریگز (Katherine Briggs) و بر اساس کارشان بر روی تئوری کارل یونگ (Carl Jung) درمورد انواع شخصیت تهیه شده است. امروزه، تست MBTI به‌عنوان یکی از از پرکاربردترین ابزارهای روان‌شناسی در دنیا شناخته می‌شود.

در بخشی از مقدمه سرگلزایی بر این کتاب آمده است: «وقتی کارل گوستاو یونگ در ۱۹۱۲ کتاب «تحول نمادهای زیست مایه» را نوشت فروید او را طرد کرد چرا که یونگ در این کتاب، به جای حق دادن به زیگموند فروید در مورد اختلاف نظرش با آلفرد آدلر، به تجمیع دیدگاه این دو نفر پرداخته بود. این جدایی، فرصتی فراهم کرد تا یونگ به طراحی نظریه خودش مشغول شود و در عین حال به ژرف کاوی درباره زمینه اختلاف نظر فروید و آدلر و خودش نیز بپردازد. ثمره این ژرفکاوی این بود که یونگ در سال ۱۹۲۱ کتاب «تیپ‌های شخصیتی» را منتشر ساخت و در آن کتاب ضمن معرفی ویژگی‌های سرشت متفاوت انسان‌ها، ریشه بسیاری از اختلاف نظرها حتی در بین متفکران و نظریه پردازان را، تفاوت سرشت شخصیتی آنان دانست.

در ۱۹۲۳، کاترین بریگز ۴۸ ساله که در آمریکا معلم کودکان بود کتاب یونگ را خواند و آن را پاسخی برای چالش فکری‌اش دید. کاترین، سال‌ها در این فکر بود که بر اساس تفاوت سرشت کودکان، روش آموزش به آنها باید متفاوت و متناسب با شخصیت هر کودک باشد و خود نیز تلاش کرده بود به طبقه بندی کودکان بپردازد. کاترین، کتاب یونگ را به ایزابل بریگز مایرز دختر ۲۶ ساله‌اش هم معرفی کرد، زیرا ایزابل قصه می‌نوشت و برای شخصیت پردازی قصه‌هایش نیاز به الگویی داشت که بتواند تفاوت انتخاب‌ها و تصمیم‌های انسان‌ها را درک کند. آشنایی این مادر و دختر با یونگ و نظریه‌اش مسیر زندگی این دو را تغییر داد و آنها زندگی‌شان را صرف این کردند که الگویی منسجم و جامع برای تشخیص تفاوت‌های استعدادها و توانایی‌های انسان‌ها بسازند.»

کد خبر 5445960 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر افکار تازه های نشر ترجمه روانشناسی زیگموند فروید معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی تازه های نشر انقلاب اسلامی ایران نهاد کتابخانه های عمومی کشور انتشارات سروش نظامی گنجوی ادبیات جهان ترجمه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادبیات دفاع مقدس سعید تشکری تیپ های شخصیتی تیپ شخصیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام بایرن مونیخ به بارسلونا؛ معاوضه کیمش با فرنکی دی یونگ یا رونالد آرائوخو

بایرن مونیخ به دنبال معاوضه کیمیش با یکی از دو ستاره بارسلوناست.

طرفداری | بارسلونا در تابستان امسال به دنبال تقویت پست هافبک دفاعی خود است، جایی که در تمام طول فصل با مشکل مواجه بوده است.

به گزارش اسپورت، عملکرد اوریول رومئو در بارسلونا رضایت‌بخش نبوده و سایر بازیکنان مانند فرنکی دی یونگ و ایلکای گوندوعان در پست‌های دیگری کارآمدتر بوده‌اند. آندریاس کریستنسن عملکرد قابل قبولی ارائه داده، اما او فقط یک راه حل موقتی محسوب می‌شود. به همین دلیل، ژاوی، سرمربی بارسلونا، خواستار جذب یک هافبک دفاعی طراز اول در این تابستان شده است. در حال حاضر دو نام در صدر فهرست او قرار دارند؛ یوسوا کیمیش از بایرن مونیخ و مارتین زوبیمندی از رئال سوسیداد.

جذب زوبیمندی به دلیل بند آزادسازی ۶۰ میلیون یورویی او کار بسیار سختی برای بارسلوناست، اما کیمیش ممکن است در تابستان پیش‌رو راهی تیم دیگری شود.

تمایل بایرن مونیخ به معاوضه

در حالی که بایرن مونیخ همچنان به دنبال تمدید قرارداد کیمیش است، اما حاضر نیست تا ابد منتظر او بماند. این هافبک آلمانی خواهان جدایی از باشگاه است، اما قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند نظر او را تغییر دهد. با این حال، در صورت تمدید نکردن قرارداد، بایرن مونیخ به پیشنهادات برای کیمیش گوش خواهد داد. در مورد بارسلونا اما بایرن مونیخ بیشتر به دنبال معاوضه کیمیش با یکی از دو بازیکن بارسا یعنی فرنکی دی یونگ یا رونالد آرائوخو خواهد بود.

طبق گزارش نشریه کاتالانی اسپورت، بایرن مونیخ ممکن است به دنبال معاوضه کیمیش با یکی از این دو بازیکن باشد. در حالی که تیم‌هایی مانند پاری سن ژرمن و منچسترسیتی هم علاقه‌مند به جذب کیمیش هستند و دستمزدهای به مراتب بالاتری به او پیشنهاد می‌دهند، اما بازی برای بارسلونا تحت نظر ژاوی، مربی محبوب کیمیش، می‌تواند برای او بسیار جذاب باشد.

کدام بازیکن بارسلونا معاوضه می‌شود؟

در حال حاضر، بارسلونا در حال انجام مذاکرات برای جذب رایگان گیدو رودریگز از رئال بتیس است و گفته می‌شود که این انتقال در مراحل پیشرفته‌ای قرار دارد. با این حال، اگر گزینه کیمیش جدی باشد، این معادله می‌تواند تغییر کند. معاوضه فرنکی دی یونگ با کیمیش به همراه پرداخت مبلغی نقدی، منطقی‌تر از فروش رونالد آرائوخو است، چرا که آرائوخو یکی از کاپیتان‌های تیم و بازیکنی با ویژگی‌های منحصر به فرد به شمار می‌رود.

بایرن مونیخ ۵۰ میلیون یورو برای هافبک باتجربه خود درخواست می‌کند، در حالی که بارسلونا خواهان دریافت حداقل ۷۰ میلیون یورو برای دی یونگ است. با این حال، با توجه به اینکه قرارداد کیمیش در سال آینده به پایان می‌رسد، بارسلونا در صورت توافق قبلی با او بر سر مسائل شفاهی، می‌تواند قیمت این بازیکن را کاهش دهد. انجام چنین معاوضه‌ای برای هر دو طرف به خصوص بارسلونا از نظر اقتصادی منطقی‌تر خواهد بود. این امر به آنها کمک می‌کند تا ترازنامه مالی خود را متعادل کنند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • پیام بایرن مونیخ به بارسلونا؛ معاوضه کیمش با فرنکی دی یونگ یا رونالد آرائوخو
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد