Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:43:30 GMT

اجرای ویژه برنامه«نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک»در شاد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۰۳۵۴

اجرای ویژه برنامه«نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک»در شاد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در کنار نگرانی از ویروس کرونا، نگرانی از مواد منفجره دست‌ساز نکته مهم دیگری است، چرا که با کوچکترین اشتباه منفجر می‌شود و حوادث جبران ناپذیری به وجود می‌آورد.

از جمله مطالبی که در پوسترها برای آگاهی دادن به دانش‌آموزان انجام می‌شود مواردی چون «چهارشنبه سوری را مجازی جشن بگیریم»، «چهارشنبه سوری شاد و بی‌خطر»، «با ماندن در خانه از چهارشنبه سوری آخر سال از شعله‌ور شدن ویروس کرونا جلوگیری کنیم»، «چهارشنبه سوری عامل انتشار ویروس کرونا» و «آتش کرونا را شعله‌ور نکنیم‌» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله نگرانی‌ها درباره چهارشنبه آخر سال، انتشار ویروس کرونا به دلیل حضور جمعیت در کنار هم هست، مراقبان سلامت تلاش می‌کنند تا دانش‌آموزان را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای مردم به ویژه بیماران و سالمندان از نکات آموزشی است که تلاش می‌شود، افزایش آگاهی در این باره صورت گیرد.

مسؤول آموزش سازمان آتش‌نشانی زنجان از اجرای ویژه برنامه «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» گفت: این برنامه با همکاری سازمان دانش‌آموزی اجرایی می‌شود که مخاطبین آن در سطح کشور گسترده است.

امیر حسین کاظمینی با اشاره به اینکه برنامه به صورت لایو و برای کل کشور اجرا خواهد شد، افزود: این برنامه ابتکار استان زنجان برای آموزش دانش‌آموزان است که با همکاری اورژانس، آتش‌نشانی و سازمان دانش‌آموزی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان اجرای برنامه ساعت 10 صبح روز دوشنبه 23 اسفندماه است، گفت: در این برنامه تلاش می‌شود از طریق کانال سلامت در سامانه «شاد»، آموزش‌های خود مراقبتی به دانش‌آموزان ارائه شود.

مسؤول آموزش سازمان آتش‌نشانی زنجان ادامه داد: مراقبان سلامت در این طرح به اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی برای دانش‌آموزان در قالب‌های مختلف فیلم و پوستر، متن نوشته می‌پردازند همچنین سفیران سلامت هم در این راستا پویش‌هایی را برگزار می‌کنند تا به همسالان خود آگاهی‌های لازم را ارائه دهند.

وی با اشاره به مخاطرات ناشی از فعالیت‌های چهارشنبه‌سوری به دانش آموزان، اظهار کرد: خانواده‌ها، در راستای حفظ سلامت دانش آموزان در چهارشنبه آخر سال، از تجمعات غیرضروری و حضور در اماکن شلوغ خودداری کنند و ترجیحا در این روز همراه فرزندانشان باشند تا بتوانیم از آسیب‌های احتمالی چهارشنبه آخر سال جلوگیری کنیم.

کاظمینی افزود: این آگاهی بخشی‌ها در راستای هر چه بهتر برگزار شدن چهارشنبه سوری است تا شاهد اتفاقات ناگوار در این روز برای خانواده‌ها و دانش آموزان نباشیم.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان چهارشنبه آخر سال ترقه انفجار چهارشنبه سوری ویروس کرونا دانش آموزان آخر سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند