Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه نبود اعتبار مهمترین دلیل تاخیر در به سرانجام رسیدن پروژه‌های آبخیزداری است، گفت: با اختصاص اعتبار ۴ میلیارد تومانی به پروژه پخش سیلاب آببر این پروژه در مراحل نهایی تکمیل قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه پروژه آبخیزداری چهرآباد شهرستان زنجان به چند دلیل اساسی نتوانست پیشرفت قابل قبولی داشته باشد، اظهار داشت: اوایل سال جاری به دلیل اینکه بازار با کمبود سیمان مواجه شد تامین آن نیز به سختی انجام می‌شد و همین امر دلیلی بود تا ساخت و ساز متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ جزو خشک‌ترین سال‌ها در ۵۰ دهه اخیر بود، افزود: نبود آب در محل اجرای پروژه سبب شد تا بعد از خاک‌ریزی دسترسی به آب وجود نداشته باشد و عملا کار متوقف شود از سویی دیگر قطعی‌های برق در تابستان نیز عاملی شد تا حتی تامین آب از چاه‌های موجود در محل اجرای پروژه نیز با سختی همراه باشد.

معاون آبخیزاداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۰ پروژه دیگر آبخیزداری در حال اجرا است، گفت: پروژه چهرآباد از سال ۹۷ آغاز شده و بند خاکی آن به ارتفاع ۱۱ متر زده شده است طبق برنامه‌ریزی‌هایی که وجود دارد تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ این پروژه تکمیل و به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل دیگری که سبب می‌شود تا پروژه‌های آبخیزداری در زنجان با کندی پیشرفت کنند، نبود اعتبار کافی است گفت: برای پروژه چهر‌آباد تا حال حاضر ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده و اتمام طرح نیز نیازمند تامین اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی است.

بیات همچنین در ارتباط با پروژه‌های پخش سیلاب شهری نیز خاطر نشان کرد: پروژه دو اسب زنجان در سال‌های گذشته آغاز شده و تا نیمه مسیر تکمیل رسیده، اما ادامه طرح نیازمند تامین اعتبارات است.

وی با اشاره به اینکه پروژه پخش سیلاب شهرستان آببر در مراحل نهایی تکمیل قرار دارد، عنوان کرد: با اعتبار ۴ میلیارد تومانی که امسال به این پروژه تخصیص یافته بود، با این اعتبار در طول ماه‌های پیشرو پروژه تکمیل و به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه پروژه پخش سیلاب شهری در ابهر، ماهنشان، خدابنده و سایر شهرستان‌ها نیز در حال اجرا است، گفت: کنترل سیلاب‌های شهری در اولویت قرار دارند و بعد از اجرای پروژه‌های آبخیزداری که دارای شرایط بحرانی هستند، انجام خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروژه های آبخیزداری پخش سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف

محمود لیایی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به استاندارد سازی آدرس های اماکن از طریق سامانه جی نف گفت: این پروژه قرار است که استانداردسازی آدرس ها و ژئوکد کردن پارسل های پستی را انجام دهد. جی نف یک پایگاه داده اطلاعاتی بوده با آدرس تمام ساختمان ها و واحد های مکانی موجود در شهر ها و روستا های کشور را استاندارد سازی می‌کند. با این پروژه نحوه آدرس در کمترین زمان صورت گرفته و استاندارد سازی می‌شود.

او افزود: میانگین کشوری این پروژه در حال حاضر بیش از ۸۷ درصد پیشرفت داشته است. استاندارد سازی یعنی یک آدرس تنها از یک مسیر شناخته شده و امکان مشابه سازی و سوء استفاده از بین می‌رود و تمام دستگاه های دولتی مرجعشان برای آدرس دهی پروژه ملی جی نف است. با اجرای کامل طرح جی نف در کهگیلویه و بویراحمد نشانی همه اماکن یکسان سازی و با آدرسی استاندارد تبدیل می‌شود.

لیایی اظهار کرد: پروژه ۱۲ شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد را تکمیل کرده‌ایم و ۶ شهرستان دیگر نیز تا آینده نزدیک تکمیل می‌شود. پس از جمع آوری و به روز شدن اطلاعات هر شهرستان کد پستی هوشمند و پلاک نوسازی تولید شده درب منازل نصب می‌شود و این بخشی از طرح هوشمندسازی شهر است. ارائه خدمات الکترونیکی و اجرای کامل طرح جی نف می‌تواند در خدمت رسانی صحیح به مردم اعم از کاهش ترافیک و آلودگی هوا، جلوگیری از اتلاف وقت، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و بالا بردن سطح رضایتمندی مردم موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • شناسایی۱۶هزار میلیارد تومان ملک برای مولد‌سازی در هرمزگان
  • آزاد راه ارومیه _تبریز تکمیل می شود
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود