Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای سعید محمد گفت: باید ارزش افزوده پرداخت کنند و همچنین بعد از تولید در منطقه برای بازگرداندن آن به سرزمین اصلی نیز دوباره باید مالیات ارزش افزوده پرداخت کند. رئیس سازمان امور مالیاتی نیز خود اعلام کرده توان اجرایی این قانون را به علت ابهام زیاد ندارد.

مناطق آزاد سکوی واردات نیستند و ۱.۲ درصد از واردات به وسیله مناطق آزاد صورت می گیرد که مقدار آن ۲۰۰ میلیون دلار بوده، همچنین ۷ درصد قاچاق از مناطق آزاد شکل می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵۰۰ واحد صنعتی در داخل مناطق آزاد وجود دارد که از این ۲۵۰۰ واحد sme ها اثر بخشی دارند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد می گوید: در کشوری مانند ترکیه ده ها واحد تصمیم گیر وجود ندارد و همه تصمیم گیری ها به والی منطقه واگذار می شود. اگر قوانین خلق الساعه توسط دستگاه ها ابلاغ شود دیگر مناطق آزاد، آزاد نیستند، بنابراین نظام باید در رابطه با منطقه آزاد تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید

واردات کالا با مجوز ته‌لنجی، اما با حجم یک کشتی! استفاده از مناطق آزاد برای تقویت صادرات

رئیس اتاق ایران گفت: سازمان مناطق آزاد در رفع تحریم ها نقش دارد و کشورهای در حال توسعه بدون استثنا از مناطق آزاد برای تقویت صادرات استفاده کردند. مقایسه عملکرد مناطق کشورهای موفق مانند چین، بیانگر عملکرد ضعیف این مناطق در کشور ما است و هدف ایجاد این مناطق، آزاد سازی تجاری برای کشورهایی است که توان رقابت پذیری ندارند.

به گفته شافعی کارکرد از احداث مناطق آزاد بهبود بهره بری و افزایش رقابت پذیری، ارتقای سطح فناوری و جذب دانش برای تولید صنعتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق آزاد فعال اقتصادی ارزش افزوده مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری