Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@18:41:33 GMT

۱۸ خانه بوم گردی در شهرستان فهرج فعال است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۱۱۵۷

۱۸ خانه بوم گردی در شهرستان فهرج فعال است

حسین سعید نیا گفت: برای راه اندازی و رونق ۱۸ خانه بوم گردی شهرستان فهرج ۹میلیارد ریال از طرح‌های خود اشتغالزایی روستایی تسهیلات پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه رونق گردشگری، جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌ها و مناظر این شهرستان در دستور جدی کار ما قرار دارد گفت: برای راه اندازی یک مجتمع گردشگری در محور فهرج- زاهدان ۲۵میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که بخش خصوصی نیز ۲۰ میلیارد ریال را بعنوان سهم آورده هزینه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری فهرج در ادامه از احیا و رونق صنایع دستی این شهرستان گلیم، پته دوزی، سوزن دوزی و سفالگری خبرداد و گفت: برای رونق صنایع دستی این شهرستان ۵ میلیارد از سوی بخش خصوصی هزینه شده ومبلغ ۱ میلیاردریال نیز برای راه اندازی کارگاه صنایع دستی رحمت اباد تسهیلات پرداخت شده است.

سعید نیا می‌گوید: شهرستان فهرج با جاذبه‌های بسیار زیبا و بکر طبیعی همچون وجود بزرگترین تپه‌های شنی جهان با نام ریگ‌های یلان، کلوت‌ها، بزرگترین گلدان‌های طبیعی جهان با نام نبکا و آثار تاریخی همچون میل نادری مربوط به دوره سلجوقیان و قلعه ساسانی و جاده تاریخی سنگ فرش فهرج در این شهرستان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بوم گردی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر