Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه بررسی مشکلات گلخانه داران شهرستان رودان و تسهیل موانع صادرات محصولات کشاورزی با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مهدی دوستی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد استان هرمزگان در حوزه تولیدات محصولات گلخانه‌ای بر کیفیت بخشی به محصولات تولیدی تاکید کرد و گفت: در استان با توجه به شرایط خاص آب و هوایی، امکان ویژه‌ای برای ایجاد گلخانه و تولید محصولات کشاورزی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستی با اشاره به سطح زیر کشت گلخانه‌ای در استان از عزم جدی برای حمایت از گلخانه داران از طریق اعطای تسهیلات برای تجهیز و مدرن سازی گلخانه‌ها خبرداد و افزود: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان هرمزگان، اعتبارات خوبی در حوزه تسهیلات جذب شده که آمادگی داریم در صورت ارائه طرح‌های خوب، تسهیلات لازم را برای احداث گلخانه در اختیار افراد متقاضی قرار دهیم.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی به خصوص خارح از فصل استان هرمزگان به کشورهای مختلف از جمله روسیه، بر لزوم رعایت کامل پروتکل‌های صادراتی تاکید کرد و گفت: برای حفظ اعتبار محصولات کشاورزی ایران اسلامی، نیازمند رعایت کامل پروتکل‌های ویژه صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

دوستی تصریح کرد: روسیه یکی از کشورهای هدف در حوزه صادرات محصولات کشاورزی است که محصول فلفل رودان به این کشور صادرات می‌شود از این رو نیاز است با تجهیز آزمایشگاه مرجع آزمایش کیفیت محصولات کشاورزی استان، ضمن رعایت مواد ذکر شده در پروتکل‌های صادراتی این کشور، روند صادرات محصولات برای کشاورزان هرمزگانی نیز تسریع شود از این رو  پیگیری می‌ شود با همکاری وزارت بهدا‌شت نسبت به تجهیز این آزمایشگاه اقدام شود.

وی همچنین بر لزوم توجه بر برندسازی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیازمند این مطلب هستیم که گلخانه داران استان تحت یک تشکل یا صنف قرار گیرند و برای اهداف مشترک، از برند خاص برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنند.

دوستی تاکید کرد: مشکلات به طور مشخص همراه با ارائه راهکار از طریق صنوف مربوطه باید پیگیری شود.

گفتنی است در این جلسه گلخانه داران نیز به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در حوزه صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرده و از استاندار هرمزگان درخواست کردند نسبت به رفع این مشکلات همکاری کند.

در پایان مقرر شد طی جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی راهکاری برای رفع مشکل آزمایشگاه اتخاذ شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا هرمزگان محصولات کشاورزی کشاورزی ایران روسیه فلفل مشکلات رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اسلامی فلفل محصولات کشاورزی مشکلات هرمزگان صادرات محصولات کشاورزی گلخانه داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان