Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:26:19 GMT

با خانه‌های استیجاری غیرمجاز در نوروز برخورد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۱۲۳۳

با خانه‌های استیجاری غیرمجاز در نوروز برخورد می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردستان گفت: با خانه‌های استیجاری غیرمجاز در نوروز ۱۴۰۱ برخورد قانونی می‌شود.

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حوزه گردشگری در دو سال گذشته به دلیل ویروس کرونا دچار چالش‌هایی شد و افت محسوسی را تجربه کرد و  بسیاری از مردم و صاحبان کسب و کار در این مدت دچار آسیب‌های جدی شده‌اند که باید برای رونق این وضعیت تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا و برنامه‌ریزی که در موضوع واکسیناسیون انجام شده نوروز امسال پذیرش مسافر را در شهرستان اردستان داشته باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه برای نوروز امسال پیش‌بینی برپایی چهار ایستگاه خدمات سفر در نقاط مختلف شهرستان را انجام دادیم، تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی شده که با حمایت شهرداری‌ها و بخشداری‌ها تعدادی نمایشگاه صنایع‌دستی در مناطق مختلف برپا شود.

مشهدی گفت: در حال حاضر شهرستان اردستان هر هفته میزبان گردشگران داخلی بوده و با کمبود اقامتگاه مواجه است که نوید یک نوروز متفاوت را در این شهرستان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اسکان در مراکز اقامتی دارای مجوز شهرستان اردستان با اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای افرادی که از قبل رزرو کرده‌اند امکان‌پذیر است، گفت: افرادی که تمایل دارند در نوروز ۱۴۰۱ اماکن خود را به مسافران اجاره دهند باید جهت دریافت مجوز از اداره میراث فرهنگی اقدام کنند چون با خانه‌های استیجاری غیرمجاز و سایت‌های غیرمجاز برخورد محکم و قانونی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که در چندساله گذشته انجام شده، شهرستان اردستان به تازگی مسیر خود در حوزه گردشگری را پیدا کرده است و این موضوع نویدبخش روزهای طلایی این منطقه در بخش گردشگری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سفرهای نوروزی اردستان اداره میراث فرهنگی شهرستان اردستان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران

علی محمد لطفی مسئول واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از شناسایی ۵۶۲۷ مورد تخلف در حریم راه‌های این استان توسط گشت صیانت از حریم در فروردین ماه امسال خبر داد.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های مازندران به صورت مستمر توسط گشت‌های راهداری شناسایی می‌شوند که در فروردین ماه سال جاری، ۱۰۵ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۳۷۰ مورد جمع آوری تابلو‌ها و بنر‌های غیرمجاز، ۱۴ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۵۸ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز صورت پذیرفت.

لطفی گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

او با بیان این که درصورت عدم برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، افزود: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

مسئول حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و گفت: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه