Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:10:38 GMT

افزایش ۴۰ درصدی کشف سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در اهر

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۲۱۰۰

افزایش ۴۰ درصدی کشف سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در اهر

سرهنگ قدرت آقاپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شعار ناجا در سال ۱۴۰۱ با عنوان «پلیس هوشمند، قانون‌مداری و نشاط بهاری» اظهار داشت: به تبع فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی‌بر این‌که دستگاه‌ها و سازمان‌ها بایستی اقدامات و عملکردهای‌شان را به مردم گزارش دهند اطاعت امر می‌کنیم و اقدامات نیروی مردمی پلیس را به مردم ارائه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه باید ولی‌نعمتان از فعالیت‌های پلیس مطلع باشند.

فرمانده انتظامی اهر با تبریک پیشاپیش سال ۱۴۰۱ و اعیاد شعبانیه افزود: چهارشنبه‌سوری از سلسله جشن‌ها و مناسبت‌های عید نوروز است که همه ساله در آستانه این روز گرامی‌داشته می‌شود، اما این جشن باستانی از سوی برخی‌ها با اقدامات هنجارشکنانه و حوادث ناگوار به کام مردم تلخ می‌شود، از طرفی دشمنان با آموزش روش‌های ساخت انواع مواد منفجره و محترقه؛ آرامش جامعه را برهم زده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم کنند.

تشدید برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی

وی ادامه داد: نیروی انتظامی بر حسب وظیفه‌ای که دارد با همکاری سایر دستگاه‌ها و به‌کارگیری تمامی توان نسبت برقراری نظم و امنیت عمومی چهارشنبه‌سوری اقدام کند. البته به صراحت اعلام می‌کنم که پلیس با شادی و تفریحات سالم با رعایت حقوق شهروندی و پروتکل‌های بهداشتی نه‌تنها مخالف نیست بلکه حمایت نیز می‌کند ولی خط قرمز، پلیس امنیت مردم است اگر پلیس مشاهده کند فردی یا افرادی راه مردم را انسداد و برای نوامیس مزاحمت ایجاد کرده باشند با قاطعیت برخورد می‌کند.

آقاپور از تشدید برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی خبر داد و گفت: از مردم عزیز اهر تقاضا داریم تا همکاری تنگاتنگ با پلیس، زمینه‌ساز برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال بدون حادثه باشند در این راستا از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم چراکه پلیس به تنهایی نمی‌تواند مطالبات مردم در رابطه با امنیت عمومی تحقق بخشد لذا به همکاری تمامی اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط نیازمندیم، اما این مسائل به معنی مخالفت با شادی و نشاط مردم نیست، اما با ندانم‌کاری عده‌ای از جوانان که شادی چهارشنبه‌سوری و عید نوروز به کام خانواده‌ها تلخ می‌شود بر نگرانی‌های ما می‌افزاید.

شیوع جرایم کلاهبرداری اینترنتی و پیامکی در شهرستان اهر

فرمانده انتظامی اهر از شیوع جرایم کلاهبرداری اینترنتی و پیامکی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: به پیامک‌های حاوی پیام‌های «شما در قرعه‌کشی اینترنتی یا تلویزیونی برنده شده‌اید» که با قصد کلاهبرداری انجام می‌گیرد توجه نکنند و حتی‌الامکان این موضوع را با پلیس ۱۱۰ در جریان بگذارند. علی‌رغم توصیه‌های مکرر به مردم، هنوز برخی از شهروندان اهری قربانی کلاهبرداری می‌شوند.

وی، شایع‌ترین جرایم در شهرستان اهر را «نزاع فردی» عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه عده جرایمی که در بین جوانان و نوجوانان اهری اتفاق می‌افتد نزاع فردی یا دسته‌جمعی است. خانواده‌ها باید نسبت به توجیه و آموزش جوانان و نوجوانان اقدام کنند. چراکه عدم کنترل جوانان و وقوع حادثه می‌تواند سرنوشت خانواده‌ها را از مسیر عادی خارج کند.

بی‌توجهی به توصیه‌های پلیس و اعتماد به افراد فاقد صلاحیت

آقاپور خطاب به شهروندان اهری که قصد مسافرت در تعطیلات نوروزی را دارند، گفت: همشهریانی که قصد مسافرت دارند حتماً نکات ایمنی و توصیه‌های پلیس را لحاظ کرده و اشیای قیمتی را در مکان امن قرار داده و از اعتماد به دیگران برای اینکه مراقبت منزل‌شأن باشند پرهیز کنند. متأسفانه عمده سرقت‌های به وقوع پیوسته از منازل مسکونی شهروندان اهری، از بی‌توجهی به توصیه‌های پلیس و اعتماد به افراد فاقد صلاحیت ناشی می‌شود.

فرمانده انتظامی اهر بابیان این‌که کشف انواع مواد مخدر در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش یافته است، ابراز داشت: خوشبختانه با هوشیاری سبزپوشان نیروی انتظامی اهر، توانستیم محموله‌های قاچاق سوخت را کشف و ضبط کنیم و در این زمینه میزان کشفیات سوخت قاچاق نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم.

وی از افزایش ۴۰ درصدی کشفیات سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در خصوص کشف اموال مسروقه ضمن اینکه ۸۰ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در شهرستان اهر کشف شده؛ دستگیری سارقین نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است، خوشبختانه در شهرستان اهر و حومه جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه نداشتیم.

افزایش ۲۱ درصدی سرقت نسبت به سال گذشته

آقاپور سپس با تأکید بر این‌که افزایش ۲۱ درصدی سرقت نسبت به سال گذشته مربوط به ۱۲۰۰۰ خانه‌باغ‌هاست که اکثر صاحبان آن‌ها در طول سال اطلاعی از خانه‌باغ ندارند، اظهار کرد: اهر و هوراند بیش از ۱۲ هزار خانه‌باغ به‌صورت پراکنده دارد که صاحبان خانه‌باغ‌ها را به‌طور بلاصاحب رها کرده و رفته‌اند و پس از این اعلام سرقت می‌کنند در بررسی‌ها نشان می‌دهد مالک ماه‌هاست به خانه‌باغ سر نزده و وقتی مراجعه می‌کند می‌بیند بیل، کلنگ یا سایر اشیا به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی اهر با قدردانی از همکاری و همراهی اعضای شورای تأمین و سایر دستگاه‌ها با نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: از شهروندان اهری مجدداً تقاضا دارم تا به‌صورت خانوادگی مراسم چهارشنبه‌سوری بدون حادثه را برگزار کنند چراکه خانواده‌ها بهتر می‌توانند فرزندان‌شان را کنترل کرده و از خطرات و آسیب‌های احتمالی مصون بدارند.

کد خبر 5446259

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سلاح جنگی شهرستان اهر فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی گردشگری اردوهای راهیان نور شیوع کرونا جهاد تبیین ایلام مشهد خراسان رضوی عکس استانها فرمانده انتظامی اهر نسبت به سال گذشته شهرستان اهر شهروندان اهری چهارشنبه سوری امنیت عمومی خانواده ها دستگاه ها خانه باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از کشفیات پلیس

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سرهنگ پهلواني نسب گفت : بدنبال کسب خبري مبني بر ارسال محموله هاي پستي غيرمجاز به گرگان، مراتب در دستور کار ماموران پليس امنيت اقتصادي گلستان قرار گرفت.
وي افزود: پس از هماهنگي با مراجع ذيصلاح، از محل مورد نظر بازديد که 6 محموله پستي از استان هاي مرزي کشور شامل 14 هزار و 700 عدد انواع دارو و قرص هاي غيرمجاز کشف شد.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان گفت: ارزش محموله کشف شده برابر اعلام کارشناسان يک ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است. همچنین فرمانده انتظامي گرگان از دستگيري 3 سارق و کشف يک تن کابل مسروقه در گرگان خبر داد. سرهنگ "علي تجري" بيان داشت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل برق، پيگيري موضوع بصورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي تخصصي و تحقيقات گسترده ميداني ماموران کلانتري 15 مشخص شد اعضاي اين باند اقدام به سرقت کابل هاي برق مي کردند که با بهره گيري از اقدامات هوشمندانه پليسي سرانجام هويت 3 نفر از عاملان اصلي اين سرقت ها شناسايي شد.
فرمانده انتظامي گرگان تصريح کرد: در نهايت پس از هماهنگي با مرجع قضائي 3 متهم در يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير و پس از بازرسي از محل يک تن کابل وسيم برق مسروقه کشف شد.
اين مقام انتظامي در پايان با اشاره به اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، خاطر نشان کرد: موفقيت پليس در کشف جرائم نتيجه تعامل با شهروندان است و بدون مشارکت و همراهي شهروندان، حصول امنيت مطلوب مقدور نيست، لذا از شهروندان تقاضا مي شود ضمن توجه به اقدامات پيشگيرانه، هرگونه اقدام مشکوک درخصوص سرقت را بلافاصله از طريق شماره 110 به پليس اطلاع دهند.

همچنین رئيس پليس آگاهي استان از کشف 17 فقره سرقت اماکن خصوصي در گرگان خبر داد.سرهنگ کارآگاه امير حسام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصي در گرگان، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي گفت: ماموران با اشراف اطلاعاتي و اقدامات تخصصي، موفق شدند سارق سابقه دار را شناسايي و پس از کسب مجوز قانوني وي را دستگير کنند.
رئيس پليس آگاهي استان گلستان تصريح کرد: متهم در تحقيقات مقدماتي به 17 فقره سرقت اماکن خصوصي در شهرستان گرگان اقرار کرد و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد 

بر اساس این گزارش سردار "سعيد دادگر" از دستگيري اعضاي باند قمار و شرط بندي آنلاين در استان گلستان خبر داد.سردار سعيد دادگر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح اين خبر اظهار داشت: طي پايش فضاي مجازي توسط کارشناسان پليس فتا استان، يک سايت قمار و شرط بندي آنلاين رصد و  شناسايي مديران و گردانندگان آن بصورت ويژه در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.
وي افزود: برخي از اعضاي اين باند که در چند شهر استان فعاليت مي کردند اقدام به عضو گيري ، دريافت وجوه و ثبت شرط بندي ها در سايت مذکور مي کردند.
فرمانده انتظامي گلستان گفت: پس از مدتي تحت نظر گرفتن و تعقيب افراد مرتبط، نهايتا  سرشاخه اصلي اين باند قمار در استان گلستان شناسايي و در يک عمليات گسترده پليسي،بصورت همزمان در چند نقطه، 12نفر از عوامل اين باند در حالي که همچنان در حال فعاليت غيرقانوني بودند دستگير و ضمن توقيف تجهيزات الکترونيکي، به مرجع قضايي معرفي و پس از انجام مراحل قانوني از آنطريق روانه زندان گرديدند.
اين مقام ارشد انتظامي يادآور شد: ارزش ريالي اين پرونده و ميزان تراکنش هاي مربوطه تا اين لحظه بيش از 600 ميليارد ريال مي باشد.
سردار دادگر در پايان به افرادي که در اين حوزه فعاليت مي کنند هشدار داد که پليس با گردانندگان نشانگاه هاي دخيل در بحث قمار و  شرط بندي آنلاين برابر قانون برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت