Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای محمدی با اشاره به اینکه افت تحصیلی در دانش‌آموزان به صورت آشکار و پنهان خود را نشان می‌دهد گفت: مردود شدن و ترک تحصیل از مصادیق افت تحصیلی آشکار است، در ایام شیوع کرونا با افت پنهان تحصیلی نیز مواجه شدیم.

پایین آمدن سطح سواد دانش‌آموزان، از بین رفتن زمان آموزش، کاهش تعامل معلم و دانش‌آموزان و کاهش تعامل دانش‌آموزان با یکدیگر از جمله مصادیق افت پنهان تحصیلی در بین دانش‌آموزان است، عموما در آموزش مجازی دانش‌آموزان مهارت‌های لازم را کسب نمی‌کنند، در کلاس حضوری دانش‌آموزان به یکدیگر کمک می‌کنند تا درس را بهتر یاد بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تاکید استاندار چهارمحال و بختیاری بر حذف مدارس سیار

معلمان نیز در آموزش نیمه حضوری با چالش‌های بسیاری مواجه شدند، زیرا به یک دانش‌آموزی که در کلاس درس حاضر می‌شود باید درس بدهد و سپس برای سایر دانش‌آموزان غایب نیز به صورت مجازی مجدد درس را ارائه دهد.

زحمت معلمان برای آموزش در ایام کرونا افزایش یافت، اما در نهایت خروجی در حد انتظار نیست، در بهترین حالت اگر نرم‌افزار، سخت‌افزار و زیرساخت فراهم باشد، حداکثر ۵۰ درصد آموزش موثر است.

آموزش غیرحضوری یک اجبار است نه انتخاب، اما تلاش می‌کنیم که این اجبار را به نحو احسن انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افت تحصیلی آموزش مجازی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و بزرگداشت روز معلم جمیله سادات میرهادی، یک معلم بازنشسته با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره آموزش رایگان به کودکان کار گفت: شرایط سختی بود که درس را به صورت فشرده آموزش ببینند.

میرهادی افزود: در دوران شیوع کرونا هم در فضای باز به دانش آموزان درس می‌دادم. وقتی به خانه برمی‌گشتم فکر می‌کردند جذامی هستم!

او همچنین یک خاطره جالب از آموزش به دانش آموزانی که کار می‌کنند نقل کرد و گفت: یکی از دانش آموزان در تعمیرگاه کار می‌کند و برای چند ساعتی از صاحب‌کارش وقت می‌گیرم تا بتوانم به او درس دهم.

مشروح این گفت و گو را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت