Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر یعقوب سلیمانی عصر یکشنبه در آئین اختتامیه طرح ملی ماه تابان در ساری افزود: استان های گردشگر پذیر تر مانند مازندران و گیلان، اصفهان و شیراز  و استان های مرزی که میزبان طرح راهیان نور هستند ، به صورت جدی تر آماده ارائه خدمات نوروزی امداد و نجات زمینی ، هوایی و دریایی شده اند.

وی با بیان این که امروز  جمعیت هلال احمر تمهیدات امدادی لازم را برای ارائه کمک به مردم و مسافران در شرایط مختلف اتخاذ کرد است و مثل همیشه با آمادگی کامل درخدمت هم وطنان خواهد بود، ادامه داد: با توجه به حجم بالای مسافرت های نوروزی .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برپایی یک هزارو ۲۰۰ پست ثابت و موقت امدادی با مشارکت ۱۳هزار نفر نجاتگر و امدادگر،به کارگیری ۱۹ فروند بالگرد و تجهیز۲۲ پایگاه امداد هوایی،آماده سازی ۳۱ تیم نجات ویژه و واکنش سریع واستقرار ۱۶۰ پست ثابت و موقت در مناطق حادثه خیز ازجمله تمهیدات جمعیت هلال احمر برای تسهیل خدمت رسانی به مردم و پاسخ به فوریت های امدادی در طرح نوروزی است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی به موازات خدمات امدادی را ازدیگر برنامه های این جمعیت برشمرد و تصریح کرد: جوانان عضو جمعیت هلال احمر امسال با شعار" جوانان،سفیران ایمنی ،سلامت و نشاط اجتماعی" در طرح نوروزی مشارکتی فعالانه خواهند داشت.
وی با اشاره به این که  طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از امروز تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، گفت: سه هزار آمبولانس نیز برای ایجاد آرامش ، امنیت و اطمینان خاطر شهروندان در محورهای مختلف کشور حضور شبانه روزی خواهند داشت.

وی در بخش دیگری به آزاد سازی حریم ۶۰ متری سواحل دریا طبق دستورالعمل رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف مهم ارائه خدمات در این مناطق به همکاری دیگر دستگاه های اجرایی نیاز داریم.

سلیمانی بیان داشت: مدیریت منسجم در سواحل ضروری است ،یعنی با توجه به آزاد سازی حریم به وطر یقین شاهد حضور بیشتر مسافران و گردشگران در سواحل خواهیم بود پس لزوم ایمنی سواحل باید ورود مسافران باید بیش از پیش مورد توجه قرا بگیرد.

معرفی کانون های برتر داوطلبی امدادی طرح ماه تابان جمعیت هلال احمر 

همچنین با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور و رئیس سازمان جوانان این جمعیت از کانون های برتر داوطلبی امداد و نجات طرح ماه تابان در سالن هلال احمر مازندران معرفی و تجلیل شد.

در این مراسم از اعضای کانون برتر داوطلبی امداد و نجات در حوزه روستایی مازندران ، کانون حوزه جوانان استان لرستان و کانون حوزه دانشجویی داوطلبی امداد ونجات استان یزد تقدیر شد. 

دبیر خانه طرح ملی تابان بر عهده جمعیت هلال احمر مازندران بوده است و این طرح طبق اظهارات محمد گل افشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با هدف شناسایی و معرفی دبیران و اعضای نخبه در کانون‌های سازمان هلال احمر برگزار شد.

وی پس از معرفی کانون های برتر طرح ماه تابان با بیان این که این طرح از پنجم دی ماه سال ۱۳۹۹ ،همزمان با سالروز زلزله بم و هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی شروع شده بود، توضیح داد: در این طرح هر هفته دو کانون برتر از استان‌ها انتخاب و در" باکس ماه تابان" سایت سازمان جوانان بارگذاری شده است.

وی با بیان این که در این طرح کانون‌های سازمان جوانان اعم از روستایی ، دانشجویی، جوانان و  طلاب شرکت کرده بودند، گفت:  این سازمان با همکاری سازمان امداد طرح " ماه تابان" را اجرا کرد تا اعضای جوان هلال احمر در برنامه های امدادی حضور فعال‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: توجه به کانون های دانشجویی، روستایی، طلاب و جوانان حائز اهمیت است و به طور خاص برنامه هایی را اجرا می کنیم که به دستور رییس جمعیت هلال احمر کشور اعتباری برای این کانون ها بابت فعالیت های خود تخصیص می دهیم.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: یکی از وظایف و کارهای بسیار خوبی که از گذشته شروع شده و پاسخ دهی بسیار خوبی داشته تیم سحر(حمایت های روانی - اجتماعی) است که در حال حاضر بر روی آیین نامه و دستورالعمل‌های این تیم ها کار می کنیم.
گل فشان تاکید کرد: در همه استان ها تیم های سحر را داریم و در هر استانی بر اساس توانمندی و نیازمندی های خود این تیم ها مشخص بوده و در زمان حاضر در حال آموزش و تکمیل آن هستیم.

برچسب‌ها ساری مازندران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری مازندران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ساری مازندران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر سازمان جوانان داوطلبی امداد امداد و نجات ماه تابان استان ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر

بابک محمودی گفت: با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت محترم و در آستانه صد و سه سالگی تشکیل جمعیت هلال احمر بر توان امدادی این جمعیت افزوده شد. در واقع اقداماتی را که درطول دوره مدیریتی اخیر این جمعیت انجام شد، می‌توان با اقدامات صد سال گذشته در جمعیت هلال احمر مقایسه کرد. این تجهیزات به مناسبت روز هلال احمر و به مرور در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: علاوه بر این مجوز خرید ۱۶۰۰ دستگاه دیگر را نیز در اختیار داریم که در حال عقد قرارداد و خرید آن هستیم. همچنین بالغ بر ۲۸۰۰ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس تا پایان امسال به بدنه امداد و نجات کشور اضافه خواهد شد و امیدواریم که شاهد افزایش کیفیت و خدمات ارائه شده به مردم باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در کنار این موضوع ساخت پایگاه‌های امداد و نجات جدید با کمک دولت و استانداردی‌ها پیگیری می‌شود. در حال حاضر بالغ بر ۶۲۰ پایگاه امداد و نجات داریم و برنامه داریم تا تعداد پایگاه‌ها را به حدود ۱۰۰ پایگاه برسانیم.

محمودی با بیان اینکه در سال جاری اجرای عملیات‌های امدادی در تمام کوهستان‌ها را دنبال خواهیم کرد، گفت: تعدادی از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای را نیز در جاده‌های تازه تاسیس ایجاد خواهیم کرد. همچنین تاکید داریم که در هر مسیر و جاده جدیدی که ساخته می‌شود، از همان ابتدا استاندارد‌های امداد و نجات را داشته و پایگاه‌هایی را احداث کنند.

وی در خصوص خودرو‌ها و آمبولانس‌های امدادی جدید که به بدنه این سازمان اضافه شده‌اند نیز گفت: تقریباً تمامی استان‌ها ها داری یک حالت فرسودگی ناوگان هستند و از این رو خودرو‌های جدید به تمامی این استان‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد. البته در بعضی از این استان‌ها باتوجه به شرایط جغرافیایی، اقلیم، وسعت و ... مواردی در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: عمدتاً استان‌های اصلی و حادثه خیز ما که مقصد مسافرت‌ها هستند این‌ها از نظر پایگاه‌های امداد و نجات و خودرو به طور ویژه دیده شدند ولی به طور کل با این ۲۷۰۰ دستگاه تمامی ناوگان لجستیکی استان‌های ما بروزرسانی خواهند شد و به لطف خداوند توان بسیار بالایی جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.

محمودی در خصوص پلاک این خودرو‌ها نیز گفت: سردار رادان شخصا به این موضوع ورود کردند و انءشالله در اسرع وقت انجام خواهد شد، همچنین ما منتظر تجهیز هستیم که به محض تجهیز شدن کار پلاک‌گذاری این خودرو‌ها انجام می‌گیرد که این موضوع به خود استان‌ها واگذار می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور همچنین گفت: انءشالله در مجلس جدید بازبینی در قوان شود که ورود خودرو‌های امدادی که مشخص هستند چه مقصدی دارد و این موضوع درگیر مشکلات اداری قرار نگیرد و سریعتر به ناوگان لجستیکی هلال‌احمر اضافه شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • اهداء ۲ دستگاه اکسیژن ساز به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر سلماس
  • ۵پایگاه جدید هلال احمر در استان سمنان احداث می‌شود
  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال