Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:23:37 GMT

فرماندار: سبزوار آماده میزبانی از زائران نوروزی است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۲۴۶۷

فرماندار: سبزوار آماده میزبانی از زائران نوروزی است

حسین ابراهیمی کردیانی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل خدمات سفر شهرستان سبزوار افزود: قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده اصلی تهران - مشهد و خدمات‌رسانی به زائران و مسافران بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع)، افتخاری برای مسوولان و  مردم این منطقه است.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی بین دستگاهها و کمیته‌های ستاد خدمات سفر اظهار داشت: شرح هر دستگاه اجرایی با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران و مسافران نوروزی باید مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  همچنین آموزش و پرورش در کنار برنامه‌ریزی برای اسکان مسافران و زائران در ورودی شهرستان باید نسبت به این موضوع اطلاع رسانی مناسب داشته باشد و همچنین در کنار آمادگی کامل پایگاههای اورژانس و هلال احمر جاده‌ای تمامی ظرفیت‌های سلامت شهرستان برای ارائه خدمت به مسافران نوروز پای کار آیند.

ضرورت راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق روستایی سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار همچنین در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بر راه اندازی کتابخانه سیار در مناطق روستایی این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه تاکیدکرد.

ابراهیمی کردیانی روز یکشنبه در این جلسه افزود: عمده روستاهای این شهرستان با جمعیت بالا دسترسی محدودی  به  کتابخانه و منابع کتاب دارند که راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق روستایی با همیاری دهیاران، شوراهای اسلامی روستا و نهادهای فرهنگی نقش مهمی در ارتقا و  توسعه فرهنگی  این مناطق دارد.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: همچنین می توان با همیاری سازمانهای  مردم نهاد و خیران در  مناطق حاشیه این شهر و روستاهای پرجمعیت کتابخانه احداث کرد که در این راستا انجمن خیران کتاب سبزوار گامهای موثری برداشته است.

ابراهیمی کردیانی با تاکید بر تحقق سهم نیم درصد درآمد شهرداریها به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی افزود:  پرداخت این حق قانونی نقش موثری در پیشبرد برنامه های نهاد کتابخانه ها  دارد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که آسیب های اجتماعی رو به افزایش است، گسترش فضاهای کتابخانه ای علاوه بر کاهش آسیب‌ها اهمیت بسزایی در نشاط اجتماعی و امید آفرینی دارد.

شهرستان سبزوار دارای ۹ کتابخانه عمومی نهادی و هفت کتابخانه مشارکتی است که ۲۴۰ هزار نسخه کتاب در این مراکز نگهداری می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها روستائیان سبزوار کتابخانه سیار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان سبزوار کتابخانه سیار روستائیان سبزوار کتابخانه سیار کتابخانه سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد

محمد نوروزی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان میبد گفت: پرونده گرانفروشی شیرینی به ارزش ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان میبد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، و اظهارات متهم، اتهام انتسابی را محرز اعلام و نامبرده را به پرداخت ۱۷۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

 نوروزی گفت: درگشت مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان اتاق اصناف شهرستان میبد این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه