Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: با توجه به ثبت سفارش و واردات گندم، میزان گندم مد نظر دولت به کشور وارد شده است بنابراین مردم نگرانی در خصوص تأمین آرد، نان و گندم نداشته باشند همچنین طی یک ماه آینده برداشت محصول جدید گندم آغاز می‌شود. علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت تولید گندم در سال زراعی ۱۴۰۰، گفت: در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ درخصوص تولید گندم اتفاق مهمی افتاده است که یکی از این اتفاقات افزایش ناگهانی قیمت نهاده‌های تولید اعم از بذر، کود و سم بود که باعث شد کشاورزان به راحتی نتوانند نهاده مورد نیاز را تهیه و کشت کنند، بنابراین عدم استفاده از نهاده‌ها باعث کاهش عملکرد تولید گندم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: دومین اتفاق بحث خشکسالی‌های شدید و بسیار شدید در اقصی نقاط کشور است که باعث شد در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ نتوانیم میزان گندم مورد نیاز کشور را تهیه کنیم به همین دلیل تولید گندم کاهش پیدا کرد.

نائب رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور بیان کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال زراعی گذشته حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گندم خریداری کرد و در اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز طبق پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته بود دولت اقدام به ثبت سفارش و واردات گندم کرد.   ایمانی اظهار کرد:  با توجه به ثبت سفارش و واردات گندم، میزان گندم مد نظر دولت به کشور وارد شده است بنابراین مردم نگرانی در خصوص تأمین آرد، نان و گندم نداشته باشند همچنین طی یک ماه آینده برداشت محصول جدید گندم آغاز می‌شود.   بیشتر بخوانید: سطح کشت ۶ میلیون هکتارگندم عملیاتی و اجرایی شده است

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی گندم تولید

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گندم تولید سال زراعی تولید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان