Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- ذوب آهن اصفهان موفق به دریافت گواهینامه CARES جهت صادرات میلگرد آجدار به کشورهای منطقه بریتانیا و حوزه خلیج فارس شد. موسسه کرز تنها نماینده ممیزی و تایید کننده نهایی محصولات مطابق با استاندارد BS۴۴۴۹ می باشد.این موفقیت پیرو انجام ممیزی خارجی در آذر ماه و ارسال نمونه محصولات به آزمایشگاه کشور انگلستان و تایید نتایج حاصل از انجام آزمون‌های مورد نظر بر روی این نمونه ها حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صدری مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: مطابق استاندارد۴۴۴۹ BS ،محصولات با توجه به خواص مکانیکی مورد نظر باید با سیستم ترمکس تولید شود. برای تولید این محصولات از سیستم جدید ترمکس که به صورت خلاقانه و بومی سازی کارگاه نورد ۳۰۰ و ۳۵۰ طراحی،ساخت و نصب گردیده،استفاده شد. وی افزود: این سیستم جدید باعث افزایش و پایداری کیفیت محصول و سهولت در اجرای کار گردید.
حسین دیباجی مدیر سابق کیفیت فراگیر شرکت نیز گفت: گواهینامه کرز نقش مهمی در صادرات به ویژه برای کشورهایی که از استاندارد BS۴۴۴۹ استفاده می کنند، دارد.


وی با اشاره به این که در طی سه روز ممیزی، یک نفر حضوری و چند نفر نیز به صورت آنلاین حضورداشتند، گفت: در پروسه دریافت موفقیت آمیز این گواهینامه، مدیریت های مختلف شرکت مشارکت فعالی داشته و در طی این ممیزی تمام فرایندها از زمان ورود مواد اولیه تا خروج محصولات نهایی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود:یکی از حساس ترین تست ها، تست خستگی می باشد که خوشبختانه برای تمام مقاطع در آزمایشگاه انگلستان مورد تایید واقع گردید که این نشان می دهد که تمام بخش ها از جمله تولید، آزمایشگاه، کنترل کیفی و ... وظایف خود را به نحو احسن انجام داده اند.
دیباجی اظهار داشت: به جرات می توان گفت تاکنون چنین ممیزی سختگیرانه ای در ذوب آهن انجام نشده بود و شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان تنها دارنده گواهینامه CARES در ایران می باشد.

حسین مشکین معاون تولید نورد ۳۵۰ نیز در این خصوص گفت : با حضور نماینده موسسه CARES در کارگاه از محصولات آرماتور N۱۶ در نورد ۳۵۰ نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال گردید.
وی اظهار داشت : خواص مکانیکی مورد نیاز در این استاندارد بالاترین خواص مکانیکی ممکن در محصولات فولاد ساختمانی و کم کربن می‌باشد. با توجه به بسته بودن محدوده مجاز عناصر آلیاژی و فولاد هیپویوتکتوئید خواسته شده در این استاندارد، با طراحی و بومی‌سازی ترمکس، بعد از آخرین قفسه نهایی دمای سطح میلگرد سریعا کاهش داده شده و لایه نازک مارتنزیت تشکیل شده در سطح میلگرد باعث افزایش استحکام میگردد.همچنین ساختار پرلیتی تشکیل شده در مرکز میلگرد باعث افزایش چقرمگی میلگرد می‌شود. در ضمن با تراش آج‌های طراحی شده بر روی غلطک، مقاومت به خستگی این محصول نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
سید جعفر رضویان سرپرست نورد ۳۰۰ افزود:خواص محصولات تولید شده طبق استاندارد CARES نسبت به محصول آج۴۰۰ سطح بالاتری از خواص را برخوردار است و سازه های ساخته شده توسط آنها در بدترین شرایط مقاومت لازم را دارند.از طرفی مقادیر پارامترهای مورد انتظار سخت گیرانه تعریف شده است که دستیابی به آن،شرایط ویژه ای از خط تولید را می طلبد.فراهم کردن مهمترین این شرایط در کارگاه،تولید به روش ترمکس می باشدکه با لوله های ترمکس موجود ، دست یابی به الزامات موجود در استاندارد CARES وجود نداشت.بنابراین اقدام به طراحی و ساخت لوله و جعبه ترمکس جدید شد و آرماتور N۱۲ و N۳۲ جهت نمونه برداری ممیز تولید گردید.همچنین با نصب قیچی جدید در محل بعد از لوله های ترمکس،امکان دسترسی به یکنواختی در خواص مکانیکی محصول فراهم شد.
محسن شهسواری سرپرست تضمین کیفیت گفت: گواهینامه صادره توسط موسسه CARES تا ۵ سال اعتبار داشته که اعتبار آن برای تمدید در هر سال منوط به انجام ممیزی های مراقبتی سالیانه می باشد.وی افزود، با توجه به اینکه کلیه فرایندهای شرکت مطابق الزامات سیستم مدیریت کیفیت(ISO ۹۰۰۱) مورد بررسی قرار گرفت، از طرف موسسه CARES گواهینامه ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ نیز برای ذوب آهن اصفهان صادر گردید.
محمدرضا کریمی، کارشناس کنترل کیفیت نورد نیز گفت:فرایند تولید و اخذ گواهینامه CARES از سال ۹۶ طی چند مرحله برای محصولات ذوب آهن اصفهان شروع گردید و در سال جاری این گواهینامه با موفقیت اخذ گردید.
وی افزود: یکی از سخت ترین و سنگین ترین ممیزی های انجام شده در ذوب آهن برای محصولات به لحاظ حجم کار، مستندات ارائه شده و نمونه هایی که بررسی و کنترل شد، ممیزی CARES بود که از آن سربلند بیرون آمدیم.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان گواهینامه CARES خواص مکانیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید

همشهری آنلاین-مرضیه ثمره‌حسینی: «در ایران روزانه حدود هزار و ۲۰۰تن بستنی مصرف می‌شود که از این میزان حدود هزار تن از سوی شرکت‌های صنعتی و ۲۰۰تن هم از سوی کارگاه‌ها و بستنی‌سازی‌های سنتی تولید می‌شود.» اینها را محمدجواد شکری، از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی در ایران در مورد آمار تولید و صادرات بستنی در کشور به همشهری می‌گوید. اما مهم‌تر از بستنی‌هایی که مصرف داخلی دارند، لژیونرها و صادراتی‌ها هستند؛ بستنی‌هایی که با برند ایرانی شهرت جهانی کسب کرده‌ و دل مشتری‌ها را به‌دست آورده‌اند.

شکری در مورد صادرات بستنی می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی به کشورهای همسایه صادرات بستنی دارند؛ صادراتی که رکورد ۴۰۰تن بستنی در روز را به دست‌آورده است؛ بستنی‌هایی که بیشتر به عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس مانند عمان و کویت و امارات به‌ویژه شهر دوبی می‌رسند. علاوه بر حوزه خلیج‌فارس، بستنی‌های ایرانی به کشورهای آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان و حتی کشورهای آفریقایی مانند لیبی هم صادر می‌شود و صادرکنندگان نیم‌نگاهی هم به بازار چین دارند.»

مردم جهان بستنی ایرانی را با چه طعم‌هایی دوست دارند؟

شکری با بیان اینکه صادرات بستنی ایرانی به کشورهای دیگر با توجه به فرهنگ و ذائقه هر کشوری و با بسته‌بندی‌های مختص هر منطقه انجام می‌شود، می‌گوید:« چینی‌ها مزه‌های ایرانی مانند رز، گلاب و زعفران را خیلی دوست دارند و کشورهای همسایه شمال ایران طعم زردآلو را می‌پسندند.»

این فعال صنعت تولید و تجارت بستنی با بیان اینکه بستنی ایران حتی به آمریکا و کانادا هم صادرات می‌شود، می‌گوید: «هرچند صادرات ما به این کشورها محدود به ایرانیان ساکن در آنجا می‌شود اما در شهرهایی مانند تورنتو عرضه بستنی ایرانی به جز فروشگاه‌های ایرانی به فروشگاه‌های غیرایرانی هم رسیده، ضمن اینکه به‌دنبال توسعه صادرات بستنی به آمریکا هم هستیم.»

بستنی زعفرانی ابتکار ایرانی

بستنی از فرنگ به ایران رسید. ناصرالدین‌شاه قاجار در سفر به فرانسه بعد از خوردن بستنی میوه‌ای فرانسوی، عاشق این دسر جذاب شد و به خدم‌وحشم خود دستور داد طرز تهیه آن را از فرانسوی‌ها بگیرند و به ایران بیاورند و اینگونه شد که پای بستنی به ایران باز شد. نخستین کسی که در تهران بستنی درست کرد «ممد ریش» نامی بود که با چرخ دوره‌گردی‌اش روانه کوچه و بازار می‌شد و بستنی می‌فروخت. پس از او، اکبر مشتی(مشدی) به بستنی رنگ و بوی ایرانی داد و بستنی زعفرانی تولید کرد. طعم این بستنی آنقدر خاص و خوب بود که خیلی زود در میان ایرانیان و جهانیان محبوب شد. اواخر دهه۴۰ شمسی، دستگاه‌های بستنی‌سازی وارد ایران شدند و بستنی در طعم‌ها و برندهای مختلف عرضه شد.

بستنی گران‌ شده، مشتری آب رفته

مغازه‌داران می‌گویند رشد قیمت این خوراکی پرطرفدار باعث شده تقاضا برای خرید بستنی کاهش پیدا کند. رئیس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی‌شاپ تهران با تأیید این موضوع می‌گوید: «تورم بر میزان تقاضا برای آبمیوه و بستنی اثرگذار بوده و تقاضا تا حدودی کم شده است. برای همین با وجود اینکه هزینه‌ها بیش از ۵۰درصد افزایش یافته است، صنف ما برای حمایت از مصرف‌کنندگان و برای حفظ بازارمان، تصمیم گرفت امسال فقط حدود ۲۰درصد افزایش قیمت داشته باشد».

محسن مبرا، ضمن تأکید بر اینکه بستنی قیمت مصوب ندارد، ادامه می‌دهد: «از سال۱۴۰۲ بنا بر مصوبه سازمان حمایت، دیگر نرخ مصوب نداریم و نرخ‌ها از سوی خود تولیدکننده‌ها تعیین می‌شود.»

قیمت انواع بستنی در بازار

کماکان ارزان‌ترین بستنی بازاری بستنی یخی است. بستنی یخی میوه‌ای در برندهای مختلف ۷ هزار تومان است. بستنی چوبی میلکی۱۰ هزار تومان، بستنی کیم ۱۰ هزار تومان، بستنی کیک تیرامیسو ۱۵ هزار تومان، قیفی ۱۵ هزار تومان، بیسکورول ۲۰ هزار تومان، بستنی لیوانی ماراش با شیر بز ۳۰ هزار تومان، بستنی چوبی سالار ۳۰ هزار تومان و بستنی مگنولیا ۴۰ هزار تومان است.

همچنین بستنی یک لیتری طالبی و وانیلی۸۰ هزار تومان است.

هر کیلو بستنی سنتی ساده هم در تهران بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ هزار تومان و نوع ویژه و ۴ مغز آن بین ۲۰۰ تا ۲۷۵ هزار تومان است. هر کیلو بستنی میوه‌ای هم در طعم‌های مختلف انبه، توت‌فرنگی و غیره بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ هزار تومان است.

اگر بخواهید بستنی سنتی در میزان کم سفارش دهید یک ظرف کوچک بستنی سنتی حدود ۴۰ هزار تومان و یک ظرف کوچک بستنی میوه‌ای شامل ۴ اسکوپ (هر اسکوپ بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان) حدود ۷۰ هزار تومان است. اگر هوس بستنی قیفی هم کنید هر عدد آن بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است. بستنی قیفی متری هم که در بعضی مغازه ها عرضه می شود با توجه به اندازه کوچک، متوسط و بزرگ به قیمت ۵۰ هزار، ۶۰ هزار و ۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

کد خبر 848579 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات قیمت - تنظیم بازار بستنی و فالوده عراق عمان امارات

دیگر خبرها

  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • خلیج‌فارس تاریخ سربلند ملت ایران است